دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
همه چیز در مورد تزریق ژل زیر چشم
43
زمان مطالعه: 8 دقیقه
تزریق ژل در زیر چشم یک راه موثر برای برگرداندن حجم از دست رفته زیر چشم، رفع دایره های سیاه و گودی ریز چشم و درمان چشمان پف کرده است.

فواید و عوارض تزریق ژل زیر چشم

تزریق ژل زیر چشم از روش هایی است که می توان از آن برای پرکردن چشم ها و رفع گودی چشم ها استفاده کرد. تزریق ژل زیر چشم باعث بهبود کبودی و تیرگی زیر چشم َده و چهره را جوان و شاداب می نماید.

گودی زیر چشم از رایج ترین شکایات بیماران و مراجعین به کلینیک های زیبایی و پوست و مو می باشد. گودی زیر چشم هم در سنین جوانی دیده می شود و هم در سنین پیری ، برخی علل ارثی یا بیماری های مختلف در این زمینه تاثیرگذار هستند.

به هر دلیل قطعا در زیبایی شما اثرات منفی خواهند گذاشت و غالبا چهره شما را ناراحت و غمگین نشان می دهند.

تزریق ژل زیر چشم با هدف رفع گودی ، چین و چروک های موجود در آن ناحیه انجام می شود. گودی موجود در زیر چشم ممکن به دلیل وراثت یا تحلیل چربی موجود در آن ناحیه ، در اثر لاغری بیش از حد اتفاق بیافتد و زیبایی چهره شما را تحت تاثیر قرار دهد در این مواقع افراد به دنبال بهترین راه حل می گردند.

معمولا با افزایش سن ما محل تلاقی پلک‌های پایینی و گونه‌ها فرورفته و گود می‌شود، و موجب ایجاد ظاهری خسته، بیمار و پیر می‌گردد. این نواحی گود شده که تحت عنوان ناودان اشکی نیز شناخته می‌شوند، اغلب به علت انعکاس نور، تیره‌تر از پوست اطراف به نظر می‌رسند.

برای برخی افراد بداقبال، گودی ناودان اشکی و حلقه‌های تیره ممکن است در سنین جوانی ایجاد شوند. در صورت عدم ورزش، استرس، بیماری طولانی مدت، سوء مصرف مواد و الگوهای خواب نامناسب، این حالت ممکن است بدتر نیز بشود.

تزریق ژل از طریق اضافه کردن حجم به ناحیه‌ی ناودان اشک در پلک تحتانی که با افزایش سن شروع به از دست دادن حجم می‌کند، عمل می‌نماید. یکی از گزینه های درمانی استفاده از هیالورونیک اسید ژل است که یک نمای زیبا و صافی را از زیر چشم تا گونه ها ایجاد می نماید .

نحوه تزریق ژل زیر چشم

عوارض تزریق ژل زیر چشم

انواع ژل های مورد استفاده برای تزریق ژل زیر چشم

برای تزریق ژل انواع مختلفی وجود دارد که پزشکان آن ها را به سه گروه قابل جذب یا موقتی ، نیمه موقتی ، و دائمی تقسیم کرده اند.

ژل های دائمی به دلیل اینکه ممکن است باعث بروز مشکل در افراد شود تاییدیه سازمان غذا و دارو را نگرفته و اکثر پزشکان از آن برای تزریق استفاده نمی کنند.

  1. ژل های نیمه موقتی : این نوع ژل برای رفع چین و چروک های عمیق بیشتر کاربرد دارد و حاوی ۲۰% میکرواسفرهای کوچک می باشد.
  2. ژل های موقتی : این نوع ژل کاملا ایمن بوده و هیچ گونه ایجاد آلرژی و حساسیت در فرد نمی کند، ژل های موقتی از هیالورونیک اسید که در بافت بدن نیز موجود است تهیه شده و مدت ماندگاری آن حدود ۷ الی ۹ ماه می باشد.

نحوه تزریق ژل زیر چشم

در تزریق ژل زیر چشم برای درمان سیاهی زیر چشم ، پس از اینکه ناحیه‌ مورد نظر با کرم بی‌حس کننده کاملاً بی حس شد، ژل پرکننده با استفاده از یک کانول بسیار ریز و بدون درد تزریق می‌شود.

این امر موجب پر شدن مجدد حجم بافت نرم از دست رفته می‌گردد و از روش های درمان گودی زیر چشم بوده که منجر به ایجاد چهره‌ای پُرتر و با خطوط زیباتر می‌شود.

این روش حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه به طول می‌انجامد. نتایج بلافاصله قابل مشاهده بوده و ظاهری جوان‌تر و شاداب‌تر حاصل می‌گردد. تاثیر این درمان می‌تواند بین ۸ تا ۲۴ ماه ماندگار باشد.

جهت تزریق اصولی ژل استاندارد و مناسب ، متخصص پوست و مو با ایجاد بی حسی موضعی در اطراف چشم و با استفاده از لوله های باریکی به نام کانولا که به آن میکروکانولا گفته می شود و به عروق و اعصاب این ناحیه آسیبی وارد نمی کنند ، مقدار مورد نیازی از ژل را در گودی زیر چشم تزریق کرده و با ماساژ این ناحیه ، به پخش موثر ژل در گودی زیر چشم کمک می کند .

اگر چه بلافاصله پس از تزریق ، تاثیر ژل در رفع گودی چشم نمایان می شود ، اما تاثیر نهایی تزریق ژل زیر چشم پس از دو هفته آشکار می گردد .

با تزریق ژل در گودی چشم و پر شدن آن و بازتاب بهتر نور از آن و قرار گیری ژل در بین پوست و بافت تیره ی زیر چشم ، بهبود تیرگی زیر چشم ها نیز در اثر تزریق صحیح ژل ایجاد خواهد شد .

به دلیل تحریک کلاژن سازی توسط ژل تزریق شده در گودی چشم با از بین رفتن ژل ،گودی چشم نیز باز نخواهد گشت ، از این رو دوام تزریق ژل در رفع گودی زیر چشم که بین ۲ تا ۳ سال است ، باعث رفع طولانی مدت گودی زیر چشم خواهد شد .

برای انجام عمل زیبایی تزریق ژل جهت رفع گودی زیر چشم حتما باید به مراکز و کلینیک های معتبر و تخصصی مراجعه نمود و از میان پزشکان ، تنها به انتخاب پزشک متخصص و با تجربه ای اقدام نمود که تزریقات پوستی موفق زیادی را در طی سال های طبابت خود گذرانده است .

تزریق ژل زیر چشم

مراحل تزریق ژل زیر چشم

دوره نقاهت تزریق ژل زیر چشم

بعد از تزریق ژل زیر چشم نباید تا سه روز به محل آن آب بزنید و بهتر است از تمرینات ایروبیک برای ۲۴ ساعت خودداری کنید و برنامه کاری یا اجتماعی مهمی را برای چند روز بعد از درمان طرح ریزی نکنید.

احتمال دارد قرمزی، تورم و کبودی خفیفی در محل تزریق به وجود آید. همچنین لب های شما قدری در شب پس از تزریق متورم خواهد شد.

اگر تا یک هفته بعد از نخستین تزریق نتیجه زیبایی حاصل نشد ۳ هفته بعد، تزریق مجدد قابل انجام است. حواستان باشد که تا ۳ هفته هیچ ماساژی روی صورت انجام نشود.

تلاش کنید از مصرف هر ترکیبی که حاوی آسپرین، ایبوپروفن، داروهای مسکن ضد التهابی با دوز بالا، ویتامین E، یا روغن ماهی باشد ۵-۳ روز قبل از تزریق ژل پرهیز کنید تا احتمال کبودی در محل تزریق کمتر شود.

به طور معمول اثر ژل هیالورونیک اسید از چند هفته تا چند ماه باقی می ماند. هیالورونیک اسید ها قابل جذب هستند و بنابر این راه حل دائمی برای برطرف کردن چین و چروک نیستند و لازم است هر چند ماه یک بار تزریق آنها را تکرار کرد.

زمان تکرار تزریق به عواملی مانند سن فرد، شیوه زندگی و منطقه مورد نظر درصورت فرد بستگی دارد.

کاندید مناسب برای تزریق ژل

  • افرادی که نیاز به اصلاح چین و چروک دارند
  • افرادی که نیاز به حجم دهی برای جوانسازی پوست نیاز دارند
  • کسانی که می خواهند ژل تزریق کنند نباید در دوران بارداری و شیر دهی باشند
  • و نباید به هیچ گونه بیماری مبتلا باشند خصوصاً بیماری هایی که تنظیم ایمنی بدن مختل شده زیرا بیمار دچار عوارض ناشی از آن می شود
  • تزریق ژل در افرادی که دارای عفونت و یا تبخال هستند نباید انجام شود
  • در کسانی که سابقه ی بیماری بدخیم دارند و به علت بدخیمی تحت درمان هستند استفاده از ژل ها ممنوع است

مراقبت های بعد از تزریق ژل زیر چشم

سن مناسب تزریق ژل زیر چشم

چه کسانی نباید ژل تزریق کنند

  • زنان باردار یا شیرده
  • افرادی که سابقه بیماری های خود ایمنی همچون آسم و آلرژی دارند
  • افراد مبتلا به دیابت که از انسولین استفاده می کنند
  • افرادی با سابقه سکته قلبی ۶. افرادی که از داروی آسپیرین یا وارفارین استفاده می کنند
  • سابقه خون لخته شده و ترومبوز وریدهای عمقی
  • افرادی که به خاطر بیماری قلبی از داروهای مختلف استفاده می کنند
  • افراد با سابقه سکته مغزی

توجه داشته باشید تزریق ژل فقط برای زیبایی نیست و می تواند موجب کند شدن روند پیری و جلوگیری از عوارض پیری مطرح شود.

بعد از تزریق ژل زیر چشم امکان دارد فرد در ناحیه تزریق شده کبودی و تورم مشاهده کند که جای نگرانی نیست و بعد از گذاشتن کیسه آب سرد بعد از مدت کوتاهی به طور کامل برطرف می شود و سعی کنید از هر گونه ماساژ و دستکاری از ناحیه تزریق شده خودداری کنید .



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (43 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits