دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
9دلیل قانع کننده برای مصرف روغن زیتون با معده خالی
28
زمان مطالعه: 5 دقیقه
مزایای مصرف روغن زیتون دیگر بر کسی پوشیده نیست اما برای اینکه با فواید مصرف روغن زیتون با معده خالی آشنا شوید با دلگرم در این مقاله همراه باشید...

مصرف روغن زیتون با معده خالی

اگر شما هنوز در مورد رژیم مدیترانه ای و نحوه کمک آن به افراد جهت کاهش وزن و کاهش خطرات ابتلا به سرطان در سراسر دنیا چیزی نشنیده اید احتمالا روی کره زمین زندگی نمی کنید . اما اگر در مورد روغن زیتون و مزایای فوق العاده اش چیزی نشنیده اید با ما در این مقاله همراه باشید تا از مزایای خوردن روغن زیتون با معده خالی آشنا شوید.


1 – روغن زیتون به پیشگیری از ابتلا به سرطان کمک می کند

روغن زیتون مانع آسیب های سلولی می شود که در نهایت به سرطان تبدیل می شوند . روغن زیتون یک غذای عالی ضد یبوست است که به حفظ سلامت روده بزرگ و در نتیجه سلامت کل بدن کمک می کند.


2 – روغن زیتون به زیبایی شما کمک می کند


بسیاری از افراد روغن زیتون را به پوست یا موهای خودشان می مالند . در حالیکه این کار بسیار مفید است ولی روغن زیتون وقتی مفیدتر است که میل شود . روغن زیتون کمک می کند تا از آکنه , خشکی و زخم شدن پوست خلاص شوید , رشد موهای شما را تسریع می کند و همچنین سلامت ناخن های شما را بهبود می بخشد . استفاده از روغن زیتون روی پوست و مو هیچ ضرری ندارد اما بهتر است که برای بهره مندی بیشتر از مزایای آن روغن زیتون را در رژیم غذایی خودتان جا دهید.

روغن زیتون و زیبایی


3 – روغن زیتون کبد شما را سم زدایی می کند


کبد گاهی اوقات مادر بدن نامیده می شود . کبد نه تنها از ارگانهای دیگر محافظت می کند بلکه همه اعمال بدن مستقیم یا غیر مستقیم بستگی به کبد دارد . اما درست مانند یک مادر واقعی گاهی از مراقب دیگران خسته می شود و نیاز است که از آن مراقبت شود . سوالی که اینجا مطرح است این است که چگونه باید از کبد مراقبت کرد؟
یکی از بهترین راه ها برای مراقبت از کبد روغن زیتون است . بهترین کار این است که آن را با آب لیمو مخلوط کنیم . به این ترتیب که آنها را به نسبت 2 به 1 مخلوط کنید مثلا 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک قاشق غذاخوری ترکیب کرده و میل کنید . این ترکیب یکی از بهترین سم زداها برای کبد شما است .


4 . روغن زیتون به شما کمک می کند که از شر چربیهای بدن خلاص شوید


یک ضرب المثل هندی می گوید تنها آهن می تواند آهن کاهش دهد که می توانیم آنرا اینگونه برگردانیم که فقط چربی می تواند چربی را کاهش دهد . اما نه همه انواع چربیها چون چربیهای خوب و بد وجود دارد و خوشبختانه روغن زیتون در دسته چربیهای خوب قرار دارد و جای نگرانی ندارد که زیرا از چربیهای ضروری و مناسب برای بدن شما است.


5 – روغن زیتون سیستم ایمنی شما را قوی تر می کند


روغن زیتون غنی از اسیدهای چرب است که سیستم ایمنی بدن شما را قوی تر می کند. روغن زیتون بدن شما را در برابر باکتریها , ویروس ها و دیگر میکروارگانیسم ها محافظت می کند . بنابراین دفعه بعد که سرما خوردید به جای قرص سرماخوردگی روغن زیتون را امتحان کنید .


6 – روغن زیتون قلب شما را سالم نگه می دارد


روغن زیتون با کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب به سلامت قلب کمک می کند . برای این منظور همه چربی‌های موجود در مواد غذایی خودتان را با روغن زیتون جایگزین کنید و بهبود سطح کلسترول خودتان را ببینید . برای این منظور تغییر عادات غذایی مانند مصرف بیشتر میوه و سبزیجات , کاهش غذاهای سرخ شده و کاهش مصرف گوشت قرمز نیز مهم است اما روغن زیتون نقش مهمی در این تغییرات دارد.

روغن زیتون


7 – روغن زیتون یکی از مهمترین ضد دردهای طبیعی است


بسیاری از ما از خواص ضد التهابی روغن زیتون اطلاعی نداریم . در حقیقت روغن زیتون مانند ایبوپروفن عمل می کند وقتی که در اندازه های صحیح استفاده شود – معمولا 3 تا 4 قاشق روغن زیتون برابر با دوز 10% ایبوپروفن است . مهمترین مسئله این است که روغن زیتون یک ضد درد کاملاً طبیعی است و نگرانی در رابطه با اثرات جانبی و تاثیرات منفی آن بر روی وجود ندارد.


8 – روغن زیتون به کنترل قند خون کمک می کند


اگر به دیابت مبتلا هستید یا می ترسید به این بیماری مبتلا شوید کار درستی است که روغن زیتون بخش مهمی از زندگی شما باشد .روغن زیتون سطح گلوکز خون شما را بدون شباهت به هیچ داروی طبیعی دیگری کاهش می دهد و حتی قلب شما را سالم نگه می دارد.


9 - روغن زیتون مانع از بین رفتن سلولهای مغزی می شود


روغن زیتون ماده ای است که هم برای بدن و هم برای مغز شما خوب است و یکی از ایمن ترین داروهایی است که مغز شما را سالم , فعال و هوشیار نگه می دارد . روغن زیتون حافظه را بهبود بخشیده و بطور چشمگیری بیماریهای روانی مانند افسردگی و ضعف را کاهش می دهد و یکی دیگر از مزایای روغن زیتون زیبایی بیشتر آن نسبت به داروهای شیمیایی است . کل بدن شما از ماساژ روغن زیتون بهره می برد . روغن زیتون در خانم ها به زیبایی و شکل دادن به سینه ها کمک می کند . علاوه بر این روغن زیتون جریان خون را بهبود می بخشد و این مسئله بطور قابل توجهی عملکرد بدن را بهبود می بخشد.

divider

ترجمه توسط بخش سلامت

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.9 از 5 (28 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits