دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خواص دود عنبر نسارا چیست و چگونه باید آن را مصرف کرد؟

فواید بی نظیر دود کردن عنبر نسارا برای سلامتی بدن و درمان بیماری

خواص دود عنبر نسارا چیست و چگونه باید آن را مصرف کرد؟
33
زمان مطالعه: 6 دقیقه
از جمله مهمترین خواص دود عنبر نسارا برای پوست صورت می‌توان به درمان عارضه‌های پوستی مانند اگزما اشاره کرد. خواص ضدمیکروبی آن به اثبات رسیده و در کاهش خارش و التهاب پوست موثر است.

دود عنبر نسارا برای درمان چه بیماری‌هایی استفاده می‌شود؟

الاغ ماده در فصل بهار از بهترین گیاهان دارویی تغذیه می‌کند و دود کردن آن در واقع یعنی دود کردن صدها گیاه دارویی مختلف به صورت یکجا؛ این دود هیچ اثر سوئی بر بیمار ندارد البته بوی عنبرنسارا چندان خوشایند نیست.

اما چرا الاغ ماده؟ طبع الاغ ماده خنک است و طبع مریضی و عفونت گرم است؛ الاغ نر بر عکس الاغ ماده، طبع گرم دارد به همین دلیل استفاده از پشگل الاغ نر، می‌تواند بیماری را تشدید و پشگل الاغ ماده بیماری را آرام می‌کند.

فواید دود کردن عنبر نسارا برای پوست صورت

مؤثر بر عارضه‌های پوستی ناشی از اگزما

اگزما یک مشکل پوستی است که ممکن است در سراسر پوست بدن اعم از دست، پا و صورت پدیدار شود. در اگزمای پوست صورت، نواحی قرمز رنگی بر روی پوست بوجود می‌آید که با خشکی، سوزش، خارش و تاول همراه است. همچنین ممکن است پوست دچار عفونت شود و ترشحاتی داشته باشد.

‌دود دادن عنبر نسارا برای پوست صورت به دلیل خاصیت ضدمیکروبی و ضدعفونی کننده‌اش برای درمان عفونت موثر است و خارش پوست را کاهش می‌دهد. برخی، این روش را یکی از بهترین روش‌های درمانی اگزما می‌دانند.

مؤثر بر عارضه‌های پوستی ناشی از کهیر

واکنش بدن فرد نسبت به ماده‌ای که به آن حساسیت دارد موجب بروز کهیر می‌شود. کهیر ممکن است در قسمت‌های مختلف بدن بروز پیدا کند و ممکن است صورت صورت را هم درگیر کند. کهیر خود را به صورت دانه‌های قرمزرنگ متورم نشان می‌دهد که با خارش شدیدی همراه است.

خارش بیش از حد موجب بروز کلافگی فرد و یافتن راهی برای بهبود آن می‌شود. یکی از راه‌های موثر در کم کردن خارش‌ها استفاده از عنبر نسارا برای پوست صورت است. دود دادن عنبر نسارا به صورت، موجب کاهش خارش پوست شده و التهاب آن را کم می‌کند.

مؤثر بر عارضه‌های پوستی ناشی از آبله مرغان و سرخک

آبله مرغان بیماری است که توسط ویروس به بدن منتقل می‌شود و باعث ایجاد تاول‌هایی بر روی پوست صورت می‌گردد که موجب ایجاد خارش می‌شوند. خاراندن پوست ملتهب باعث ترکیدن تاول‌ها و عفونی شدن پوست می‌شود. برای کاهش خارش و عفونت، همچنین خشک شدن هرچه زودتر بثورات پوستی می‌توان از عنبر نسارا برای پوست صورت استفاده کرد.

در بیماری‌هایی مانند سرخک نیز دود دادن عنبرنسارا برای پوست صورت می‌تواند بسیار موثر باشد.با توجه به خواص ضدمیکروبی و ضد‌ التهابی عنبر نسارا، استفاده از آن در عارضه‌های پوستی مانند تبخال، حساسیت و ... که در آنها پوست دچار خارش، تاول، ترشحات عفونی و التهاب می‌شود مؤثر بوده و در کاهش این علائم مفید است.

دود عنبر نسارا

دود عنبر نسارا برای درمان چه بیماری‌هایی استفاده می‌شود؟

دود عنبر نسارا در درمان سرماخوردگی، درمان سینوزیت، درمان میگرن و سردرد، درمان کهیر، اگزما، هر نوع خارش پوستی، در درمان و بهبود زخم ختنه، زخم‌های پس از سوختگی، در درمان خون‌دماغ، گوش‌درد و عفونت گوش، بهبود علائم صرع، کاهش خونریزی و کوتاه کردن دوره عادت ماهیانه بانوان استفاده می‌شود.

همچنین دود عنبر نسارا باعث از بین بردن عفونت‌های واژینال (دود باید با بدن تماس پیدا کند)، از بین بردن قارچ پوستی و قارچ واژینال و کیست، درمان و کاهش عوارض بواسیر، دندان‌درد به‌خصوص اگر ناشی از عفونت باشد، می‌شود.

دود عنبر نسارا فرآیند زایمان طبیعی را آسانتر می‌کند، به دفع جنین مرده از بدن زنان کمک می‌کند، کمک قابل توجه به مشکلات تنفسی مثل آلرژی فصلی و تنگی نفس، از بین بردن گل‌مژه و عفونت چشم، از بین بردن ویروس‌های معلق در هوا (ضدعفونی کردن فضای داخل اتاق)، جلوگیری از واگیر بیماری‌ها، کمک به درمان مخملک، سیاه‌سرفه یا یرقان کودکان می‌کند و تبخال را برطرف و از ترکیدن تبخال پیشگیری می‌کند.

طریقه مصرف عنبر نسارا

برای این کار 2 الی 3 عدد عنبر نسارا را همراه با خاک شیر و اسپند و یا به تنهایی، روی کمی ذغال انداخته و گلدان سفالی که ته آن سوراخ داشته باشد را روی آن برگردانید، که در این صورت مانند دودکش می شود و بسته به نوع بیماری دود حاصل از آن را استنشاق کنید.

به عنوان مثال:

  1. برای عفونت گوش باید دود را با قیف یا کاغذ لوله شده وارد گوش کرد.
  2. برای عفونت یا چرک گلو و سینوزیت هم باید دود را به گلو و مغز رساند.
  3. قرار دادن زخم ها در معرض دود عنبرنسارا و یا استعمال موضعی خاکستر آن بر روی محل زخم یا سوختگی برای التیام زخم مفید است.
  4. همچنین میتوان پودر یا کوبیده آن را چند مرحله روی زخم پاشید تا زود خوب شده و عفونت نکند.
  5. به منظور درمان عفونت‌های زنانه، باید واژن را با دود عنبر نسارا بخور دهید. برای این کار باید۱ الی ۲ عدد عنبر نسارا خشک شده را دود کرده و در زمانی که دود زیاد شد داخل شیشه ای با دهانه گشاد بریزید سپس دهانه شیشه را مقابل واژن بگیرید. این عمل را هر روز دو بار انجام دهیدتا کاملا اثرات عفونت از بین برود.

دود عنبر نسارا

مضرات عنبر نسارا (موارد احتیاطی و منع مصرف)

با وجود فواید عنبر نسارا در درمان بیماریها ذکر این نکته ضروری است که در تمام منابع علمی و طب سنتی فقط از سوزاندن و دود حاصل از این ماده برای درمان بیماری ها استفاده شده و به هیچ عنوان مصرف خوراکی آن جایز نمیباشد.

نکته :در مورد این ماده تهیه آن از مراکز مطمئن باید باشد و لازم است از خود درمانی این ماده پرهیز شود.

همچنین بخوانید:

درمان حیرت انگیز کیست تخمدان با عنبر نسارا

درمان قطعی سینوزیت با عنبرنسارا

خواص پشکل ماچلاق(عنبر نسارا)



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (33 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits