دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
گلایفوسیت چیست؟ چه خطراتی دارد؟
9
زمان مطالعه: 4 دقیقه
حقایق علمی درباره سم علف کش گلایفوسیت _ گلایفوسیت عامل اصلی ابتلا به سرطان است که از طریق دام و خاک به انسان منتقل می‌شود .

خطرات جدی و وحشتناک با استفاده از سم گلایفوسیت

علف کش گلایفوسیت، با نام تجاری رانداپ، از گروه شیمیایی اسید فسفونیک برای کنترل و از بین بردن علف های هرز یکساله و چند ساله در باغات و زمین های کشاورزی استفاده می شود و نمک های غیر قابل تبخیر آن در مقابل نور و هوا پایدار است.

این ترکیب در خاک توسط میکرو ارگانیزم ها تجزیه و در صورت تماس با خاک به سرعت خواص خود را از دست می دهد. برای اطلاعات بیشتر با دلگرم همراه شوید .

آیا در مورد سم خطرناک گلایفوسیت اطلاعاتی دارید ؟ محصولات تراریخته

سم گلایفوسیت | سم علف کش | سم آدم کش

سم گلایفوسیت از ترکیباتی چون نیترات، فسفات، دی اکسید کربن و آب تشکیل شده است، استفاده از گلایفوسیت در گیاهان برای سم‌ پاشی و از بین بردن علف هرز، گیاه را مقاوم کرده و کشاورز را مجبور به استفاده دوز بیشتری از گلایفوسیت می‌کند و در نهایت دوزهای بالای گلایفوسیت برای سم پاشی، باعث ذخیره آن در خاک شده که تا مدتها نیز از بین نمی‌ رود.

استفاده از علف‌کش‌ ها در گیاهان تراریخته مقاوم به علف‌کش، باکتری‌های خاک را از بین می‌برند و روند تجزیه بقایای موجودات و تثبیت کربن و نیتروژن اتمسفری را با مشکل مواجه کرده و خاک را به یک توده فیزیکی بی‌‌خاصیت تبدیل می‌کنند.

انجمن تولید‌کنندگان سموم در این زمینه گفته است که گلایفوسیت عامل اصلی ابتلا به سرطان است که از طریق دام و خاک به انسان منتقل می‌شود.

گلایفوسیت پس از اسپری بر روی گیاهان با آب از بین نمی‌ رود، شواهد نشان می‌دهد در ادرار انسان، خون و حتی شیر مادران هم این ماده شیمیایی یافت شده است.

اثرات سم گلایفوسیت بر سلامت انسان

در سال 2014 یک مطالعه آماری در ایالت متحده آمریکا همبستگی مثبت افزایش مصرف محصولات دستکاری شده ژنتیکی و افزایش بیماری ها در این کشور نشان داد. این مطالعه به مقایسه رشد این مواد با رشد فزاینده بیماری ها و اختلالات ژنتیکی در دهه های گذشته می پردازد.

با توجه به اطلاعات آماری موجود در بیست سال اخیر از سویا و ذرت دستکاری شده ژنتیکی، سم گلایفوسیت و نمودارهای رشد بیش از 20 نوع بیماری همچون سرطان کبد، سرطان کلیه، بیماری ژنتیکی اوتیسم و غیره، ارتباط معنی داری بین محصولات دستکاری شده ژنتیکی و این بیماری های نوظهور به تصویر کشیده شده است .

از گلایفوسیت ها تا اختلال زایی در سیستم ایمنی بدن

آرش برزگر کارشناس مهندسی کشاورزی گفت: ژن‌های موجود در سویا، می‌توانند به DNA باکتری زنده درون بدن انسان منتقل شوند. همچنین اصلاحات ژنتیکی درون‌ دانه ذرت، سم حشره کشی تولید می‌کند که درون خون زنان باردار و جنین آن‌ها یافت شده است.

ماده‌ ای که باعث سرطان می‌شود، عامل ایجاد بیماری‌های دیگری مثل آلزایمر،‌ اوتیسم، سرطان‌های گوارشی، عملکرد منفی غدد بدن، اختلالات دستگاه گوارش و دستگاه ایمنی بدن، افزایش سرعت پیر شدن و ناباروری می‌شود که افزایش این بیماری‌ها در کشور با افزایش تولید محصولات تراریخته همراه است.

این ماده بر روی مسیر رشد گیاهان و باکتری‌های مفید روده انسان اثر منفی دارد. گلایفوسیت ‌ها باعث از بین رفتن مواد مغذی ضروری در گیاهان می‌شود. این ماده شیمیایی بیشتر در فرآیند تولید آمینو اسید و پروتئین‌ها دخالت دارد وبه سلامت گیاهان آسیب می زند.

متاسفانه آمار دقیقی از این محصولات تراریخته درهیچ یک از مراجع رسمی کشور موجود نیست، تا جایی که مسئولان در زمینه های جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت، کاشت این بذرها را رد کرده و در رابطه با واردات این محصول اطلاعات کاملی در دست نیست.

بیشتر بخوانید :

چگونگی تشخیص محصولات تراریخته از ارگانیک از زبان دکتر عمرانی

محصولات تراریخته چیست و چه عوارضی دارد ؟



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (9 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits