دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
5 خوراکی که هرگز نباید در رستوران سفارش دهید!
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
غذا خوردن در رستوران را همه دوست دارند اما بهتر است برای حفظ سلامت خودتان برخی غذاها را در رستوران سفارش ندهید

خوراکی هایی که نباید در رستوران خورد!

وقتی شما برای یک وعده غذایی حال و حوصله آشپزی ندارید اولین کاری که می کنید نگاه کردن به لیست غذاهای رستورانی است که غذاهای سالمی ارائه می دهد . این بهترین راه برای داشتن یک شب لذت بخش پس از گذراندن یک روز خسته کننده است .
اما همیشه اینطورنیست گاهی اتفاق افتاده که به رستوران بروید و به خاطر غذاهای نامطلوب آن یک تجربه بد داشته باشید . این اتفاق به این دلیل رخ می دهد که شما غذاهای خوبی سفارش نمی دهید.
حتی در یک رستوران ایده آل که شما از غذاهای خوشمزه آن لذت می برید غذاهای خاصی وجود دارد که نباید هرگز سفارش دهید. برخی اقلام موجود در منوی رستوران ها روز شما را خراب کرده و پول شما را حیف و میل می کنند .
در اینجا 5 خوراکی عنوان شده است که به اعتقاد سرآشپزهای حرفه ای و کارگران رستوران هرگز نباید در رستوران سفارش دهید!


1 – آب لیمو

سفارش آب لیمو در رستوران به یک لیوان آب گفته می شود که قطعه ای لیمو داخل آن است . صرف‌نظر از این که شما آن را چه می نامید . هرگز این نوشیدنی را سفارش ندهید. این نوشیدنی جزء کثیف ترین اقلام منوی رستوران است و قطعاً نباید چیزی باشد که شما دوست دارید روی میزتان ببینید.
دکتر فیلیپ تیرنو از دانشگاه نیویورک تحقیقاتی انجام داد و لیموهای 76 رستوران را بررسی کرد. او متوجه شد که از 76 نمونه ای که او جمع آوری کرده است، 21 مورد از آنها حاوی باکتری بودند که می تواند برای سیستم گوارش شما مضر باشد. او همچنین کشف کرد که بسیاری از این لیموها حاوی مقادیر ناچیزی از مدفوع انسانی هستند !
علاوه بر این، بسیاری از سرآشپزهای رستوران ها تصدیق کردند که لیموها برای تهیه نوشیدنی آب لیمو و یا سایر نوشیدنی ها با همان چاقویی بریده می شود که برای برش گوشت خام استفاده می شود.

نوشیدنی


2 – ماهی


تعجب نکنید! همان‌طور که از شکل و بوی ماهی سالمون نپخته خوشتان نمی آید به نفع شما نیست که این ماهی یا هر نوع ماهی دیگر و حتی دیگر اشکال غذای دریایی را در رستوران سفارش بدهید. حداقل در ابتدای هفته از رستوران ها ماهی سفارش ندهید.
به این دلیل که یکی از صاحبان رستوران گفت غذاهای دریایی تنها به عنوان راهی برای اتمام گوشت های قدیمی و خالی کردن یخچال جهت خرید گوشت های تازه در روز بعد طبخ می شوند . او گفت برخی از غذاهای دریایی آزمایشی طبخ می شوند و اکثراً راهی برای خالی کردن یخچال هستند قبل از اینکه دور ریخته شوند. این مسئله توسط رستوران های بزرگ و معروف نیز تائید شده است بنابراین اطمینان حاصل کنید که ماهی گزینه خوبی برای سفارش دادن نیست.


3 –غذای خاصی که مربوط به آن رستوران نیست


اگر شما یک بوفه ایتالیایی کوچک را در گوشه ای از خیابان می بینید چرا می خواهید غذای چینی سفارش دهید . قطعا غذای چینی در تخصص بوفه یا رستوران ایتالیایی نیست . اگر شما می خواهید غذای جدیدی را امتحان کنید به رستورانی بروید که برای اکثر غداهای منوی خودش مشهور و متخصص باشد .
به گفته کسانی که سالها در رستوران کار کرده اند شما در منوی رستوران دنبال غذاهای شناخته شده و مخصوص باشید زیرا غذاهای کمتر شناخته شده بیشتر اوقات از باقی مانده گوشت و غذاهای دیگر تهیه می شوند . یکی از افرادی که در رستوران کار می کرد گفت که از پنیرهای تاریخ مصرف گذشته و گوشت های باقی مانده از طرف غذای شما برای طبخ غذاهایی استفاده می شود که فروش خیلی خوبی ندارد.

ماهی


4 – استیک سرخ شده


یکی دیگر از سورپرایزهای موجود در همه منوها استیک سرخ شده است که به دلایل زیادی نباید آن را سفارش دهید. اول از همه به این دلیل که استیک سرخ شده به شدت پردازش شده است که می تواند ساختار گوشت را خراب کند. سرخ شدن زیاد حتی می تواند محتوای پروتئین گوشت را از بین ببرد و آن را خشک و لاستیکی کند. در کل استیکی که زیاد سرخ شده انتخاب بدی است که می تواند طعم تلخی داشته باشد که برای هیچ کس خوشایند نیست.


5 – نان


آخرین خوراکی که البته کم اهمیت هم نیست نان است که حتی اگر قصد دارید صبحانه را بیرون بخورید نباید آن را از رستوران سفارش دهید که اگر دلیل آن را بدانید معده شما 360 درجه خواهد چرخید !
خب ما به شما خواهیم گفت . اگر سبد نان را در رستوران روی میزتان دیدید فکر نکنید که نان تازه را فقط برای شما در آن گذاشته اند . این نان احتمالا برای شام شب قبل یا حتی قبل تر از آن نیز به مشتری ارائه شده است . تنها چیزی که تغییر کرده این است که یک تکه دیگر نان به آن اضافه شده تا سبد خالی به نظر نرسد وگرنه این همان نان سردی است که مشتری قبلی هم از آن استفاده کرده است .
بنابراین اگر به سلامت خودتان اهمیت می دهید و مراقب آن هستید دفعه بعد که برای خوردن غذا بیرون رفتید این 5 خوراکی را سفارش ندهید.

divider

ترجمه توسط بخش سلامت

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits