دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کاهش وزن با ماساژ چند نقطه خاص از بدن
7
زمان مطالعه: 5 دقیقه
افراد دچار اضافه وزن همیشه به دنبال روشهای ساده جهت لاغری و کاهش وزن هستند از ساده ترین روشهای کاهش وزن می توان به ماساژ درمانی اشاره کرد !!

ماساژ و کاهش وزن!

طب سوزنی یک روش جادویی برای کسانی است که تلاش می کنند وزن از دست بدهند. این روند درمانی براساس انرژی درمانی است و می تواند بدون قرص , رژیم و فعالیت جسمانی شما را لاغر کند . اگر شما به طب چینی برای کمک به لاغری اعتقادی ندارید ماساژ درمانی نیز راه دیگری است که می تواند به کاهش وزن کمک کند . در ادامه بحث 5 نقطه ذکر شده است که ماساژ آنها بر اساس طب سنتی می تواند به کاهش وزن شما کم کند. با ما در مجله دلگرم همراه باشید .


1 – ماساژ شکم

شکم به معنای واقعی کلمه "مرکز هضم، جذب و حذف " است. با فشار و ماساژ نقاط خاصی از این محل می توانید مطمئن شوید که این فرآیندها به صورت موثر انجام می شود. یکی از نقاط مهم حدودا 3 سانتی متر پایین تر از خط شکمی قرار داد . به غیر از این نقطه نقاط دیگری هم هستند که با ماساژ آن می توانید تفاوت زیادی در روند هضم احساس کنید. این نقاط از سمت دیواره خارجی شکم در انتهای دنده ها قرار دارند که نقاط ناراحتی های شکمی نامیده می شوند. ماساژ این نقاط حداقل برای دو دقیقه دستگاه گوارش شما را تحریک می کند و هر مشکل مزمنی مانند اسیدیته , سوء هاضمه یا حتی زخم معده می تواند با ماساژ این نقاط برطرف شود. از همه مهمتر ماساژ این نقاط افزایش وزن مربوط به مشکلات گوارشی و هضم را برطرف خواهد کرد .

ماساژ شکم


2 – ماساژ گوش ها

یکی از رایج ترین دلایل افزایش وزن اشتهای کنترل نشده است. افرادی که به سختی قادر به کنترل گرسنگی خودشان هستند قطعا باید ماساژ این نقطه را مورد نظر قرار دهند. قسمت غضروفی و آویزان گوش نقطه مورد نظر است. انگشتتان را روی این قسمت قرار دهید و بطور متناوب دهان خودتان را باز و بسته کنید . در این صورت با حرکت فک ها شما احساس می کنید که این قسمت ها حرکت می کنند. جایی که بیشترین حرکت را دارد پیدا کنید و آن نقطه را به مدت 1 تا 3 دقیقه آرام ماساژ دهید . این کار بطور قابل توجهی به شما کمک می کند اشتهای خودتان را کنترل کنید به خصوص اگر رفتارهای اجباری غذاخوردن را تجربه می کنید ماساژ این نقطه را فراموش نکنید.


3 – ماساژ زانو

روند متابولیسم مواد غذایی و چگونگی انجام این کار تا حد زیادی وزن شما را تحت تاثیر قرار می دهد. یکی از فرایندهایی که باید بطور موثری رخ دهد فرآیند هضم است . وقتی فرایند هضم دچار مشکل است نه تنها باقی بدن را تحت تاثیر قرار می دهد بلکه باعث چاقی می شود . اگر سیستم گوارش شما اولین چیزی است که باید برای تناسب اندام و لاغری اصلاح شود قبل از اینکه به فکر چند کیلو کاهش وزن باشید این نقطه را پیدا کنید و یک یا دو دقیقه آنرا ماساژ دهید. ابتدا سر زانوی خودتان را لمس کنید و چهار انگشت خودتان را به صورت افقی روی زانویتان قرار دهید . به اندازه چهار انگشتان پایین بیائید این همان نقطه مهمی است که درست زیر کلاهک زانوی شما قرار گرفته است. ممکن است هنگام فشار این نقطه کمی احساس ناراحتی کنید نترسید و کارتان را انجام دهید . با تحریک این نقطه از زانو توازن را به فرایند هضم خودتان باز می گردانید.


4 – ماساژ آرنج دست

یکی از جنبه های مهم دیگر که ما بعد از فرآیند هضم باید در رابطه با آن صحبت کنیم فرآیند دفع است . یکی از دلایل چاقی , یبوست و حرکات ضعیف روده ها است . برای از بین بردن این ناراحتی ناحیه آرنج را به آرامی ماساژ بدهید. ابتدا چین آرنج خودتان را پیدا کنید حالا به اندازه انگشت شصت از آن فاصله بگیرید این همان نقطه ای است که باید آنرا تحریک کنید تا هر مشکلی در رابطه با دفع را حل کنید . همچنین ماساژ این نقطه مشکل احتباس آب که بطور بالقوه باعث اضافه وزن می شود را برطرف می کند.

ماساژ درمانی


5 – ماساژ لب فوقانی


به صورت ناخودآگاه بسیاری از ما هنگام اضطراب یا افسردگی تمایل به غذا خوردن پیدا می کنیم . اگر اضطراب یا ناآرامی ذهنی شما را وادار به خوردن غذا می کند حداقل 2 دقیقه لب بالایی خودتان را ماساژ دهید . نقطه میانی لب بالا که درست زیر بینی قرار دارد را پیدا کنید . وقتی شما نقطه فرو رفته لب بالایی را تحریک می کنید احساس آرامش می کنید و در نتیجه خواهید دید که مقدار مواد غذایی که می خورید کاهش یافته و به نصف خواهد رسید.
گاهی اوقات ماساژ نقاط ذکر شده می تواند مشکلات بهداشتی بدن را حل کند . شاید باور آن کمی سخت باشد که این روش سنتی همراه با کمی دانش فنی شما را بدون هیچ تلاشی به هدفتان که کاهش وزن است نزدیکتر کند که نتایج آن کمتر از معجزه نخواهد بود . همین الان ماساژ درمانی این 5 نقطه را شروع کنید و از مزایای آن بهره مند شوید.

divider

ترجمه توسط بخش سلامت

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (7 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits