دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فواید شگفت انگیز چربی بدن که تا به حال در مورد آن نمی دانستید!
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
خواص چربی برای بدن: مصرف غذاهای پرچربی سالم خیلی بیشتر از آنچه که فکرش را میکنید برای شما مفید است.

فواید چربی در بدن چیست؟

بسیاری از ما می خواهیم از هر راهی که هست چربی های شکم و دور کمر و پا را از بین ببریم و از شر آن خلاص شویم. اما چربی ها هر کجا که هستند باید بهتر درک شوند و بهتر است فقط نکات منفی آن را نبینید.این درست است که چربی بیش از حد برای سلامت بدن ما مضر است چون منجر به بیماری هایی مثل دیابت و بیماری های قلبی و غیره می شود.همچنین مانع از عملکرد ورزشی ما و نیز فعالیت های روزانه ما مثل راه رفتن و دویدن می شود. اما این را بدانید داشتن برخی از چربی ها برای بدن مناسب است.

در حالی که ممکن است شما راه های مبارزه با چربی را بدانید ولی آنچه که ممکن است کمتر با آن آشنا باشید مزایای چربی برای سلامتی برای بدن می باشند بهتر است با برخی از ان ها آشنا شوید.در زنان چربی سالم حدود 20 تا 25 درصد از وزن شما را تشکیل می دهد این چربی ها دور استخوان و بافت های بدن وجود دارد و باعث افزایش سیستم ایمنی بدن شما می شود.چربی های ذخیره شده از طریق جذب کالری اضافی موجود در مواد غذایی به دست می آید.چربی بدن اهداف خاصی دارد و اگر درصد چربی شما بیش از حد کاهش یابد می تواند باعث ناباروری،سست شدن عضلات و آسیب های قلبی و مرگ شود.

چربی های بدن به صورت اشباع شده و اشباع نشده اند.اگر سعی کنید که از دانه های روغنی مانند زیتون و روغن های گیاهی استفاده کنید باید این را بدانید که نه تنها چربی های اشباع نشده سطح کلسترول را پایین می آورند بلکه برای قلب نیز مفید می باشد.این چربی ها از لخته شدن خون در رگ ها جلوگیری می کند.

خواص چربی برای بدن

در اینجا به چند وظیفه مهم برای چربی وجود دارد:

  • حفظ دمای بدن
  • کمک به سلامت پوست و مو: بدون چربی های کافی پوست و موها خشک شده و باعث پوست پوست شدن و ریزش مو می شود.
  • چربی ها به اندام ها و بافت های بدن و استخوان ها می چسبند ،آن ها را از اسیب حفظ می کنند.
  • ما برای جذب برخی ویتامین ها نیاز به چربی داریم.این ویتامین ها به عنوان ویتامین های محلول در چربی شناخته می شود .ویتامین K,A,D,E باید با چربی ترکیب شود تا بتوان آن را جذب کرد.
  • چربی ها منبع ذخیره انرژی و سوخت برای سایر سلول های بدن است.
  • تولید برخی از هورمون ها در بافت چربی اتفاق می افتد

همچنین بخوانید:

سوزاندن چربی بدن بعد از 40 سالگی با ماده غذایی

فرم دهی و چربی سوزی باسن با ورزش های ساده و آسان

کپسول چربی سوز و لاغر کننده ونوستات+عوارض این دارو

آیا تا به حال راجب توکسین ها شنیده اید؟

توکسین سم هایی هستند که وارد بدن می شوند و اثرات منفی بر روی سیستم های مختلف بدن دارند یکی از انها تداخل در سوخت و ساز بدن و افزایش اسیب پذیری بافت ها و سیستم های عمومی بدن است.اگر سموم وارد بدن شود بدن شما بدون توکسین ها نمی تواند ان ها را از بین ببرد.

فقط کبد می تواند با آن مقابله کند سپس بدن آن را در سلول های چربی خود ذخیره کند.غذاهایی با مصرف چربی ها دقیقا آفت کش های بسیار خوبی مقابله با این سموم است.یکی دیگر از فواید چربی ها در ورزش است.وقتی سطح کالری بدن کاهش پیدا می کند بدنتان مجبور است از چربی های ذخیره شده بدن استفاده کند و این چربی ها تبدیل به انرژی می شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits