دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مزایای شگفت انگیز مصرف کپسول آهن آیرون پلاس
21
زمان مطالعه: 5 دقیقه
کپسول آهن آیرون پلاس محاوی آهن , ویتامین C ، ویتامینهای گروه B و ویتامین D جهت کمک به تامین آهن مورد نیاز بدن و پیشگیری از کم خونی و علائم ناشی از است.

کپسول آهن آیرون پلاس را بهتر بشناسیم

کپسول آهن آیرون پلاس محصول شرکت مارینوکس (Marinox Iron) حاوی آهن , ویتامین C ، ویتامینهای گروه B و ویتامین D جهت کمک به تامین آهن مورد نیاز بدن و پیشگیری از کم خونی و علائم ناشی از است.

آهن یک عنصر حیاتی مورد نیاز برای بسیاری از عملکردها در بدن است. بنابراین برای فراهم کردن آهن مورد نیاز بدن یک رژیم غذایی متنوع و متعادل لازم است از طرفی ویتامین C جذب آهن را افزایش می دهد. ویتامین B1، B6، B12 و C و همچنین آهن برای سوخت و ساز و تولید انرژی اهمیت دارند. و به کاهش خستگی کمک می کنند . آیرن پلاس علاوه بر اینها حاوی ویتامین D هم می باشد که منجر به عملکرد بهتر سیستم ایمنی بدن می شود.

حدود 15 درصد آهن از غذاهایی که می خوریم جذب می شود و اگر نیاز به آهن بیشتری داشته باشیم بدن به طور اتوماتیک این مقدار را افزایش می دهد. مقدار آهن دفع شده از بدن نیز در حالت عادی بسیار کم است (حدود 1 میلی گرم) ولی در زنان در سنین باروری، به دلیل خونریزی ماهیانه دفع آهن بیشتر است و به 2 میلی گرم در روز می رسد.


مکمل آیرون پلاس مارینوکس مکمل غذایی است که به رفع کم خونی فقر آهن، تامین آهن بدن، تامین اسید فولیک و ویتامین های مورد نیاز شما کمک می کند.

موارد مصرف کپسول آهن آیرون پلاس

  • رفع کم خونی فقر آهن
  • تامین آهن بدن
  • تامین اسیدفولیک بدن
  • رفع خستگی و بی حوصلگی

آیرون پلاس

ویژگیهای کپسول آهن آیرون پلاس

  • حاوی آهن و ویتامین ها
  • حاوی ویتامین c که باعث جذب بیشتر آهن می شود
  • کمک به بهبود کم خونی های ناشی از فقر آهن
  • حاوی ویتامین B12 و فولیک اسید که باعث جلوگیری از کم خونی مایکروسیتیک می شوند.
  • کمک به رفع خستگی، بی حوصلگی، کاهش تمرکز، رنگ پریدگی، سردرد و کم شدن مقاومت در برابر بیماری ها

روش مصرف کپسول آهن آیرون پلاس

روزانه 2 عدد کپسول آیرون پلاس همراه غذا و با مقدار زیاد آب مصرف شود.

شرح مزایای مصرف کپسول آهن آیرون پلاس

کم خونی فقر آهن از مشکلات جدی است که بیشتر افراد جامعه مخصوصا کودکان و زنان با آن مواجه هستند و باید دنبال راهکاری برای رفع آن بود. کم خونی موجب بی حالی و بی حوصلگی در افراد می شود و انرژی روزانه فرد را کم می شود. میزان آهن خون کودکان اصولا کمتر از حد طبیعی است. کپسول آهن آیرون پلاس یکی از مکمل های مناسب برای تامین آهن مورد نیاز بدن است و علاوه بر آن حاوی اسیدفولیک نیز هستد.

آهن

آهن برای ساخت هموگلوبین لازم است. کار هموگلوبین رساندن اکسیژن به خون است. کمبود آهن باعث کم خونی می‌شود. یعنی این که ارگان‌ها و عضلات، اکسیژن لازم برای عملکردهای معمولی ندارند. مغز نوزادان و کودکان در حال رشد به طور مستقیم از کمبود آهن ضربه می‌بیند. بنابراین نیاز است این کمبود در کودکان در زمان مناسب تشخصی داده شده و درمان شود.

نوزادانی که کمبود آهن دارند رشد کمی دارند و یا وزن آنها اضافه نمی‌شود. رنگ پوست آنها زرد بوده و رنگ پریده تر از کودکان دیگر است. نوزاد بی‌اشتها است و از خوردن یا آشامیدن امتناع می‌کند و جنب و جوش کمتری دارد. در صورت کمبود آهن کودک بی‌قرار است، بدون دلیل مشخص گریه و بی تابی می‌کند. در کودکانی که سن بیشتری دارند کمبود آهن با احساس خستگی، اختلال در تمرکز و ضعف عمومی مشخص می شود. در بزرگسالان نیز کمبود آهن همین مشکلات را می تواند در پی داشته باشد.

اسید فولیک (B9)

فولیک اسید به عنوان کوآنزیم در سنتزDNA، نقش دارد و یکی از ترکیبات اصلی در تقسیم سلولی، رشد وتکامل طبیعی سلولهای بدن نقش دارد ودر دفع هموسیستئین از بدن مؤثر است.این ویتامین یکی از ویتامین های ضروری است که بدن قادر به ساخت آن نیست و نیاز به آن در افراد مسن، ورزشکاران و خانمها در دوران بارداری و شیردهی، افزایش می یابد. اسید فولیک برای جلوگیری از نقص های جنینی ضروری است.

ویتامین B12

ویتامین B12، در تولید تمامی سلولهای خونی از جمله گلبولهای سفید، قرمز و پلاکتها، حفظ رشد و تکامل سلولهای بدن، تنظیم میزان هموسیستئین در خون و حفظ سلامت سیستم عصبی مرکزی نقش دارد. جزء ویتامین های ضروری است که از طریق مواد غذایی حیوانی جذب می شود و گیاه خواران باید از مکمل این ویتامین برای تامین ویتامین مورد نیاز خود استفاده کنند.

هشدار مصرف کپسول آهن آیرون پلاس

در افراد دچار هموکروماتوز منع مصرف دارد.

آیرون پلاس مارینوکس

توصیه ها در در رابطه با مصرف کپسول آهن آیرون پلاس

در صورتیکه به هریک علائم زیر را دارید از مصرف این محصول خوداری کنید.

  • چنانچه از وضعیت ارثی متابولیسم غیر طبیعی آهن رنج می برید .
  • در صورتیکه زخم گوارشی فعال دارید .
  • چنانچه انتقال خون مکرر داشته اید .
  • در دوران بارداری و شیردهی قبل از مصرف کپسول آهن آیرون پلاس با پزشک مشورت نمایید.
  • این محصول برای تشخیص، پیشگیری یا درمان نمی باشد.
  • در صورت مصرف هرگونه دارو، قبل از مصرف کپسول آهن آیرون پلاس با پزشک مشورت نمایید.

شرایط نگهداری کپسول آهن آیرون پلاس

دور از دسترس کودکان و در دمای 4 تا 25 درجه سانتی گراد نگهداری شود.

divider

بیشتر بخوانید:

همه آنچه که باید در مورد سرم آهن بدانید !

آیا قرص آهن چاق کننده است؟

درمان کمبود آهن در بدن

divider

گردآوری توسط بخش سلامت

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (21 رای)  
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits