دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آیا شما هم همیشه احساس خستگی میکنید؟ 9 روش برای افزایش انرژی
2
زمان مطالعه: 6 دقیقه
چگونه میتوان انرژی بیشتری داشت ؟ چه اتفاقی می افتد اگر شما احساس خستگی، زودرنجی و پیری کنید ؟

افزایش انرژی میتوانید چالش بزرگی باشد. خستگی شکایت رایجی در بین مردم است ،مخصوصا افرادی که در میان سالی قرار دارند.خوشبختانه راه های زیادی وجود دارد برای اینکه انرژی خود را تقویت کنیم. حتی بعضی از این راه ها سرعت پیری را هم کاهش می دهد.

در اینجا راه های بازگرداندن انرژی خود را کشف می کنید.

راهکار افزایش سطح انرژی بدن

راه های افزایش انرژی در طول روز

راهکار های افزایش انرژی

۱- رفع مشکلات بهداشتی

خستگی در بیماری های مانند دیابت، بیماری قلبی و عروقی، ارتروز، کمبود خون و مشکلات تیروییدی شایع است.اگر احساس خستگی غیر عادی می کنید حتما با پزشک خود مشورت کنید.
خیلی از داروها در بازار وجود دارند که باعث رفع مشکل خستگی در ما می شوند.از جمله این دارو ها می توان به داروی فشار خون، انتی هیستامین، دیورتیک ها و غیره اشاره کرد. اگر بعد از مصرف دارویی احساس خستگی داشتید با پزشک خود مشورت کنید.

۲- فعالیت داشته باشید

اخرین چیزی که شما در ورزش کردن می توانید احساس کنید، خستگی می باشد و مطالعات در این زمینه نشان داده که فعالیت های فیزیکی باعث افزایش انرژی در انسان می شود.
کری جی استوارت، استاد پزشکی و مدیر فیزیولوژی ورزشی بالینی و تحقیقاتی در دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز می گوید: "ورزش مداوم با بهبود انرژی و کیفیت مناسب زندگی همبستگی دارد."
افرادی که فعالیت فیزیکی بالایی دارند اعتماد به نفس خوبی هم دارند.استوارت می گوید:ورزش کردن باعث بهبود کارکرد قلب،ریه و ماهیچه ها می شود.در واقع ورزش کردن مانند سوخت رسانی به ماشین است و با انجام دادن هر نوع فعالیت فیزیکی باعث بهبود انرژی در بدن خود می شوید.

۳- یک حرکت ورزشی انجام دهید

هرچند هر تمرینی برای بدن فوایدی دارد، اما یوگا برای افزایش انرژی می تواند خیلی موثر باشد. مطالعات در ایتالیا نشان داد افرادی که به مدت ۶ هفته، هفته ای ۱ بار به ورزش یوگا می رفتند تغییراتی در زمینه رفتار، روشن فکری و اعتماد به نفس داشتند.

هیچ وقت برای تلاش کردن دیر نیست.محققان دانشگاه اورگان با انجام ازمایش روی ۱۳۵ زن و مرد در فاصله سنی ۶۵ تا ۸۳ ساله که به مدت ۶ ماه ورزش یوگا را انجام می دادند به این نتیجه رسیدند که این افراد احساسات مثبت تر و انرژي بیشتری را تجربه کردند.

افزایش انرژی
افزایش انرژی در طول روز

۴- نوشیدن مقدار زیادی آب

کم آبی در بدن انرژی را کاهش می دهد. دان جودلسون، استاد رشته کینزیولوژی در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در فالورتن می گوید: کم ابی برای ورزشکاران خیلی سخت تر است.این خیلی منطقی است که افرادی که دچار کم ابی هستند احساس خستگی کنند حتی اگر فقط کارهای روزمره خودشان را انجام می دهند.
کم ابی هم چنین باعث کاهش تمرکز و هوشیاری هم می شود.
چگونه باید متوجه شوید به اندازه نیاز اب می نوشید؟ جودلسون بیان می کند: ادرار باید به رنگ زرد کم رنگ باشد ولی اگر تیره تر بود یعنی نیاز به نوشیدن بیشتری آب دارید.

۵- زود به خواب رفتن

کمبود خواب خطر حوادث را افزایش می دهد و یکی از دلایل اصلی خستگی روزانه است. راه حل: برای خواب کامل شب به اندازه کافی در رختخواب بمانید.
افرادی که در مطالعه دانشگاه استنفورد در سال 2004 ثبت نام کردند، می توانستد تا زمانی که خودشان می خواهند بخوابند در نتیجه این ازمایش، افراد انرژی بیشتر و خستگی کمتری را گزارش کردند. عادات خواب خوب باعث افزایش سلامتی می شود.

اگر احساس خستگی می کنید و چشم هایتان بسته می شود بعد از ظهر خواب کوتاهی داشته باشید.خواب کوتاه باعث افزایش کارایی،یادگیری و هوشیاری می شود.حتی یک چرت ۱۰ دقیقه ای هم می تواند باعث افزایش انرژی شود.بیشتر از ۳۰ دقیقه ظهر نخوابید. چون در خواب شب دچار مشکل می شوید.مطالعات اکادمی پزشکی امریکا نشان داده که چرت کوتاه به همراه یک فنجان قهوه باعث بهبود انرژی می شود.

۶- ماهی بخورید

برای بهبود عملکرد قلب خوب است و روغن امگا ۳ ان باعث افزایش انرژی می شود. مطالعه ای که دانشجویان در سال ۲۰۰۹ انجام دادند نشان داد استفاده از روغن در یک ماه روزی یک بار باعث افزایش انرژی و واکنش روانی می شود.

افزایش انرژی
افزایش انرژی

۷- زمان را با ساعت بدن خود را تنظیم کنید

بعضی از افراد در هنگام صبح خوشحال پر انرژی و شوخ طبع هستند و بعضی افراد در شب بهترین رفتار و انرژی بیشتری دارند.
این تفاوت های فردی در میزان انرژی مربوط به ساختار بیولوژیکی،مغزی و ژنتیک ما است.بنابراین انبه سختی می توان خود را تغییر داد. ریتم روزانه خود را بشناسید و برنامه های مربوط به خودتان را با شرایطی که دارید وفق دهید.

۸- کاهش وزن اضافی

استوارت، از دانشگاه هاپکینز بیان می کند، از دست دادن وزن اضافی می تواند باعث افزایش انرژی در شما شود. حتی کاهش کمی در چربی بدن، منجر به بهبود خلق و خوی، توانایی و کیفیت زندگی می شود.
متخصصان کاهش وزن توصیه می کنند برای کاهش وزن باید به دنبال فعالیت فیزیکی بیشتر،رژیم غذایی متعادل تر برویم.

مواد غذایی برای افزایش انرژی بدن

۹- بیشتر بخورید

بعضی افراد ممکن است میزان کمی غذا در روز بخورند و این کار باعث کاهش سطح خون در بدن ان ها می شود.
از کربوهیدارت های بیشتری استفاده کنید چون این مواد به مدت طولانی تری در بدن می مانند و نوسانات قندی را در شما کاهش می دهند.
اگر تصمیم گرفتید غذای بیشتری میل کنید مراقب باشید دچار افزایش وزن نشوید.


افزایش فوق العاده انرژی و رفع خستگی با چهار غذای طبیعی



با استفاده از نکاتی که مطرح شد میتوانید انرژی خود را افزایش دهید و احساس خستگی کمتری داشته باشید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits