دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
روغن لاک پشت چیست؟ خواص روغن لاک پشت برای قلب و ریه ها
10
زمان مطالعه: 3 دقیقه
روغن لاک پشت خواص زیادی برای سلامتی ، تا به حال فقط بر روی موش ها آزمایش شده است.

فواید روغن لاک پشت

خواص روغن لاک پشت برای ریه ها

روغن لاک پشت شاید کم یاب باشد اما خواص زیادی دارد. در امتیازنامه 2001 آمریکای شمالی ، شرکت تغذیه و داروسازی هاینان در رابطه با محصولاتی که از روغن لاک پشت های آبزی و خاکزی مشتق شده اند می گوید : هر دو نوع این روغن ها دارای خواص زیادی برای سلامتی هستند که بیشتر به سلامت پوست مرتبط اند. روغن لاک پشت فقط یک فایده برای ریه ها دارد و آن افزایش سلامت عمومی قلب و عروق است . خواص احتمالی روغن لاک پشت برای سلامتی ، تا به حال فقط بر روی موش ها آزمایش شده است.

طریقه استفاده از روغن لاک پشت

می توان روغن لاک پشت را به صورت خوراکی از طریق کپسول یا به شکل مایع مصرف کرد .علاوه بر این می توانید آن را به صورت خارجی از طریق محصولات پوستی موضعی که دارای روغن لاک پشت هستند نیز استفاده کنید . گوشت لاک پشت عموما در برخی نواحی قاره آسیا طبخ و مصرف می شود و بخشی از رژیم غذایی روزانه ساکنین آمریکای شمالی نیست . بنابراین از سپتامبر 2010 تا کنون مقدار مصرف روزانه یا محدودیت مشخصی جهت استفاده از روغن لاک پشت توصیه نشده است.

خواص روغن لاک پشت برای قلب و عروق

طبق امتیازنامه شرکت تغذیه و داروسازی "هاینان" ، تنها خاصیت روغن لاک پشت برای ریه ها از خواص آن برای قلب و عروق نشات می گیرد . این امتیازنامه ادعا می کند ، روغن لاک پشت با کمک به کارکرد سیستم قلب و عروق و احتمالا جلوگیری از افزایش بیماری های قلبی –عروقی ، کارکرد قلب و سیستم گردش خون را افزایش داده و می تواند برای ریه ها مفید باشد. افزایش کارکرد و سلامتی قلب و عروق به افزایش عملکرد موثر ریه ها کمک می کند .

روغن لاک پشت
لاک پشت دریایی که روغن لاک پشت از آن گرفته میشود

واکنش های آلرژیک

ممکن است شخصی با مصرف خارجی یا خوراکی روغن لاک پشت واکنش های آلرژیک از خود بروز دهد . از آنجایی که روغن لاک پشت هنوز بر روی انسان ها آزمایش نشده است ، دانش زیادی در مورد احتمال واکنش های آلرژیک در دسترس نیست . علائم یک واکنش آلرژیک شدید شامل تنفس سخت ، ورم صورت و گلو ، کهیر و بثورات پوستی است . اگر مشکوک به واکنش آلرژیک به روغن لاک پشت هستید ، سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنید .

ملاحظات اخلاقی

روغن لاک پشت از ماهیچه و بافت ناحیه تناسلی لاک پشت بزرگ دریایی گرفته می شود و به همین دلیل گیاهخواران و وگان ها ، خواستار لغو استفاده از این روغن هستند – در لوازم آرایشی ، نرم کننده های گیاهی به عنوان جایگزینی برای روغن لاک پشت پیشنهاد شده است – گونه لاک پشت های بزرگ دریایی در بسیاری از مناطق جهان در معرض نابودی قرار دارند . خرید روغن لاک پشت ، شکارچیان لاک پشت های دریایی را تشویق کرده و انقراض این گونه را تسریع می کند .


امیدوارم از این مطلب راضی بوده و با روغن لاک پشت آشنا شده باشید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.6 از 5 (10 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits