دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
علت های سنگینی سر
28
زمان مطالعه: 4 دقیقه
علت های سنگینی سر:احساس سنگینی سر به چه علت است؟با دلگرم همراه باشید تا با راه های درمان سنگینی سر آشنا شوید.

احساس سنگینی سر به چه علت است؟

با دلگرم همراه باشید تا با راه های درمان سنگینی سر آشنا شوید.

سردرد و راههای درمان آن

سردرد و راههای درمان آن

چرا دچار سنگینی سر میشویم؟

علت سنگینی سر در هنگام بی خوابی و یا کم خوابی شدند. گروهی از متخصصان عصب شناسی ایتالیا در تحقیقات خود که در شماره اخیر نشریه علمی ‪ Science‬به چاپ رسید، اعلام کردند که در زمان کم خوابی و یا بی خوابی در درون مغز و بین نرون ها ، بیشتر از حد نیاز پروتئین انباشته می شود که موجب احساس سنگینی سر و کندی فعالیت مغز می گردد.این تحقیقات نشان داد که مغز هنگام خواب تمام اطلاعات وارده از روز قبل را طبقه بندی و تنظیم و نیز داده های اضافی را پاک می کند.


به گفته این گروه از پزشکان ایتالیایی، مغز انسان در طول روز داده های دریافت شده را انباشته می کند که با این عمل محل تماس اعصاب موسوم به ‪ synapse‬متورم شده تا قادر به نگهداری داده های دریافتی باشد، اما با توجه به محدود بودن گنجایش مغز بسیاری از این داده ها هنگام خواب پاکسازی می شوند.


کیارا چیرلی و جولیو تونونی پزشکان و پژوهشگران ایتالیایی دانشگاه پزشکی ویسکونسی - مدیسون آمریکا در آزمایش های خود با استفاده ازمیکروسکوپ پرقدرت کشف کردند درصورتی که شخص به مدت ‪ ۲۴‬ساعت نخوابد در اعصاب ( ‪ )Synapse‬پروتئین هایی متمرکز می شوند که فقط پس از خوابیدن حجم آنها ‪۳۰‬ تا ‪ ۴۰‬درصد کاسته و در واقع خواب موجب پاکسازی مغز و بهبود کارایی آنها می شود.

علت اصلی بیماری سنگینی سر

استرس ها ، اتفاقات ناگوار ، آلودگی صوتی ، مشکلات و گرفتاری های روزمره و .....است از نظر خوراکی نیز اگر بعد ناراحتی و استرس و ... ترشیجات مصرف شود در این حالت خلط سوداء بر طبیعت غالب آمده و فرد دچار حالات مذکور میشود.

منشأاین مرض طحال(سپرز)است.طحال عضویست در بدن که بعضی ازاسیدهای لازم در آن جمع میشود که بعد از تخلیه معده قدری از آن اسید به معده ارسال میشود که شخص در آن حال احساس گرسنگی میکند، حال اگر ناگهانی و به طور اتفاق شخص با یک موضوع ناملایم برخورد کند،این اسید در خون تأثیر کرده وچون خون در کل بدن گردش دارد وقتی به مغز میرسد شخص احساس نگرانی، ترس، تشویش خاطره، دلهره و اضطراب و استرس مینماید که ابتدا با ضعف اعصاب مشتبه میشود و زودرنج و افسرده میشود، آمادگی او برای گریه بیشتر میشود، رنگ چهره تدریجا تیره میشود، پس از معالجه نباید کوتاهی کرد.


1- فکر و استرس بی مورد
2- کم خوابی
3- کم حوصله شدن
4- تنفر از جمعیت و سروصدا
5- تیره شدن رنگ زبان و دهان
6- احساس بوی بد در دهان
7- دستگاه گوارش از اعمال وظایف کوتاهی میکند به طوری که قوه دافعه ضعیف شده وبر اثر یبوست معده ممکن است مبتلا به بواسیر شود.
8- دیدن کابوس در خواب
9- وسواس بیمورد به اطرافیان
10- لکه های پوستی
11- تمایل به گوشه نشینی و انزوا
12- تمایل به تنها بودن در جاهای تاریک و کم نور
13- نا امید بودن از زندگی
14- تمایل به پوشیدن لباسهای با رنگ تیره
15- بیمار مایل به خوردن غذاها، لبنیات و میوه های ترش میباشد.
16-این بیماری در موارد حاد به ورم های سرطانی و جنون منتحی میشود.
برای مداوای این بیماری بیمار باید از غذاهای شور ، ترشیجات و عدس پرهیز کند.
شربت سودا (عصاره مویز قرمز) برای درمان این بیماری بسیار مفید میباشد

سردرد و راههای درمان آن

سرگیجه علل بسیار مختلفی میتونه داشته باشه.

سردرد و راههای درمان آن


كاری كه شما باید انجام بدید اینه كه اولا یه آزمایش خون بدید تا ببینید كه آیا كم خونی ندارید؟

یكی از علل شایع سرگیجه در خانمهای جوان كم خونیه. ضمنا باید فشار خونتون رو چك كنید كه ببینید آیا نرمال هست یا نه . این یكی دیگه از علل سرگیجه هست. كار دیگه اینه كه باید از نظر مشكلات گوش و نیز سینوزیت بررسی بشید. درنهایت اگر هیچكدوم اینها نباشه بهتره یه دكتر متخصص داخلی اعصاب یا همون نورولوژی شما رو ویزیت كنه تا علل مربوط به اعصاب و حس تعادل و... رو بررسی كنه. ( با روانپزشك یا دكتر اعصاب و روان اشتباه نشه)

بهتره اینها رو مرحله به مرحله انجام بدین و اول به یه دكتر عمومی مراجعه كنید برای كنترل فشارخون و ازمایشات اولیه.

سردرد و راههای درمان آن

گردآوری شده ی مجله ی اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (28 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits