دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
در این مقاله 7 خاصیت فوق العاده آب آلبالو را به شما معرفی میکنیم
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آلبالو نه تنها میتواند یک نوشیدنی لذت بخش باشد بلکه با داشتن مواد غنی همچون پتاسیم و آهن فواید زیادی نیز برای سلامتی ما دارد.

آب آلبالو میتواند از انواع مختلف آلبالو تهیه شود مانند آلبالو ترش که آنتوسینانین بیشتری دارد یا آلبالو سیاه که شیرین تر است اما آنتو سینانین کمتری دارد. آنتوسینانین ها خواص ضد التهاب بسیاری برای بدن دارند.
در ادامه هفت خاصیت آب آلبالو را باهم بررسی میکنیم.

خواص آب آلبالو طبیعی

آب آلبالو برای ریکاوری بعد از ورزش

آلبالو سرشار از پتاسیم است که باعث ایجاد پالس های الکتریکی در بد میشود که برای مواقع پس از ورزش بسیار مفید است و به ریکاوری کمک شایانی میکند. این ماده معدنی (پتاسیم) همچنین برای فشار خون، تنظیم سطح آب بدن، بازسازی ماهیچه ها، پالس های عصبی، هضم غذا، سلامت قلب و تنظیم سطح اسیدی بدن بسیار مفید است. یک فنجان آب آلبالو حاوی 330 میلی گرم پتاسیم است که 10% نیاز روزانه شما به این ماده را تامین میکند.

آب آلبالو برای آتروز و التهابات

مطالعات نشان داده که آنتی اکسیدان های موجود در آب آلبالو ترش میتواند به کاهش درد و التهابات ناشی از آرتروز کمک زیادی داشته باشد.

آب آلبالو برای ورم

معمولا وقتی مردم بر اثر التهابات دچار درد میشوند، به سرعت به انواع داروهای متخلف روی میاورند، داروهایی که عوارض زیادی دارند. در تحقیقاتی در سال 2004 متخصصان دریافتند که آب آلبالو تاثیر زیادی برا التهابات در حیوانات داشتند و این تاثیرات در انسان ها نیز مشاهده شده است.

آب آلبالو
آب آلبالو

آب آلبالو برای سیستم دفاعی بدن

مانند همه میوه ها وسبزیجات، آلبالو شامل مقادیر زیادی از آنتی اکسیدانت ها است. نوع خاصی از آنتی اکسیدانت ها در آلبالو وجود دارد که در مبارزه با بیماری ها بسیار موثر است و کمک زیادی به سیستم ایمنی بدن میکند.

آب آلبالو متابولیسم بدن را تنظیم میکند

شواهدی وجود دارد که آب آلبالو ترش میتواند متابولیسم را افزایش داده و از چربی های شکمی بکاهد. تحقیقات نشان داده است که آنتویسینانین ها که دلیل قرمز بودن آلبالو هستند تاثیرات زیادی برای مقابله با چاقی دارند. همچنین در تحقیقی دانشمندان دریافتند که آلبالو میتواند از سندرم متابولیسم جلوگیری کند.

آب آلبالو
آب آلبالو

آب آلبالو برای خواب

علاوه بر خواص ضدالتهابی که آلبالو دارد، به علت مقادیر بالای ملاتونین میتواند در تنظیم خواب عملکرد شگفت انگیزی داشته باشد. در تحقیقی در سال 2010 مشخص شد که خواصی که آب آلبالو برای خوابیدن دارد مشابه داروهای خواب آوری میباشد.

آب آلبالو برای سرطان

در تحقیقاتی در سال 2003 دانشمندان کشف کردند که آلبالو دارای مقادیر زیادی "سولینداک" میباشد که مهم ترین ماده برای غلبه بر تومورهای سرطانی میباشد. همچنین در آزمایشی بر روی حیوانات خواص آلبالو جهت جلوگیری از رشد سرطان مشاهده شد.


از این به بعد سعی کنید بیشتر آب آلبالو بنوشید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits