دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مزایای تزریق چربی به سینه برای تغییر سایز
7
زمان مطالعه: 13 دقیقه
تزريق چربی به سينه یکی از گزینه های بزرگ کردن سینه می باشد که چربی گرفته شده پس از پالایش به سینه تزریق می شود.

فواید و عوارض تزریق چربی به سینه


تزریق چربی به سینه یکی از گزینه های بزرگ کردن سینه می باشد که چربی گرفته شده پس از پالایش به تنهایی یا پس از ترکیب با پلاکت غلیظ شده به سینه تزریق می شود. در طی زمان درصدی از آن جذب بدن شده و اکثرا نیاز به تزریق مجدد دارد. کلا چربی می تواند بین شش ماه تا چند سال در محل تزریق باقی بماند وعارضه خاصی ندارد. فرد کاندید این روش باید چربی کافی در زیر پوست داشته باشد. با این روش سینه را بین نیم تا یک سایز می توان بزرگتر کرد. این عمل با بیهوشی و در اتاق عمل انجام می شود.


تزریق چربی در سینه بسیار پرطرفدار است اما تعداد کاندیداهای مناسب برای این کار زیاد نیست و این عمل برای همه جواب نمی دهد. برای انجام آن چندین شرط لازم است: اول اینکه سینه به هیچ وجه نباید افتادگی داشته باشد. همچنین باید کوچک باشد و قاعده خیلی بزرگی نداشته باشد و در عین حال حجم کم، فرد را راضی کند. ضمنا ممکن است این تزریق کار یک جلسه ای نباشد و احتیاج به تکرار داشته باشد بنابراین شخص باید از لحاظ روحی آمادگی لازم را داشته باشد. همچنین لازم است چربی مورد نیاز را به فراوانی در شکم و پهلوهایش داشته باشد.


با توجه به موارد ذکر شده، تعداد افرادی که تمام این فاکتورها را یکجا داشته باشند زیاد نیست. با انجام این تزریق بیشتر می توان به ناحیه فرم داد و تغییر زیادی در سایز سینه ایجاد نمی شود. برای برجسته سازی باید یک تا دو نوبت تزریق تکرار شود. اگر چربی در یک نوبت به میزان زیادی در حالت حفره ای تزریق شود پیوند نمی گیرد و خون کافی به بافت چربی نمی رسد و در عین حال این کار ممکن است باعث رسوب کلسیم در بافت سینه شود. این وضعیت تشخیص توده چربی تزریق شده را از توده های خوش خیم یا بدخیم در سونوگرافی و ماموگرافی دشوار می کند، بنابراین باید یک لایه متناسب تزریق شود و آن لایه پیوند بخورد و چند ماه بعد دوباره یک لایه جدید تزریق شود. برخلاف باسن که بیشتر شامل عضله است و تزریق لابه لای عضله انجام می شود، ناحیه سینه بیشتر شامل غدد شیردهی و بافت پستان است و لابه لای آنها نمی توان چربی تزریق کرد. چربی در این ناحیه باید به صورت سطحی زیر پوست تزریق شود.


نکات مهم قبل از تزریق چربی به سینه


ملاحظات قبل از عمل برای رسیدن به نتایج مطلوب و جلوگیری از عوارض، باید از استرس و قرار گرفتن در معرض نور آفتاب اجتناب کنید، غذای سالم بخورید، وزن خود را در محدوده نرمال BMI (شاخص توده بدن) حفظ کنید، به طور منظم ورزش کنید و به مدت ۲ روز قبل از جراحی زیبایی سینه و ۲ هفته بعد از جراحی، از مصرف الکل خودداری کنید. همچنین حداقل ۱ هفته قبل از عمل جراحی و حداقل ۲ هفته بعد از عمل جراحی، از سیگار کشیدن اجتناب کنید. زیرا سیگار کشیدن می‌تواند کسب نتیجه نهایی جراحی را مختل سازد.


در این عمل حجم چربی که به سینه تزریق می‏ شود محدود است، ‌بنابراین تا هر سایز که بخواهیم نمی‏ توانیم سینه را بزرگ کنیم. ‌چربی پس از مدتی جذب می‏ شود و درصدی از آن باقی می ‏ماند پس برای حصول به نتیجه کافی چندین بار تزریق نیاز است. در این عمل مراقبت از هر دو محل برداشت چربی و محل تزریق باید صورت گیرد.

1. انتظارات معقولی از تزریق چربی برای برجسته و بزرگ کردن سینه داشته باشید.
2. دارار بودن سلامت کامل جسمی
3. از میزان حجم چربی کافی در بدن برخوردار باشید.
4. برای افرادی که در اثر سرطان سینه مجبور به برداشتن سینه می باشند با تزریق چربی می توانند بافت های سینه را مجددا بازسازی کرد.

تزریق چربی

شیوه تزریق چربی به سینه


برای این کار ابتدا لازم است عمل لیپوماتیک در نواحی که دارای ازدیاد چربی می باشد انجام شود. طی این عمل چربی هایی از نواحی مانند شکم، ران یا باسن برداشته می شود. بدون اینکه آسیبی به آن وارد شود در محفظه ای نگهداری می شود. فرد را تحت بی حسی موضعی قرار می دهند و سپس برش های کوچکی در زیر سینه زده می شود و این بافتهای استخراجی از نواحی بدن به سینه تزریق می شود. دوره بهبودی بعد از جراحی کوتاه بوده و فرد بعد از چند روز می تواند به فعالیت های روزانه خود بپردازد. نکته قابل توجه اینست که استفاده از برخی روش های لیپوساکشن برای خروج چربی از بدن به بافت های چربی آسیب وارد کرده و قابل استفاده در سینه نمی باشد. برای این کار بهتر است به جراح متخصص و مجرب و متبحر مراجعه کرد تا این عمل به درستی انجام شود.


پس از عمل، فرد به احتمال زیاد، کمی درد و التهاب و کبودی در موضع خواهد داشت. درد باید در عرض یک هفته فروکش کند .تورم ممکن است کمی طولانی تر شود و بعد بین 2 و 4 هفته طول بکشد.


عوارض تزریق چربی به سینه


در عمل تزریق چربی به سینه میزان سلول‌های چربی که طی انتقال زنده می‌ماند، به طور کلی در حدود ۶۰٪ (یا بیشتر) پس از حدود ۴-۶ ماه می‌باشد. این جراحی بیش از یک عمل استاندارد بزرگ کردن سینه با پروتز به طول می‌انجامد، زیرا لیپوساکشن و پردازش چربی نیز بخشی از این تکنیک است و به زمان جراحی می‌افزاید.


افزایش اندازه سینه با دسترس پذیری چربی بدن و فضای قابل استفاده در سینه، دچارمحدودیت می‌شود. انتظار نداشته باشید که پس از یک عمل جراحی، اندازه کاپ سینه شما از سایز A به سایزD افزایش یابد. اگر هدف شما این نوع افزایش است، ممکن است با مرحله بندی جراحی و یا با گسترش فضای سینه‌های شما قبل از عمل جراحی، با استفاده از دستگاه بزرگ کننده خارجی، بزرگ کردن طبیعی سینه‌های شما انجام شود.

از عوارض مرتبط با تزریق چربی برای برجسته کردن سینه ها می توان از جذب چربی توسط بدن نام برد. اگر این جذب زیاد باشد کیفیت پایین می آید و نیاز به تزریق مجدد خواهد بود. عارضه دیگر عبارت است از خطر تبدیل شدن به چربی سخت و ناصاف، که گاهی اوقات به دلایل ناشناخته رخ می دهد .

عدم تقارن یکی دیگر از خطرات بالقوه می باشد که وابسته به مهارت پزشک در انجام این روش است. این عدم تقارن قابل اصلاح است.عفونت در محل تزریق، از ریسک های دیگر است. آمبولی چربی، هر چند نادر است اما یک عارضه بسیار جدی است. این مورد می تواندمنجر سکته مغزی ، حمله قلبی و حتی مرگ شود.

کلسیفیکاسیون چربی در پستان یک عارضه احتمالی دیگر است و باعث می شود که سینه سخت و ناصاف شود، این کلسیفیکاسیون می تواند نتایج ماموگرافی را به اشتباه بیاندازد. منطقه کلسیفیه ممکن است توده های سرطانی را در عکس ماموگرافی مخفی کند.


مزایا بزرگ کردن سینه با روش تزریق چربی


چون عمل جراحی بزرگ کردن سینه با چربی با استفاده از بافت بدن خود بیمار انجام می شود احتمال مشاهده عکس العمل نسبت به آن وجود ندارد - بافت چربی با گذشت زمان سفت نمی شود - امکان سوراخ شدن یا خالی شدن بافت چربی تزریق شده وجود ندارد. سایر مزایای عمل جراحی:


1. بزرگ و خوش فرم کردن سینه ها
2. قرینه کردن سینه های نامتقارن
3. به دلیل استفاده از چربی خود بدن امکان پس زدن بدن وجود ندارد . در صورتی که در گذاشتن سیلکون و ژل در سینه بدن به جسم خارجی واکنش نشان داده و امکان پس زدن وجود دارد.
4. دائمی بودن تغییر اعمالی بر روی شکل سینه
5. طبیعی بودن شکل سینه

معایب بزرگ کردن سینه با روش تزریق چربی


چون چربی بر خلاف پروتزهای سینه شکل خاصی ندارد برای شکل دهی به پوست سینه محدودیت ایجاد می کند. از عوارض مرتبط با تزریق چربی برای برجسته کردن سینه ها می توان از جذب چربی توسط بدن نام برد. اگر این جذب زیاد باشد کیفیت پایین می آید و نیاز به تزریق مجدد خواهد بود.عارضه دیگرعبارت است از خطر تبدیل شدن به چربی سخت و ناصاف، که گاهی اوقات به دلایل ناشناخته رخ می دهد.


برخی گمان‌ها در مورد خطر احتمالی گسترش سرطان با تقبل هزینه تزریق چربی در سینه وجود دارد. با این حال، هیچ مدرک علمی برای اثبات این ادعا وجود ندارد. همچنین تزریق و انتقال چربی، مانع انجام ماموگرافی و یا سونوگرافی غربالگری پستان نمی‌باشد.

تزریق چربی به سینه


مراقبت های پس از عمل تزریق چربی به سینه


ممکن است اگر به سرعت از صندلی و یا رختخواب بلند شوید، دچار سرگیجه شوید، بنابراین سخت نگیرید و به آرامی از جای خود برخیزید. این حالت پس از عمل جراحی، کاملا" طبیعی است و طی چند روز آینده برطرف خواهد شد.


۲-۵ روز بعد از عمل جراحی سینه، شما ممکن است احساس سفتی و درد در منطقه قفسه سینه داشته باشید. شما باید به مدت تقریبا" ۶ هفته پس از عمل جراحی (هر روز و هر شب) سینه بند خود را بپوشید. سینه‌های شما ممکن است سفت و حساس به لمس گردد و پوست شما نیز ممکن است گرم شده و یا خارش داشته باشد.

معمولا بیماران مانند هر عمل جراحی با مقداری ناراحتی اولیه پس از این عمل مواجه می شوند.ممکن است بیمار احساس ورم در ناحیه سینه خود داشته باشد همچنین ناحیه اهدا کننده چربی هم ممکن است دردناک و کبود شود. با استفاده از کمپرس آب سرد می توان این علائم را کاهش داد. با از بین رفتن ورم و قرار گرفتن سلول های انتقال یافته در موقعیت جدید آنها، نتایج نهایی حاصل از عمل جراحی آشکار تر می شوند. در این حالت اکثر بیماران می توانند در طول یک یا دو هفته به سر کار خود باز گردند.


کاندیدهای مناسب برای تزریق ژل به سینه


روش تزریق چربی به سینه می‌تواند برای خانم هایی ایده آل باشد که:

  • اندازه سینه آن ها بسیار کوچک و یا متوسط باشد.
  • عدم تقارن سینه‌ها
  • خالی و کم حجم بودن سینه‌ها

پس از بارداری و یا چندین دوره حاملگی زنانی که نیاز به این روش بازسازی سینه دارند، معمولا افرادی هستند که مایل به پروتز سیلیکون در بدن خود نیستند، زیرا احساس می‌کنند این عملی غیر طبیعی است و ممکن است پیامدهای طولانی مدت داشته باشد. همچنین مزیت دیگر این تکنیک این است که که هیچ گونه زخم و اسکار قابل توجهی بر سینه‌ها برجا نخواهد گذاشت.

آیا تزریق چربی به سینه دائمی است؟

بله دائمی است ،اما باید توجه کرد که وقتی چربی تزریق میشود روش آماده کردن و روش تزریق آن مهم است وبا این وجود امکان دارد تا چهل درصد حجم چربی تزریق شده از بدن دفع شود که شامل سلول های چربی صدمه دیده، از بین رفته و مایع است ولی سلول های چربی که زنده مانده اند و در محل جدید پیوند شده اند چنانچه تا حدود سه ماه در محل جدید به عمر خود ادامه دهند عقیده براین است که به طور دائمی خواهند ماند و به دلیل وجود هورمون های رشد و سلول های بنیادی پوست را با طراوت و شاداب می کنند و امکان دارد در آینده با کامل کردن رگ های خونی و رسیدن اکسیژن و مواد غذایی کامل به آنها رشد کنند. البته توجه کنید دائمی یعنی برای چندین سال چون اثرات همه ی عمل های زیباسازی (کاسمتیک) به مرور زمان کم و بیش از بین می روند.


چه عواملی بر روی نتیجه خوب تزریق چربی به سینه اثر مثبت دارند؟


مطالعات نشان می دهد که بطور کلی اغلب متخصصین در تزریق چربی معتقد هستند که در فرایند در آوردن چربی از جایی و تزریق آن در صورت، باسن، و یا سینه و یا جای دیگر بدن باید سعی شود که به سلول های چربی صدمه ای وارد نشود. برای نمونه در هنگام درآوردن سلول های چربی (هاروس تینگ) از فشار منفی مناسب استفاده شود و بهتر است که چربی را از خون جدا نمود گرچه بعضی عقیده دارند وجود مقدار جزیی خون باعث چسبندگی و کلاژن می شود. نکات دیگر در پیوند چربی:

  • داروهای بی حسی موضعی امکان دارد بعضی سلول های چربی را از بین ببرد.
  • بعضی جراحان چربی را قبل از انتقال سانترفیوژ می کنند. در صورتیکه کسانی دیگر بدون وقفه چربی را انتقال می دهند چون با این کار عقیده دارند تزریق سریع در محل جدید شانس زنده بودن و گرفتن پیوند سلول های چربی را در محل جدید افزایش می دهد.
  • لایه های چربی باید به صورتی گذاشته شوند که سلول های چربی بتوانند با گرفتن مواد غذایی از طریق رگ های خونی زنده بمانند.پ
  • حرکات ممتد محل پیوند شده امکان ماندن و پیوند شدن سلول های چربی را کاهش می دهد به همین خاطر تزریق چربی به لب ها چندین بار باید تکرار شود در صورتیکه تزریق چربی به گونه ها بهتر نتیجه می دهد.
  • مطالعات نشان دهنده آنست که چنانچه سن بیمار بیش از ۷۰ سال باشد نتیجه پیوند سلول های چربی ضعیف است و احتیاج به تکرار عمل دارد.
  • سیگار کشیدن باعث تنگ شدن عروق و کاهش رسیدن اکسیژن به سلول های چربی پیوند شده می شود که شانس زنده ماندن آنها را کمتر می کند.
  • بعد از تزریق چربی احتیاج به ماساژ ناحیه نیست و بر روی منطقه ی تزریق شده هم فشار نیاورید.
  • بعضی مطالعات حاکی از آن است که محل برداشت چربی و محل تزریق آن هم در نتیجه نهایی مهم هستند. عقیده بر براین است که برداشتن چربی از پهلوها و تزریق آن در عضلاتی که جریان خون خوب دارند به پیوند سلول های چربی کمک خواهد کرد.
  • گرچه از نظر علمی کاملا ثابت نشده است ولی افزایش پی آر پی به چربی امکان دارد که به نتیجه ی نهایی کمک کند. به همین جهت بعضی جراحان به چربی قبل از تزریق پی آر پی اضافه می کنند و عقیده دارند که پی آر پی دارای خواص متعددی از جمله هورمون رشد است که به زنده ماندن سلول های چربی در محل تزریق شده کمک می کند و شادابی و جوانی به پوست می دهد.
  • پیوند چربی اغلب احتیاج به تکرار عمل جراحی دارد و حداقل سه ماه بین دفعات درمان با چربی باید وجود داشته باشد. بعضی عقیده دارند که این مدت به شش ماه بین درمان ها افزایش یابد تا به ورم اجازه داده شود که کاملا از بین برود.
  • معمولا بین ۶ تا ۱۸ ماه بعد از تزریق چربی سلول های زنده چربی در محل جدید پیوند خواهد شد و به ناحیه و پوست به طور دائم طراوت بهتری خواهند داد.

divider

بیشتر بخوانید:

از ضررهای تزریق چربی چه می دانید؟

از ضررهای تزریق بوتاکس بیشتر بدانید!

تزریق ژل لب و نکاتی که باید در مورد آن بدانید!

divider

گردآوری توسط بخش سلامت

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.7 از 5 (7 رای)  
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits