دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مقایسه روش درمانی کمربند فراصوت تیلاکس پرو و فیزیوتراپی برای درمان کمردرد
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
برای درمان و یا بهبود انواع کمر درد راه‌های مختلفی وجود دارد و ما در این مقاله به بررسی و مقایسه روش درمانی کمربند فراصوت تیلاکس پرو و فیزیوتراپی برای درمان انواع کمر درد می‌پردازیم.

دردهایی که در قسمت های مختلف کمر وجود دارد می‌تواند در اثر عوامل زیادی به وجود آمده باشد و در زندگی افراد خلل ایجاد کند . برای درمان و یا بهبود انواع کمر درد راه‌های مختلفی وجود دارد و ما در این مقاله به بررسی و مقایسه روش درمانی کمربند فراصوت تیلاکس پرو و فیزیوتراپی برای درمان انواع کمر درد می‌پردازیم.

کمربند فراصوت تیلاکس پرو
امواج فراصوت یکی از پرکاربرد ترین تکنولوژی های استفاده شده در علم پزشکی است که از موارد استفاده امواج فراصوت ( ultrasound ) می توان به سونوگرافی، بررسی تومورها، بررسی قلب جنین، بیماری‌های چشم و ..... اشاره کرد.
این امواج به علت اینکه مانند تشعشعات یونیزان عمل نمی‌کند برای زنان و مردان و کودکان بی خطر است و بیش از 30 سال است که، امواج فراصوت در علم پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد و سابقه ایمنی بالایی دارد پس این تکنولوژی فراصوت ( ultrasound )علاوه بر این که ضرری برای انسان ندارد بلکه باعث کاهش و یا از بین رفتن التهاب و درد می‌شود .
کمربند فراصوت تیلاکس پرو و یا کمربندهای مشابه آن که از امواج فراصوت ( ultrasound ) استفاده می‌کنند باعث انعطاف بیشتر عضلات فرد بیمار می‌شوند و در طی یک دوره استفاده باعث بهبود وضعیت بیمار می‌شود.

مقایسه روش درمانی کمربند فراصوت تیلاکس پرو و فیزیوتراپی برای درمان کمردرد

تیلاکس پرو با دارا بودن امواج فراصوت باعث افزایش جریان خون در نقاطی از کمر شده که سبب افزایش سرعت خون رسانی به اغلب بافت‌های آسیب دیده کمر شده و سرعت التیام این بافت‌ها را افزایش می‌دهد. پس از چند روز استفاده از کمربند فراصوت تیلاکس پرو درد و التهاب شما روز به روز کاهش می یابد به طوری که در روز پانزدهم به نتیجه مطلوبی خواهید رسید.
اما راهکار استفاده بهتر از این کمربندها چگونه است؟ چگونه می‌توانید از این کمربندها به بهترین نحو بهره برداری نمایید تا به نتایجی که مد نظرتون هست برسید ؟ اغلب پیشنهاد بهره برداری و استفاده از این محصولات در مواقع استراحت اشخاص بوده است. اگر از این کمربندها در زمان فعالیت و کارهای روزمره استفاده نمایید، هرگز شاهد تاثیرات بی نظیر آن نخواهید بود. لذا بهتر است در طی 24 ساعت شبانه روز، 2 ساعت از زمان استراحت خود را به استفاده از این محصول اختصاص دهید تا شاهد تاثیرات شگفت انگیز آن بر روی سلامتی خود باشید. شاید این سوال نیز برای شما پیش آید که از این کمربند برای چه مدت باید استفاده نمود؟ گاها استفاده از این کمربند دارای مولد فراصوت به مدت 20 روز و هر روز به مدت 2 ساعت، اثرات آن را بر روی نواحی آسیب دیده مشاهده خواهید کرد. در بسیاری از موارد افراد از روزهای اول شاهد بهبود و رفع کمر درد خواهند بود.

مقایسه روش درمانی کمربند فراصوت تیلاکس پرو و فیزیوتراپی برای درمان کمردرد

فیزیوتراپی :

در انتهای اولین جلسه فیزیوتراپی معمولا تعداد جلساتی که بیمار باید برای درمان مراجعه کند را مشخص می کند. تعداد جلسات درمان به شدت کمردرد بیمار و نحوه کنترل درد توسط بیمار بستگی دارد

فیزیوتراپی بخشی از درمان کمر درد است. تغییرات در سبک زندگی و فعال بودن تا جای ممکن، بعلاوه به اتمام رساندن سایر درمان‌هایی که برای بیمار تجویز شده به وی کمک خواهد کرد تا هر چه سریع‌تر بهبود یابد. ضمناً همیشه احتمال اندکی وجود دارد که کمر درد دوباره عود کند.
فیزیوتراپی انواع مختلفی دارد اما از انواع روش های فیزیوتراپی می توان به موارد زیر اشاره کرد

  1. فیزیوتراپی کمر با لیزر
  2. فیزیوتراپی کمر با برق

فیزیوتراپی کمر با لیزر

معمولا در فیزیوتراپی از لیزرهای متعددی استفاده می شود مثل لیزرهای نسل 3 و 4 از انواع cold laser در فیزیوتراپی استفاده می شود. معمولا از انواع کم توان لیزر برای درمان موارد سطحی مثل مشکلات انگشت و ارنج استفاده می شود اما برای اینکه به بافت های عمیق تری دست پیدا شود از لیزرهای پر توان و طول موج خاصی استفاده می شود.

فیزیوتراپی کمر با برق

الکتروتراپی یکی از روش‌های تسکین درد به شمار می‌رود این روش به علت طبیعی بودن و عاری بودن از سم و داروهای شیمیایی مورد استقبال بیماران قرار می‌گیرد. الکتروتراپی با واحدهای TENS کار می کند. ایمپالس‌های الکتریکی که یک واحد TENS تولید می کند ممکن است باعث ایجاد گزگز، سوزن سوزن شدن و یا حتی سوزش در ناحیه مورد نظر شود. بنابراین احتمال دارد بیماران در مرحله اول با این روش نتوانند ارتباط برقرار کنند. رایج ترین عارضه فیزیوتراپی با برق به ایجاد تحریکات و یا بثورات پوستی اطلاق می‌شود که ممکن است بر اثر چسب و یا نوارهای نگه دارنده الکترود شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits