دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۳ موردی که باید موقع خرید کرم ضد آفتاب به آن توجه کنید
3
زمان مطالعه: 7 دقیقه
ضرورت استفاده از کرم ضد آفتاب این روزها بر کسی پوشیده نیست اما پیدا کردن یک محصول خوب هم کار راحتی نیست با دلگرم همراه باشید تا راهکارهای خرید کرم ضد آفتاب خوب را به شما نشان دهیم...

مواردی که موقع خرید کرم ضد آفتاب باید به آن توجه کرد

کرم ضد آفتاب چیزی است که هنگام رفتن به ساحل , خرید یا تفریح با دوستان نباید فراموش شود . مهم نیست که هوا آفتابی است یا ابری شما برای محافظت از پوست خودتان از آسیب اشعه UV باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید . اشعه UV مضر خورشید نه تنها باعث آفتاب سوختگی می شود بلکه باعث پیری زودرس پوست شما هم خواهد شد .


استفاده از کرم های ضد آفتاب یکی از مهمترین کارها برای مراقبت از پوست است . کرم های ضد آفتاب به اشکال مختلفی از جمله لوسیون , ژل و کرم وجود دارند . همچنین SPF آنها هم باید مورد نظر قرار بگیرد .


اما آیا واقعا کرم های ضد آفتاب کار محافظت از پوست را به درستی انجام می دهند؟ در این مقاله به نکاتی اشاره شده است که می تواند برای انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب شما را راهنمایی کند پس در ادامه ما با همراه باشید.


آیا از کارکرد SPF در کرم ضد آفتاب آگاهی دارید؟


محافظت در برابر اشعه UBV خورشید از طریق SPF ارزیابی می شود . SPF 30 برای تابستان ها مناسب است اما اغلب اوقات ما مقدار مناسبی از کرم های ضد آفتاب را استفاده نمی کنیم . بنابراین بهتر است کرم ضد آفتابی بخریم که SPF بالاتری داشته باشد و بتواند محافظت کافی اعمال کند حتی اگر مقدار کافی از آن مصرف نشود.
بطورمشابه محافظت در برابر اشعه UVA با ارزیابی PA مشخص می شود . هرچه مقدار عددی که جلوی PA است بزرگتر باشد محافظت بهتری توسط کرم های ضد آفتاب ارائه خواهد شد .

ضد آفتاب


چگونه بهترین کرم ضد آفتاب را انتخاب کنیم ؟


1- تاریخ تولید کرم ضد آفتاب


کرم های ضد آفتاب تازه تر کارایی بهتری دارند . مواد تشکیل دهنده کرم های ضد آفتاب حتی در قفسه هم خیلی سریع تمایل به تجزیه شدن دارند . از اینرو مهم است که تازه ترین محصولات را خریداری کنید . قبل از خرید یک کرم ضد آفتاب جدید کرم قبلی خودتان را تمام کنید و هیچ کرم ضد آفتابی را تا تاریخ انقضاء نگه ندارید.


2- کرم ضد آفتاب با نام تجاری خوب

نام تجاری خوب همیشه مهم است . در صورت امکان از مارک های بین المللی استفاده کنید . برندها در ایالات متحده و اروپا باید توسط FDA یا اتحادیه اروپا تائید شود و قوانین بسیار سختگیرانه ای برای تائید کرم های ضد آفتاب وجود دارد.


3 - کرم ضد آفتاب نباید حاوی عناصر خطرناک باشد

لیست مواد موجود در کرم ضد آفتاب را بررسی کنید. این به شما کمک خواهد کرد که بفهمید کرم های ضد آفتاب شامل اکسی بنزن هستند یا خیر. این یک ماده مختل کننده هورمونی باعث واکنش های آلرژیک می شود.


4- همیشه یک کرم ضد آفتاب کرمی به جای اسپری یا پودر انتخاب کنید

کرم های ضد آفتاب اسپری و پودر، حاوی مواد معدنی و نانوذراتی هستند که می توانند وارد جریان خون شده و باعث ایجاد مشکلات بهداشتی مختلف شوند . از این محصولات اجتناب کنید و ضد آفتاب های کرمی را مورد استفاده قرار دهید.

کرم ضد آفتاب


5- کرم ضد آفتاب که حاوی SPF 30 یا بالاتر هستند را انتخاب کنید

همیشه محدوده SPF ذکر شده در کرم ضد آفتاب را بررسی کنید. هر چیزی که بالاتر از SPF 15 است محافظت مناسب و معقولی ارائه می دهد . اما اگر بخواهید محافظت بیشتری داشته باشید از کرم ضد آفتابی با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید.


6- حضور دی اکسید تیتانیوم یا اکسید روی

هنگام بررسی لیست مواد موجود در کرم ضد آفتاب وجود دی اکسید تیتانیوم یا اکسید روی را بررسی کنید. این مواد برای محافظت در برابر UV به کرم اضافه شده است. اما اکسید روی می تواند چهره شما را رنگ پریده و سفید کند. اینها هم برای پوست مضر هستند.


7- مقاومت در برابر آب و عرق


اگر برای قدم زدن یا برای گردش در ساحل بیرون می روید استفاده از ضدآفتاب ضد آب و عرق ضروری است.


8- کرم ضد آفتاب مخصوص کودکان


بچه ها هم مانند بزرگسالان نیاز به کرم ضد آفتاب دارند . اما هنگام انتخاب کرم ضد آفتاب برای آنها بسیارمراقب باشید. کودکان دارای پوست حساسی هستند و مواد تشکیل دهنده کرم های ضد آفتاب ممکن است باعث واکنش های آلرژیک در آنها شود. برای خرید کرم ضد آفتاب مخصوص بچه ها لازم است کمی تحقیق کنید . این کرم های ضد آفتاب شامل اسید پارآمینوبنزوئیک (PABA) و بنزوفنون ها نیستند و برای پوست ملایم هستند. Aveeno انتخاب خوبی برای کودکان است . این روزها حتی لباس های SPF برای بچه های کوچک شما موجود است.

کرم ضد آفتاب کودکان


9 – اسپری های ضد آفتاب


همانطور که قبلا ذکر شد، بهتر است از اسپری های ضد آفتاب اجتناب شود. استفاده از اسپری ها منجر به اتلاف مقدار زیادی از محصول می شود. اما اگر هنوز می خواهید از اسپری استفاده کنید از اسپری غلیظ استفاده نکنید. کرم های ضد آفتاب در فرم اسپری برای افرادی که دارای بدن پر مو و یا لکه های طاسی هستند مناسب است.


10- پوست بدون سوزش با کرم ضد افتاب


کرم ضد آفتاب نباید باعث سوزش پوست صورت یا بدن شما شود . اگر این اتفاق افتاد آنرا دور بیاندازید و کرمی بخرید که مناسب و متناسب با پوست شما باشد.


11- کرم ضد آفتاب مناسب پوست های مستعد آکنه


کرم های ضد آفتاب زیادی که بر پایه آب هستند در بازار موجود است. اگر پوست شما چرب یا مستعد آکنه است از یک کرم ضد آفتاب با پایه آب استفاده کنید. این نوع ضد آفتاب باعث چربی پوست شما نمی شود.


12- قیمت کرم ضد آفتاب را مورد نظر قرار ندهید


فقط به این خاطر که یک کرم ضد آفتاب گران است آنرا خریداری نکنید زیرا قیمت بالاتر به معنی کارایی بهتر نیست . برندهای پرهزینه می توانند باعث احساس امنیت کاذب در شما شوند و در عین حال با انواع برندهای ارزان قیمت از نظر کارایی تفاوتی نداشته باشند.

استفاده از ضد آفتاب


13- تاریخ انقضاء کرم ضد افتاب


آخرین مورد این است که تاریخ انقضاء کرم ضد آفتاب را مورد نظر قرار دهید . این مسئله باید برای خرید هر چیزی به یک عادت تبدیل می شود . محصولی که تاریخ انقضاء آن تمام می شود ممکن است به علت تجزیه مواد تشکیل دهنده آن به یک ماده مضر تبدیل شود .


نحوه استفاده از کرم ضد آفتاب

  • کرم های ضد آفتاب ژلی یا کرمی را داخل دستتان فشار دهید و آنرا کاملا در نواحی که در معرض آفتاب قرار می گیرند پخش کنید این نواحی شامل پشت دست ها , گوش ها , پاها , کل صورت و حتی لب ها است .
  • کرم های ضد افتاب را بطور کامل روی پوست خود بمالید تا جذب شوند.
  • کرم های ضد آفتاب را هر دو ساعت یکبار تجدید کنید.
  • قبل استفاده از اسپری ضد آفتاب آنرا به خوبی تکان دهید و آنرا با عقب و جلو کردن روی پوستتان اسپری کنید . برای پوشش مناسب به صورت یکنواخت کرم را اسپری کنید و از استنشاق آن خودداری کنید.
  • در رابطه با اسپری های ضد آفتاب بر روی پوست صورت و خصوصا برای بچه ها مراقبت های اضافی را در نظر بگیرید.

نکات مهمی که باید در هنگام استفاده از کرم ضد آفتاب مورد استفاده قرار دهید

  • 30 دقیقه قبل از خروج از منزل کرم های ضد آفتاب را استفاده کنید.
  • شما همچنین می توانید کرم های ضد آفتاب را قبل از آرایش استفاده کنید.
  • هنگام خروج ازمنزل از لباس نخی استفاده کنید SPF این نوع از لباس ها 4 است.
  • بین ساعات ظهر تا اوائل عصر که اشعه UV در بالاترین حد خودش است در صورت امکان در منزل بمانید.
  • هنگام خروج از منزل از عینک آفتابی , دستکش و کلاه استفاده کنید.

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است . خرید یک کرم ضد آفتاب مناسب کمک خواهد کرد که پوست شما سالم , جوان و زیبا بماند . هر محصولی را از قفسه برندارید و دنبال کرم ضد آفتابی باشید که بهترین تطابق را پوست شما دارد تا بهترین حفاظت را در برابر آفتاب ارائه دهد.

فواید استفاده از کرم ضد آفتاب برای سلامت پوست

کرم ضد آفتاب رنگی آیا مضر است؟

کرم ضد آفتاب خوب را چگونه شناسایی کنیم؟

divider

ترجمه توسط بخش سلامت

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.3 از 5 (3 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits