دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خواص بادام هندی برای سلامتی و مراقبت از مو
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بادام هندی در ختی دارای گل های نر و ماده است، در حالی که خود درخت بدون جنسیت شناخته میشود. درخت بادام هندی برگ های بینظیری دار. رنگ این برگ ها از سفید تا سبز متغیر است. بادام هندی بیش از 20 اسم محلی متفاوت دارد.

خواص بادام هندی خام

فواید بادام هندی

زیستگاه بادام هندی

بادام هندی بیشتر در جنوب شرقی آسیا وجود دارد و در دو نوع اهلی و وحشی طبقه شده است. درخت بادام هندی 2 بار در سال برگ ریزی دارد.

برگ ها در پاییز به رنگ های طلایی، مسی و قرمز هستند. شاخه های درخت بادام هندی تا 30 متر هم میرسند. میوه این درخت توسط یک پوشش سخت محافظت میشود.

خواص بادام هندی برای سلامتی

بادام هندی به دلیل داشتن پروتئین بسیار زیاد و همچنین چربی زیاد شناخته شده است. همچنین ویتامین های اساسی مانند نیاسین، پیریداکسین، ریبوفلاوین و A و C و E در بادام هندی وجود دارد. مواد معدنی مانند آهن، مس، کلسیم، منیزیم، فسفر، سلنیوم، منگنز و روی نیز در بادام هندی یافت میشود. همچنین بادام هندی دارای الکترولیت های فراوانی مانند سودیم و پتاسیم میباشد.

بادام هندی دارای خواصی همچون ضد باکتریایی، ضد التهاب است و برای تقویت قوای جنسی نیز مناسب میباشد. بادام هندی میتواند فعالیت رادیکال های آزاد را شناسایی کند و آن ها را از بین ببرد که منجر به جلوگیری از سرطان، کاهش کلسترول و افزایش قدرت ذهنی میشود.

بادام هندی
بادام هندی

خواص بادام هندی برای مو

بادام هندی حاوی "اولئین گلیسراید لینولیک" میباشد که یک مرطوب کننده فوق العاده بشمار میرود. همچنین منابع غنی ویتامین E موجود در بادام هندی برای مو و پوست بسیار مفید است. همچنین منیزیم فراوان و خواص ضد باکتریال بادام هندی در مراقبت از مو نقش مهمی دارد.


امیدوارم از این مطلب راضی بوده و با خواص بادام هندی آشنا شده باشید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits