دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آیا قهوه واقعا مفید است؟ 5 خاصیت شگفت انگیز قهوه
9
زمان مطالعه: 3 دقیقه
قهوه و اثرات آن همیشه مورد بحث بوده است. بله، فواید قهوه برای سلامتی کاملا تایید شده هستند. تحقیقات نشان داده که قهوه برای سرطان، آلزایمر و خیلی از مشکلات بشر امروز مفید است.

خواص قهوه بسیار است. در طی چند دهه گذشته شهرت و محبوبیت قهوه بسیار زیاد شده است. در سال 1991 سازمان جهانی بهداشت قهوه را به عنوان یک عامل سرطان زا طبقه بندی کرد و بعد در سال 2016 اعلام کرد که هیچگونه شواهدی از سرطان زا بودن قهوه یافت نشده است.
قهوه پس از بو داده شدن یک ماده ای به نام "آکریلاماید" تولید میکند که به عنوان یک ماده سرطان زا شناخته شده است. اما باید درنظر داشت که این ماده تنها برای حیوانات سرطان زاست و هیچ تاثیر بدی به روی انسان نمیگذارد.

حالا بهتره به 5 خاصیت فوق العاده قهوه بپردازیم.

فواید قهوه برای سلامتی

قهوه برای سرطان

بیش از 1000 ماده مختلف در قهوه وجود دارد که بیشتر آن ها از خواص ضد سرطان و ضد التهاب برخوردار میباشند. بر اساس یک تحقیق علمی نتیجه گیری شده است که دانه های قهوه دارای آنتی اکسیدان هایی هستند که از آسیب رسانی رادیکال های آزاد که به منجر به سرطان میشوند، جلوگیری میکنند. همچنین مصرف قهوه ارتباط مستقیمی با کاهش ریسک ابتلا به سرطان های خون، پوست و پروستات دارد. کسانی که روزانه بیش از 2.5 فنجان قهوه میخورند، 54 درصد احتمال ابتلا به سرطان کمتری دارند.

قهوه برای دیابت

دیابت یکی از مشکلات و بیماری هایی است که به سرعت به شیوع خود ادامه میدهد و افراد زیادی در سراسر دنیا دچار این بیماری شده اند. اما خبر خوب این است که استفاده کردن از قهوه میتواند این فرایند را کاهش و از آن جلوگیری کند. (البته منظور دیابت نوع 2 است)

قهوه
اسپرسو و دانه های قهوه

قهوه برای آلزایمر

در طول دهه گذشته محققان علائمی حاکی از ارتباط مصرف قهوه و ریسک کمتر ابتلا به زوال عقل را یافته اند. گمان میشود کافئین زیادی که در قهوه وجود دارد میتواند عملکرد مغزی را بهبود ببخشد و تقویت کند.

قهوه برای قلب

قهوه میتواند در محافظت از قلب شما نقش موثری داشته باشد. برای دهه ها ، به کسانی دچار بیماری های قلبی بودند یا یک سکته را پشت سرگذاشته بودند توصیه میشد تا از قهوه و کافئین دوری کنند اما مطالعات جدیدی در سال 2018 نشان میدهد که استفاده از قهوه نه تنها برای قلب ضرری ندارد بلکه مفید نیز هست و ریسک و احتمال سکته قلبی را به میزان زیادی کاهش میدهد.

قهوه
کاپوچینو و دانه های قهوه

قهوه برای طول عمر

بطور کلی اثبات شده که بخاطر نقش موثر قهوه در درمان و بهبود بسیاری از بیماری ها، افرادی که روزانه حدود 4 فنجان قهوه مصرف میکنند از شانس بیشتری برای یک زندگی طولانی تر بهره مندند.

divider

با خواص و انواع گوناگون قهوه آشنا شوید



حالا که با خواص قهوه آشنا شدید، سعی کنید بیشتر از آن استفاده کنید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (9 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits