دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
8 خاصیت معجزه آسا بادمجان
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بادمجان در زبان هندی "باینگان" نامیده میشود که به معنای بی ارزش است. خیلی اوقات از بادمجان به عنوان یک غذای بدون فایده یاد میشود اما پس از خواندن این مقاله شگفت زده خواهید شد.

فواید درمانی بادمجان

خاصیت بادمجان برای سلامتی

بادمجان واقعا فوق العاده است. آهن، کلسیوم و مواد معدنی دیگری که در بادمجان وجود دارد بطور کامل نیاز بدن انسان به این منابع را رفع میکند. نکته جالب درمورد بادمجان آن است که شما میوانید این سبزی را بصورت سرخ شده، پخته، آب پز، کباب شده ، گریل شده و ... بخورید.

بادمجان برای کاهش فشار خون

- برخی از محتویات بادمجان در کاهش فشار خون و افزایش قدرت مغز تاثیرات شگفت انگیزی دارند. البته حواستان را جمع کنید که این خواص در پوست بادمجان وجود دارد و اگر آن را دور بریزید از این ویژگی های فوق العاده محروم خواهید شد.

بادمجان برای سرطان

- بادمجان حاوی مقادیر زیادی از فیبر میباشد که برای سهولت فرایند هضم غذا و جلوگیری از سرطان روده بزرگ بسیار مفید است.

بادمجان برای لاغری

- بادمجان برای لاغری خوب است چراکه به دلیل فیبر بالا سیر کننده است، کالری بسیار ناچیزی دارد و هیچگونه چربی در ان یافت نمیشود.

بادمجان
غذا با بادمجان

بادمجان برای دیابت

- بادمجان به دلیل داشتن فیبر های محلول بسیار زیاد، قرن هاست که برای درمان دیابت از آن استفاده میشود.

بادمجان برای قلب

- بادمجان برای قلب نیز مفید است. بادمجان میتواند کلسترول بد را کاهش دهد. اما برای اینکه بتوانید از این خواص بهره مند شوید باید به شکل درست بادمجان را طبخ کنید. اگر بادمجان را سرخ کنید، به دلیل روغن زیادی که جذب میکند در واقع به خود بیشتر آسیب زده اید. بخار پز کردن بهترین راه مصرف بادمجان میباشد.

خواص دیگر بادمجان

- بادمجان برای بهبود فشار خون بالا و استرس نیز بسیار موثر است. این خاصیت بادمجان بخاطر وجود مقادیر بالای "بیوفلیونویدز" موجود در آن میباشد.

- بادمجان بدلیل داشتن ویتامین K و بیوفلیونویدز در جلوگیری از لخته های خونی تاثیر زیادی دارد و باعث تقویت عروق قلبی میگردد.

divider


امیدوارم از این مطلب لذت برده و با خواص بادمجان آشنا شده باشید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (3 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits