دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرزتهیه دمنوش بلوبری (تمشک آبی) + خواص

فواید بی نظیر دمنوش بلوبری برای سلامتی بدن و کاهش وزن

طرزتهیه دمنوش بلوبری (تمشک آبی) + خواص
7
زمان مطالعه: 5 دقیقه
دمنوش لاغری بلوبری: دمنوش بلوبری، معجزه ی سلامتی و تناسب اندام - دمنوش بلوبری برای کاهش وزن و سوزاندن چربی های شکم موثر است، با نوشیدن این دمنوش می توانید به سلامتی خود کمک کنید.

معجزه ی دمنوش بلوبری

احتمالا تابحال از متخصصان تغذیه و تناسب اندام شنیده اید که میوه بلوبری و یا دمنوش بلوبری یک منبع غذایی فوق العاده است. بلوبری سرشار از آنتی اکسیدان است که برای از بین بردن رادیکال های آزاد مضر مناسب است و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

میوه تازه بلوبری منبع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی است، اما این میوه اغلب گران است و اگر خارج از فصل باشد در دسترس نیست. با این حال، نوشیدن دمنوش بلوبری این امکان را به شما می دهد که از برخی خواص درمانی میوه تازه آن، بدون هزینه های بالا و یا مشکلات عدم دسترسی بهره ببرید.دمنوش بلوبری معمولا به عنوان یک دمنوش گیاهی برای لاغری شناخته می شود اما خواص مفید دیگری نیز دارد.

بلوبری یکی از خوشمزه ترین میوه های تابستانی می باشد.بلوبری این میوه ی به ظاهر کوچک نقش موثری در نرم کردن پوست های خشک ، ارتقا عملکرد مغز و پیشگیری از سرطان دارد.مطالعه ای جدید ثابت کرده که موش هایی که در رژیم غذایی آنها بلوبری به میزان فراوان گنجانده شده ، بعد از مدتی چربی شکمی خود را از دست داده اند.گفتنی است که این نوع چربی ارتباط قوی با ابتلا به دیابت و بیماری قلبی دارد.

دمنوش بلوبری

دمنوش لاغری بلوبری

از دیگر مزایای بلوبری کاهش کلسترول و ارتقا سطح گلوکز خون می باشد. محققان می گویند که آنتی اکسیدان موجود در بلوبری روش ذخیره بدن و پردازش گلوکز و یا قند را تغییر می دهد. بنابراین خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی را کاهش می دهد. تاکنون مزایای خوردن میوه ها و سبزیجات به کرات ثابت شده است. اما این تحقیق تاثیر بسزای تمشک آبی در کاهش چربی شکمی را نشان می دهد.راجع به تاثیر بلوبری در صاف شدن شکم صحبت کردیم، حالا کمی دسته بندی شده تر بررسی می کنیم.

جوان کننده پوست

آنتی اکسیدان های موجود در این میوه باعث نرمی پوست می شود. ترکیب آن با آب لیمو و شکر منجر به روشن تر شدن و پوست اندازی می شود.

کمک به مثانه

این میوه مثل کران بری حاوی ترکیباتی است که مانع از چسبیدن باکتری ها به دیواره مثانه می شود. بنابر این امکان عفونت مثانه کاهش می یابد.

پیشگیری از سرطان

انتوسیانین های بلوبری – که به آن رنگ مات آبی می دهد- به رادیکال های آزاد (عامل سرطان)حمله کرده و مانع از رشد سلولهای سرطانی می شود. خوردن تنها نیم فنجان از این میوه در روز این نقش را به خوبی برآورده می کند.

غذای مغز

محققان می گویند که این میوه مانع از مشکلات مغزی نظیر از دست دادن حافظه می شود. و این به خاطر آنتی اکسیدان ها و فلاونوئیدهای موجود در این میوه است.

دمنوش بلوبری

طرز تهیه دمنوش بلوبری

مواد لازم :

  • ۸ فنجان آب
  • ۱ فنجان بلوبری
  • 1 عدد چای کیسه ای


طرز تهیه:

  1. گام اول: برای تهیه دمنوش بلوبری ابتدا باید آب را در قوری (قهوه جوش) بریزید و روی اجاق بگذارید، به محض جوشیدن قوری را از روی حرارت بردارید. توجه داشته باشید قبل از اینکه آب کاملا بجوشد آن را از روی حرارت بردارید تا عطر و طعم بلوبری کم نشود.
  2. گام دوم: چای کیسه ای را بسته به اینکه دوست دارید تا چه حد غلیظ باشد در قوری بگذارید (به مدت 8 تا 10 دقیقه کافی است زیرا بیش از این زمان خیلی تیره می شود). سپس در یک ظرف کوچک بلوبری را با چنگال له کنید و آب آن را نگه دارید.
  3. گام سوم: میوه بلوبری را در یک ظرف با چنگال له کنید و آب آن را در ظرف دیگری بریزید.
  4. گام چهارم: حالا بلوبری ها را داخل توپ چای درب دار بریزید و به صورت مورب داخل قوری بگذارید به مدت ۸ الی ۱۰ دقیقه بماند و سپس تفاله بلوبری را بعد از مدت ذکر شده بیرون بریزید.
  5. گام پنجم: حال آب بلوبری که قبلا گرفته اید را داخل قوری بریزید.
دمنوش شما آماده است، در صورت تمایل می توانید دمنوش گیاهی را با شکر (به مقدار کم) شیرین کنید.

دمنوش بلوبری

محدودیت مصرف دمنوش بلوبری

۱- مصرف این میوه ممکن است باعث تغییر در سطح گلوکز خون شود و در فرآیند کنترل قند خون در حین و پس از عمل جراحی اختلال ایجاد کند. حداقل ۲ هفته پیش از عمل جراحی از مصرف تمشک آبی خودداری شود.

۲- تمشک آبی ممکن است سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت را کاهش دهد. سر­درد، سرگیجه، بی خوابی، نامنظم شدن ضربان قلب، استفراغ، اسهال و از دست دادن اشتها از علائم مصرف بیش از اندازه ی این میوه است. مبتلایان به دیابت بهتر است پیش از مصرف با پزشک خود مشورت کنند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.9 از 5 (7 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits