دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
با بهترین زمان مصرف برخی خوراکیها آشنا شوید!
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
بهترین زمان مصرف مواد غذایی به اندازه یک رژیم غذایی متعادل اهمیت دارد و باعث کسب منافع بیشتر می شود

بهترین زمان مصرف ۶ ماده غذایی زیر چه زمانی است؟

بهترین زمان مصرف مواد غذایی به اندازه یک رژیم غذایی متعادل اهمیت دارد . همانطور که می دانید رژیم غذایی متعادل و خوردن غذاهای سالم حاوی ریزمغذی های ضروری برای سلامت عمومی بدن بسیار حائز اهمیت است . اما آیا می دانید که مصرف این مواد غذایی در زمان نامناسب به جای اینکه منافعی داشته باشید برای شما مضر است ؟ بنابراین مهم است که بدانیم که هر ماده غذایی را چه موقع مصرف کنیم تا بیشترین منافع را از آن کسب کنیم. با ما در مجله دلگرم همراه باشید تا از بهترین زمان مصرف برخی از مواد غذایی آگاه شویم.

۱- بهترین زمان مصرف برنج

متخصصان تغذیه همیشه تاکید می کنند که شما باید از خوردن برنج در شب اجتناب کنید زیرا برنج حاوی نشاسته بالایی است . اگر شما برنج را برای وعده شام مصرف کنید ممکن احساس نفخ کنید و برای خوابیدن با مشکل مواجه شوید. همچنین گفته شده که خوردن برنج در وعده شام باعث اضافه وزن می شود زیرا هضم آن زمان بر و طولانی است.

بهترین زمان برای خوردن برنج چه موقعی است؟

بهتر است که برنج در طول روز میل شود زیرا متابولیسم بدن در طول روز بالاتر است بنابراین برنج زودتر هضم و به انرژی تبدیل می شود.

۲- بهترین زمان مصرف شیر

شیر غنی از پروتئین و مواد مغذی است بنابراین یک نوشیدنی سالم در نظر گرفته می شود . با اینحال متخصصان ادعا می کنند که نوشیدن شیر در طول روز می تواند باعث احساس بی حالی شما شود زیرا هضم آن زمان بر است.

بهترین زمان مصرف شیر چه موقعی است؟

بهترین زمان مصرف شیر شب ها است زیرا باعث آرامش بدن شما شده و ریزمغذی های آن به خوبی و بطور موثر جذب خواهند شد.

زمان مصرف خوراکیها

۳- بهترین زمان مصرف کشک

خوردن کشک در وعده شام باعث تولید حرارت در بدن شما شده و می تواند باعث اسیدیته و دیگر مشکلات گوارشی شود . کشک همچنین می تواند باعث سرفه ، سرماخوردگی و تشکیل مخاط شود.

بهترین زمان مصرف کشک چه موقعی است؟

مصرف کشک در طول روز می تواند منافع زیادی برای بدن شما داشته باشد زیرا فرآیند هضم غذا را بهبود می بخشد و به سلامت روده ها کمک می کند.

۴- بهترین زمان مصرف چای سبز

همه ما چای سبز را به خاطر منافع فراوان آن دوست داریم اما شما فقط در صورتی می توانید از این منافع بهره مند شوید که شب ها چای سبز بنوشید . نوشیدن چای سبز در اوائل صبح می تواند باعث اسیدیته و کم آبی بدن شود زیرا محتوای کافئین بالایی دارد.

بهترین زمان مصرف چای سبز چه موقعی است؟

شما می توانید هر زمانی از روز به جز اوائل صبح چای سبز را نوش جان کنید.

۵- بهترین زمان مصرف سیب

سیب غنی از اسیدهای ارگانیک است بنابراین سطح اسیدیته معده را افزایش می دهد . بنابراین مصرف سیب در شب می تواند باعث ایجاد ریفلاکس اسیدی شود.

بهترین زمان مصرف سیب چه موقعی است؟

از آنجاییکه سیب منبع عالی از پکتین است این فیبرها به تخلیه و بهبود عملکرد روده ها کمک کرده و مواد سرطانزا را از بدن دفع می کنند بنابراین بهتر است که سیب در طول روز مصرف شود.

زمان خوردن خوراکیها

۶- بهترین زمان مصرف موز

خوردن موز در شب می تواند باعث سرفه و سرماخوردگی شده و منتهی به تشکیل مخاط شود . بنابراین از خوردن موز در شب و همچنین خوردن آن با معده خالی اجتناب کنید چون می توانند باعث مشکلات معدی شود.

بهترین زمان مصرف موز چه موقعی است؟

موز غنی از فیبر است و به هضم غذاها کمک می کند . موز همچنین غنی از آنتی اسیدها است که به تسکین سوزش سردل کمک می کند . خوردن موز در طول روز کمک می کند که سطح انرژی شما در طول روز بالا بماند.

اکنون شما بهترین زمان مصرف خوراکیهای بالا را می دانید بنابراین با خوردن آنها در زمان مناسب می توانید منافع بیشتری کسب کنید و سالم بمانید . امیدواریم از این مقاله استفاده کرده باشید و اطلاعاتی که کسب کرده اید را با دوستان خود درمیان بگذارید.

divider

بیشتر بخوانید:

10 ترفند ساده برای حذف قند ها از رژیم غذایی!

درمان گرسنگی در زمان رژیم غذایی

آیا میدانید رژیم غذایی غلط چه عوارضی دارد؟!

divider

ترجمه توسط بخش سلامت

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (2 رای)  
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits