دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
7 فایده درمانی معجزه آسا ازگیل
10
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ازگیل یک میوه زمستانی بینظیر است که باعث افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن برای مقابله با ویروس ها ، باکتری ها و سایر عوامل آلوده میشود.

ازگیل در افزایش میل جنسی نیز بسیار موثر است.
خوب حالا بیاید دقیق تر درمورد خواص ازگیل صحبت کنیم.

خواص برگ ازگیل

ازگیل سرشار از ویتامین سی است

مقادیر بالای ویتامین سی که در ازگیل وجود دارد از بیماری اسکوروی جلوگیری میکند؛ بیماری که باعث خونریزی دندان ها و لثه است.

ازگیل برای یبوست

به دلیل فیبر زیادی که دارد، ازگیل یک میوه بسیار عالی برای افرادی است که از یبوست رنج میبرند. البته بیش از حد نیز نباید از این میوه استفاده کرد چراکه میتواند منجر به اسهال شود.

ازگیل
ازگیل

ازگیل برای کلسترول

فیبرهایی که در ازگیل وجود دارد تاثیر زیادی بر متابولیسم بدن میگذارد و سطوح کلسترول خوب و بد خون را تنظیم میکند. همچنین در تسویه کلیه ها، کبد و خون نیز موثر است.

ازگیل سرشار از آنتی اکسیدان است

مقادیر بالای آنتی اکسیدان موجود در ازگیل باعث شده تا در مبارزه با نابودی و تخریب سلول ها نقش موثری داشته باشد.

ازگیل بر ای بینایی

یکی دیگر از خواص ازگیل تاثیرات آن در بهبود و تقویت بینایی است.

ازگیل
ازگیل

ازگیل برای عادت ماهانه

برای زنان ازگیل بسیار مفید است زیراکه نقش موثری در تنظیم دوره های عادت ماهانه دارد و درد، احساس گرسنگی و سرگیجه را کاهش میدهد. در مردان نیز ازگیل در درمان ناتوانی ها جنسی موئر است و از سرطان پروستات جلوگیری میکند.

ازگیل برای پوست

یکی دیگر از خواص ازگیل نقش این گیاه برای پوست است. شیره ازگیل برای بسیاری از مشکلات پوستی مفید است و پوست درخت ازگیل نیز جهت درمان مالاریا استفاده میشود.

نحوه خوردن ازگیل

نکته : چای ازگیل نیز حاوی تمام خواص نامبرده میباشد که میتوانید از ازگیل به این شکل نیز استفاده کنید.


امیدوارم از این مطلب راضی بوده و با خواص ازگیل آشنا شده باشید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (10 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits