دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
استقبال از داروی ایدز در ایران
3
زمان مطالعه: 1 دقیقه
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در مدت کوتاهی که از اعلام دستیابی ایران به داروی تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر ایدز می‌ گذرد، تماس‌های متعددی از کشورهای مختلف داشته ‌ایم که خواستار اطلاعات...

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در مدت کوتاهی که از اعلام دستیابی ایران به داروی تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر ایدز می‌ گذرد، تماس‌های متعددی از کشورهای مختلف داشته ‌ایم که خواستار اطلاعات بیشتر و تهیه ی این دارو هستند.

استقبال از داروی ایدز در ایران


دکتر کامران باقری لنگرانی در مراسم تجلیل از دانشمندان پزشکی در جلسه ی علنی مجلس شورای اسلامی افزود:
تعدادی از کشورهایی که ایدز در آنها شیوع بیشتری دارد تحت پروتکل خاص، در حال استفاده از این داروها هستند.
وزیر بهداشت گفت: این دارو با تقویت سیستم ایمنی بدن طول عمر و کیفیت زندگی افراد مبتلا را افزایش می ‌دهد و دارویی منحصر به فرد است.
داروهای قبلی در دنیا یا بی ‌اثر بودند و یا عوارض شدیدی داشتند که این دارو فاقد این عوارض است و افق جدیدی در درمان ایدز محسوب می ‌شود.
دکتر باقری لنگرانی با اشاره به موفقیت ایران در ترمیم ضایعات نخاعی گفت: در حالی که سه کشور مبدع این درمان فقط به 30 درصد موفقیت در درمان رسیده‌اند، دانشمندان ما در درمان این ضایعه به موفقیت حدود 40 درصد دست یافته ‌اند و این موفقیت‌ها در آینده به دو سوم خواهد رسید.
منبع:دنیای سلامت شماره ی 19



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.3 از 5 (3 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits