دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خواص پوست بلوط سفید
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پوست بلوط سفید خواص شگفت انگیزی دارد. خیلی از افراد از سابقه دارویی بلوط سفید اطلاعی ندارند.

پوست بلوط سفید کاربردهای متنوعی دارد. برای قرن ها از بلوط سفید به عنوان یک گیاه دارویی استفاده میشده است و امروزه هم پزشکی و علم مدرن از دید جدید به این گیاه فوق العاده نگاه میکند. بلوط سفید حدود 15 تا 20 درصد حاوی "تانینس" است که همه خواص بلوط سفید از همین ماده سرچشمه میگیرد. اما علاوه بر این ماده، مقادیر بالایی آهن، پتاسیم، ویتامین B12 نیز در بلوط سفید وجود دارد. البته قبل از استفاده از این گیاه دارویی از پزشک خود مشاوره بگیرید.

فواید پوست بلوط سفید

پوست بلوط سفید به عنوان یک مرطوب کننده برای داخل بدن

پوست بلوط سفید میتواند بصورت سرخ شده، آسیاب شده یا به عنوان یک محلول به همراه آب استفاده شود و میتواند تاثیرات مرطوب کنندگی برای برخی اعضای داخلی بدن داشته باشد. زمانی که در بدن خونریزی، تخلیه ترشحات و یا مواردی از این دست وجود دارد، خواص مرطوب کننده بلوط سفید باعث میشود تا رگ هایی که حامل مایعات به نقطه آسیب دیده هستند دیگر فعالیتی نداشته باشند و به این ترتیب زخم بهبود پیدا میکند. البته این کار باعث بند آمدن زخم میشود اما نمیتواند آن را بطور کامل درمان کند و در واقع یک درمان موقتی است. از پوست بلوط سفید برای درمان بیماری هایی مثل اسهال، خون دماغ شدن و استفراغ کردن استفاده میشود.

پوست بلوط سفید برای دفع سموم

استفاده از پوست بلوط سفید با تقویت کلیه ها و افزایش ادرار باعث میشود تا سنگ های کلیه دفع شودند و برای درمان بیماری های مثانه نیز مفید است. همچنین این عمل پوست بلوط سفید؛ یعنی کمک به خروج مایعات بیشتر از بدن برای کبد نیز مفید است. البته باید گفت که پوست بلوط سفید همچنان یک درمان موقتی است.

پوست بلوط سفید
پوست بلوط سفید فرآوری شده

پوست بلوط سفید آنتی باکتریال است

زمانی که از پوست بلوط سفید استفاده میکنید باعث میشود تا بدن در دفع مواد زائد و بیماری زا قدرت بیشتری داشته باشد. این خاصیت بلوط سفید باعث میشود که افرادی که دارای کرم های روده ای هستند بتوانند آن ها را بصورت مدفوع دفع کنند. همچنین پوست بلوط سفید در مبارزه با باکتری ها و انواع عفونت ها بسیار موثر است و از پیشروی آن ها جلوگیری میکند.

استفاده از پوست بلوط سفید در شکل های دیگر

علاوه بر اینکه میشه پوست بلوط سفید را بصورت محلول نوشید، میتوان آن را بر روی زخم ها استفاده کرد. در این حالت پوست بلوط سفید از محل زخم در برابر عفونت ها و آلودگی های بیرونی مقاومت میکند و اجازه میدهد که بدن زخم را بهبود دهد.


امیدوارم از این مطلب لذت برده و با خواص پوست بلوط سفید آشنا شده باشید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (4 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits