دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۰ تا از علائم و نشانه های آلزایمر زودرس
7
زمان مطالعه: 5 دقیقه
آلزایمر زودرس جدیدا خیلی شایع شده است. از دست دادن حافظه ای که زندگی روزانه را مختل می کند ممکن است نشانه ای از آلزایمر یا زوال عقل باشد.

آلزایمر زودرس یک بیماری مغزی است که باعث کاهش تدریجی حافظه، تفکر و استدلال می شود.در زیر ۱۰ علائم و نشانه های هشدار دهنده وجود دارد و هر فرد ممکن است یک یا چند علامت را در درجه های متفاوت تجربه کنداگر هر کدام از این ها را در خود دیدید حتما به پزشک مراجعه کنید.

نشانه های آلزایمر زودرس

جلوگیری از آلزایمر زودرس

بیماری آلزایمر زودرس

ممکن است شما هم به چنین مواردی فکر کنید :

علایم اولیه آلزایمر زودرس

علل فراموشی ناگهانی

علائم شروع آلزایمر زودرس

امروز قصد داریم در این مقاله به سوالات و نگرانی های شما در مورد آلزایمر زودرس پاسخ دهیم.

آلزایمر زودرس
آلزایمر زودرس

۱- از دست دادن حافظه ای که زندگی روزمره را مختل کند

یکی از علایم رایج الزایمر ازدست دادن حافظه می باشد، مخصوصا فراموش کردن اطلاعاتی که اخیرا به خاطر سپردیم. ممکن است شما تاریخ رویداد های مهم زندگیتان را فراموش کنیدو برای اطلاعات مشابه بار ها و بارها سوال بپرسید.و همچنین برای به یاد اوردن اطلاعات مجبور باشید از دستگاه های یاداور کننده الکتریکی استفاده کنید.

۲-چالش داشتن در برنامه ها و حل مشکلات

بعضی افراد ممکن است به مرور زمان تغییراتی در توانایی های خود در برنامه ریزی و به یاد اوری اعداد ، پیگیری صورت حساب ها و دستور العمل های مشابه به مشکل بر بخورند.همچنین بعضی افراد ممکن است اختلالاتی در تمرکز خود احساس کنند.

۳- دشواری در تکمیل وظایف در خانه،محل کار یا مکان های شلوغ

افرادی که دچار الزایمر هستند معمولا به سختی وظایف روزانه خود را تکمیل می کنند. گاهی اوقات ممکن است این افراد خانه های اشنایان، قوانین بازی مورد علاقه خودشان را هم فراموش کنند.
تغییرات مرتبط با سن مربوط به چه چیزی است؟
گاهی اوقات نیاز به استفاده از تنظیمات برای مایکروو و ضبط نمایش تلویزیونی برای کمک است.

۴-سردرگمی در زمان و مکان

افرادی که الزایمر دارند ممکن است زمان،مکان و تاریخ را فراموش کنند.این افراد معمولا در درک اتفاقاتی که در همان لحظه رخ نداده است مشکل دارند و حتی ممکن است فراموش کنند که در کجا هستند و چگونه به انجا رسیدند.
تغییرات مرتبط با سن مربوط به چه چیزی است؟
معمولا روزهای هفته را فراموش می کنند اما کمی بعد به یاد می اورند.

۵-مشکل در درک تصاویر دیداری و روابط فضایی

داشتن مشکلات بینایی دربعضی افراد ممکن است نشانه الزایمر باشد.ان ها هم چنین ممکن است در خواندن،قضاوت درباره فاصله ها،رنگ ها و رانندگی مشکل داشته باشند.

آلزایمر زودرس
آلزایمر زودرس

۶-مشکل با کلمات در نوشتن و خواندن

افرادی که دچار الزایمر هستند ممکن است در مکالمه با افراد مشکل داشته باشند ان ها ممکن است در وسط مکالمه ساکت شوند و نظری نداشته باشند و یا ممکن است حرف هایشان را تکرار کنند.این افراد در پیدا کردن و استفاده از کلمات جدید مشکل دارند.

۷-فراموش کردن وسایل و ناتوانی در پیدا کردن ان

این افراد معمولا وسایل خود را درمکان های غیر معمولی قرار می دهند و ممکن است فراموش کنند که ان را در کجا قرار دادند و نمی توانند به دنبال ان بروند.به علت این مشکل این افراد معمولا دیگران را به دزدی متهم می کنند و با مرور زمان این مشکل افزایش می یابد.

۸- کاهش یا ضعیف شدن قضاوت در افراد

این افراد ممکن است در زندگی خود تغییراتی در قضاوت و تصمیم گیری خود تجربه کنند.برای مثال این افراد ممکن است به هنگام پرداخت پول قضاوت درستی از میزان پول نداشته باشند و پول بیشتری برای ان بپردازند.و اکثر این افراد توجه کمتری به خود و به بهداشت خود می دهند.

۹- خروج از محل کار یا فعالیت های اجتماعی

افراد مبتلا به الزایمر به مرور زمان سعی می کنند از محیط اجتماعی،ورزش و محل کار دوری کنند. این افراد از محیط اجتماعی هم فاصله می گیرند به خاطر تغییراتی که در خود احساس می کنند.

گاهی اوقات احساس دور شدن از کار، تعهدات خانوادگی و اجتماعی در این افراد دیده می شود.

آلزایمر زودرس
آلزایمر زودرس

۱۰-تغییر در خلق و خو و شخصیت

خلق و خوی ان ها به تدریج تغییر می کند و ان ها ممکن است شکاک، افسرده، ترسو و مضطرب شوند. ان ها ممکن است ناگهان در هر مکانی که هستند تغییر شخصیت بدهند.

اگر هر کدام از این ۱۰ نشانه را در زندگی تان مشاهده کردید حتما با پزشکی در مورد ان مشورت کنید.
با تشخیص به موقع ان می توانید از مزایای درمان استفاده کنید.این درمان ها باعث کند شدن و بهتر شدن بعضی از عوامل می شود.


امیدوارم از این مطلب راضی بوده و با علائم آلزایمر زودرس آشنا شده باشید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (7 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits