دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
گیاه سالویا چیست؟ عوارض مصرف گیاه سالویا

آیا مصرف گیاه سالویا اعتیاد آور است؟

گیاه سالویا چیست؟ عوارض مصرف گیاه سالویا
4
زمان مطالعه: 6 دقیقه
گیاه سالویا چیست؟ عوارض مصرف گیاه سالویا : سالویا قویترین ماده توهم زا در دنیا است. سالویا یکی از قویترین مواد مخدری است که امروزه در بسیاری از مناطق دنیا به عنوان یک روانگردان قوی از آن استفاده می شود.

سالویا؛ مخدری که مصرف‌کننده را زامبی می‌کند!

خطرات مصرف تفریحی گیاه سالویا برای سلامتی : این گیاه از خانواده نعنایان است که دارای یک روانگردان بسیار قوی به نام “سالوینورین” می باشد. شیوع مصرف این گیاه در بین جوانان آمریکا به یکی از معضلات اجتماعی در جامعه امریکا تبدیل شده است.

تاثیر قوی این گیاه با تدخین برگ های خشک شده این گیاه به سختی حاصل می شود به همین دلیل از عصاره آن که دارای قدرت بالایی می باشد استفاده می شود. بسیاری از کسانی که برای اولین بار این ماده را مصرف می کنند به دلیل عدم یافتن حالت دلپذیر و لذت بخش از مصرف دوباره آن منصرف می شوند.

در مورد گیاه سالویا

سالویا گیاهی از دسته مریم گلی است که در غر ب به نام نعناع خانواده مشهور(جز دسته مریم گلی ) است. در برگ و ساقه این گیا ه ماده مخدر روانگردانی وجود دارد که دارای اثرات بسیار مشابه ال اس دی و گراس و حشیش است.

مواد تشکیل دهنده سالویا

سالوینورین A و سالوینورین B بطور طبیعی هنگام مصرف این گیاه تولید می شود . سالوینورین با دیگر ترکیبات توهم زای طبیعی ( از جمله DMT ، Psilocybin ، Mescaline ) متفاوت است و دلیل این تفاوت آن عدم وجود اتم نیتروژن در مولکول آن می باشد، این ماده جزء دسته Terpenoid می باشد.

separator line

کاشت سالویا در چه مناطقی رواج دارد؟

کاشت سالویا فقط در زمین‌های خیلی خاص و مرغوب امکان‌پذیر است و به همین دلیل در شمال کشور به شدت در حال رواج است. حتی خیلی از افراد در شبکه‌های اجتماعی اینترنتی برای فروش و فرستادن این ماده تبلیغ می‌کنند و شماره تلفن می‌دهند. بیشتر شماره‌هایی که می‌دهند نیز مربوط به شمال کشور است. البته مریم چمنی ماده جدیدی محسوب نمی‌شود و در قدیم طب سنتی از آن استفاده می‌کرد.

توهمات ۳ بعدی با سالویا

این گیاه یک ماده روانگردان طبیعی بسیار قوی دارد و از آن در داروی بیهوشی استفاده می‌شود. برخلاف روانگردان‌های دیگر از جمله LSD، قارچ جادویی و … که فقط توهمات دیداری یا شنیداری ایجاد می‌کنند، توهمات سالویا، هم دیداری و شنیداری است هم لمسی و به عبارتی ۳ بعدی است.

گیاه سالویا

مصرف گیاه سالویا چه خطراتی دارد؟

عوارض مصرف گیاه سالویا چیست؟

توهمات ناشی از مصرف سالویا بسیار قوی است ولی اثرات توهم زایی و نوع توهم سالویا در اشخاص مختلف فرق می کند. با توجه به مقدار مصرف سالویا تاثیر آن متفاوت می باشد . بطوری که تاثیرات آن در دوز پایین لذت بخش و در دوز بالا بسیار شدید و در برخی مواقع ترسناک و غیر قابل تحمل توسط مصرف کننده می باشد. اثرات توهم زایی سالویا مشابه با مواد توهم زای مانند LSD، مسکالین، مجیک ماشروم است.

خیلی اوقات مصرف کننده توصیف می کند که به یک شی تبدیل شده است. و تحریف فضایی، احساس تغییر زمان (جهش هم در دوران کودکی و مانند آن)، به طور موقت از دست دادن هویت و احساسات شخصی، خنده زیاد و مداوم، سفر به مکان ، سیاره و زمان دیگر ، تجربه زندگی شخص دیگر ، احساس شدید شگفت زدگی و مشاهده تصاویر زنده ) بسیاری دیگر از عوارض جسمی و روانی مصرف مخدر سالویا است.

با توجه به مقدار مصرف سالویا تاثیر آن متفاوت می باشد . بطوری که تاثیرات آن در دوز بالا بسیار شدید و در برخی مواقع ترسناک و غیر قابل تحمل توسط مصرف کننده می باشد . مصرف کنندگان این ماده در دوز های بالای آن تاثیراتی مانند (تغییر در ادراک زمان ، سفر به مکان ، سیاره و زمان دیگر ، تجربه زندگی شخص دیگر ، احساس شدید شگفت زدگی و مشاهده تصاویر زنده ) گزارش کرده اند.

عوارض جانبی سالویا زیاد شناخته شده نیست. در طی سیگار کشیدن سالویا خالص و یا خوردن عصاره، آن می تواند منجر به از دست دادن کنترل، حرکتی و در نتیجه باعث سرگیجه و سقوط شود .

فوایدگیاه سالویا

آیا گیاه سالویا فوایدی هم دارد؟

فواید درمانی گیاه سالویا

گیاه سالویا برای معالجه عوارض نیش حشرات مفید است.جوشانده غلیظ این گیاه اگر با آب مخلوط شود برای درد های مفصلی، روماتیسم و حتی راشیتیسم کودکان بسیار مفید و موثر است.دم کرده گیاه سالویا به میزان پنج تا شش قاشق برای رفع عرق شبانه و عرق ناشی از ضعف که معمولا در بیماران مبتلا به تب های قطع نشدنی ایجاد می شود بسیار مطلوب است.

استفاده از دم کرده این گیاه به صورت غر غره کردن در دهان برای گلو درد، التهاب لوزه و بیماری های لثه مفید است.قرار دادن پارچه خیس در محلول دم کرده گیاه سالویا یا مریم گلی و کمپرس نمودن زخم هایی که دیر خوب می شوند با این گیاه توصیه می شود.

گیاه دارویی سالویا علاوه بر موارد ذکر شده دارای خاصیت ضد سرطان، ضد میکروب، ضد تعریق، آنتی اکسیدان، کاهش دهنده میل جنسی، قاعده آور، کاهنده شیر زنان باردار، کاهش دهنده فشار خون و قند خون است.

separator line

موارد منع مصرف گیاه سالویا

  1. درهنگام رانندگی و یا کار با ماشین آلات سنگین مصرف نشود.
  2. از یک انسان هوشیار جهت مراقبت استفاده کنید ( در دوز های بالا)
  3. مصرف آن برای کسانی که در میان تحولات احساسی و روانی در زندگی می باشند توصیه نمی شود .
  4. مصرف آن برای کسانی دارای سابقه بیماری های روانی و همچنین روحیه نه چندان مساعد هستند توصیه نمی شود زیرا مصرف روانگردان های قوی ممکن است ضربات جبران ناپذیری در سلامت روانی شخص بیمار به همراه داشته باشد.

separator line

مقایسه سالویا با ماریجوانا

علف یا گراس برگ و گل خشک شده گیاه کانابیس یا شاهدانه است و با مصرف آن به صورت رول شده بعد از 10 دقیقه اثراتش پدیدار میشود و تا 2 ساعت باقی میماند از اثرات این گیاه میتوان به خنده، بی حسی بدن، سرخوشی، تجربه توهم، تمرکز در حس شنیداری و افزایش اشتها اشاره کرد، سالویا که در غر ب به نام نعناع خانواده مشهور(جز دسته مریم گلی ) است، بعد از مصرف به صورت رول شده بعد از 15 دقیقه اثراتش پدیدار میشود و بعد از آن ابتدا خنده های شدیدی میکنید

پس از آن توهم های سه بعدی را تجربه میکنید که واقعا بد است، مصرف کنندگان این گیاه بعد از مصرف از این تریپ (سالویا تریپ) به بهشت سه بعدی یاد میکردند، این تهومات و زیبا شدن جهان در چشمان شما تا 3 ساعت باقی میماند. در کل سالویا نسبت به ماریجوانا دارای توهمات شدیدتر و مدت پایداری بیشتری دارد که نشان از خطرناک بودن آن است، همچنین اعتیاد سالویا نیز مانند ماریجوانا به صورت فیزیکی نیست و دارای اعتیاد روحی میباشد.

همچنین بخوانید:

ذکر و دعای قوی برای درمان و ترک اعتیاد



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (4 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits