دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
8 حقیقت باور نکردنی در مورد ریش که هرکسی باید بداند!
2
زمان مطالعه: 5 دقیقه
ریش صورت دارای فوایدی از جمله حفظ پوست صورت از آفتاب , مرطوب نگهداشتن پوست و جلوگیری از جوش و آکنه و غیره ...است.

حقایقی در مورد رشد ریش

ریش صورت مردان علیرغم اینکه اکثرا آنرا دوست ندارد دارای فوایدی از جمله حفظ پوست صورت از آفتاب , مرطوب نگهداشتن پوست و جلوگیری از جوش و آکنه و غیره ...است. آیا شما جزء افرادی هستید که ریش را دوست دارید یا بطور مداوم با رشد آن در تقابل هستید. برای اکثر مردان داشتن ریش ضخیم و سالم کار بسیار دشواری است زیرا راهکارهای واقعی آنرا نمی دانند رشد ریش نیازمند مراقبت های مناسب , نگهداری و صبر بسیار است.
امروز به شما چند تکنیک ساده و آسان در مورد نحوه رشد ریش سالم همراه با حقایقی در رابطه با آن می گوییم که تا کنون نمی دانستید . علاوه بر این اگر برای اصلاح ریش خودتان تنبلی می کنید این نکات می تواند به شما کمک کند.


1- ریش و اصلاح هرگز باهم سازگار نیستند

هرچقدر بیشتر ریش ها را اصلاح کنید آنها سریعتر رشد خواهند کرد . اعتقاد بر این است که ریش در صورت شیو کردن هرگز سریعتر رشد نخواهد کرد اما این یک افسانه است . بنابراین ریش تراش خودتان را دور بیاندازید و اجازه بدهید ریش بصورت طبیعی رشد کند به جای اینکه همیشه آنها را بزنید . شیو کردن اغلب باعث آکنه می شود پس اگر پوستی نرم و بدون جوش می خواهید اجازه بدهید ریش شما رشد کند. این امر به ویژه به پوست های مستعد آکنه کمک خواهد کرد .


2- ریش جایگاه اجتماعی شما را ارتقاء می دهد


آمار نشان داده است که خانم ها بیشتر جذب مردان ریش دار می شوند . ریش نشانه مردانگی , بلوغ و همچنین خرد است . به همین دلیل خانم ها بیشتر افراد ریش دار را انتخاب می کنند زیرا در کنار آنها احساس امنیت و اطمینان بیشتری می کنند. ریش ها نماد انسانیت و مردانگی هستند . علاوه بر این تحقیقات نشان داده اند که ریش مردها را از نظر جنسی جذاب تر و به عبارتی هات تر می کند!

ریش و پیرایش


3- باید یکی را انتخاب کنید ریش یا رابطه جنسی!


در صورتی که رابطه جنسی نداشته باشید، ریش ها رشد سریع تری داشته و قوی تر و ضخیم تر می شوند. این مسئله عمدتا به خاطر هورمونها اتفاق می افتد . تستوسترون اضافی در بدن باید جای دیگری به عنوان انرژی استفاده شود , درست حدس زدید برای موهای صورت بیشتر و ضخیم تر. بنابراین دفعه بعد که مردی را با موهای صورت زیاد و ضخیم دیدید راز آنرا خواهید دانست.


4- ریش ها تاریخ مصرف دارند


یک مرد در طول زندگی خود حدود 3350 ساعت را صرف اصلاح ریش می کند. فکر کنید چقدر زمان خواهید داشت اگر دست از شیو کردن ریش هایتان بردارید . بطور متوسط ریش انسان در سال 5.5 اینچ رشد خواهد کرد . علم به ما می گوید اگر ریش تراش را کنار بگذارید و دست از شیو کردن ریش ها بردارید ریش شما حداکثر 27.5 فوت رشد خواهد کرد !

بلندترین ریش


5- ریش برای سلامتی شما خوب است


ریش تاثیر مثبتی بر سلامت شما دارد. آنها به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی عمل می کنند، چون دارای غدد سباسه هستند که چربی ترشح می کند. ریش ها می توانند شما را از اشعه های UV و همچنین علائم پیری محافظت کنند. آنها همچنین می توانند هوای سمی و آلودگی را فیلتر کنند. ریش ها می توانند شما را از گرده گلها و گرد و غبار آلرژی زا محیط نیز محافظت کنند، بنابراین اگر شما مستعد ابتلا به بیماری یا ابتلا به سرماخوردگی هستید، پس ریش های خودتان را شیو نکنید.


6- ریش ها عاشق نور خورشید هستند


ریش ها در روز روشن بیشتر و سریعتر رشد می کنند به این دلیل که موهای صورت از آفتاب ویتامین D می گیرند. بهترین زمان برای جذب ویتامین D صبح زود در طول 3 ساعت اول طلوع خورشید است . نور خورشید نه تنها باعث رشد بهتر ریش می شود بلکه آنرا تغذیه می کند و مواد مغذی مورد نیاز آنرا تامین می کند. به همین دلیل رشد موهای صورت در تابستان افزایش می یابد .


7 – ریش های نیاز به آراستن دارند


آرایش و رسیدگی برای ریش بسیار مهم است لازم است حداقل یک روز در میان آنها را با شامپو بشورید و نرم کننده بزنید اگر هر روز این کار را نمی کنید . همچنین باید پس از شستن و زدن نرم کننده به ریش ها آنرا شانه کنید .این عمل ریش های شما را سالم و تمیز نگه می دارد و مدیریت آنها را ساده می کند . اگر احساس می کنید پس از زدن نرم کننده ریش شما نامرتب می شود استفاده از مقداری روغن نارگیل کمک کننده خواهد بود . تمام مراقبت ها و پیرایش ها باید در حمام صورت بگیرد و شما تا دوش بعدی نیاز به کاری نخواهید داشت.

ریش عجیب


8- ریش و برخی حقایق عجیب و غریب

  • عنوان طولانی ترین ریش جهان متعلق به هانس لانگست بود که اکنون مرده است . ریش نوروژی او از چانه تا انتها 5.33 متر در سال 1972 طول داشت .
  • درحال حاضر طولانی ترین ریش متعلق به مردی است که در سینگ پنجاب زندگی می کند و طول ریش او از چانه تا انتها 1.83 متر است .
  • آیا می دانید در بعضی از کشورها در یک زمان خاص برای ریش از مردها مالیات می گرفتند؟
  • در مصر باستان مصریها ریش خودشان را با طلا رنگ می کردند و آنها را به عنوان نماد قدرت هدیه می دادند.
  • یک دختر 11 ساله به نام گریس بیدل نیویورکی ابراهام لینکلن را متقاعد کرد که در اواخر دهه 1860 ریش بگذارد.
  • ترس از ریش POGONOPHOBIA نامیده می شود.

بنابراین اگر دوست دارید ریش بگذارید و برای این کار تلاش می کنید و مصمم هستید با راهکارهای فوق در کوتاه مدت می توانید این کار را انجام دهید و به زودی یک ریش مردانه و پرپشت خواهید داشت.

divider

ترجمه توسط بخش سلامت

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.5 از 5 (2 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits