دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آیا تابحال گوشت قورباغه خورده اید ؟

آیا گوشت قورباغه فایده ای هم دارد؟

آیا تابحال گوشت قورباغه خورده اید ؟
55
زمان مطالعه: 6 دقیقه
گوشت قورباغه چه فوایدی دارد؟ بر طبق تحقیقات، گوشت قوباغه اثرات مثبت بسیاری بر سلامتی دارد. اما وقتی کلمه قورباغه را می‌شنوید، چه فکر می‌کنید؟ بله انسان‌های بالغ، از این موجود دوزیست احساس انزجار دارند یا می‌ترسند، اما قضیه در مورد کودکان متفاوت است.

گوشت قورباغه خواص زیادی دارد اما آیا حلال است؟ کودکان معمولاً از قورباغه خوششان می‌آید، چرا که چهره اش خنده دار است! این حیوان مدام می‌پرد، و نیز آنها را گاز نمی‌گیرد. بدن کوچک و گوشتالو دارد، پوست صاف و مرطوب دارد، پاهای عقب اش بلند است، و به این دلایل، برخی از افراد از قورباغه خوششان می‌آید.

ارزش غذایی گوشت قورباغه

در خاورمیانه گوشت قوباغه معمولاً در بسیاری از موراد استفاده می‌شود. سالهای سال، در رستورانها اندونزی چینی (Tionghoa) قورباغه به عنوان غذایی خوشمزه مورد استفاده قرار می‌گرفت. آنها این غذا را "آب مرغ" می‌نامیدند زیرا پاهایش مردم را یاد ران مرغ می‌انداخت.

بر اساس تحقیقات، ارزش غذایی هر 100 گرم گوشت قورباغه به شرح زیر است:

• انرژی : 73 کیلوکالری
• پروتئین : 16.4 گرم
• روی : 1 میلی گرم
• چربی : 0.9 گرم
• کربوهیدرات : 0 گرم
• کلسیم : 18 میلی گرم
• فسفر : 147 میلی گرم
• ویتامین A : 0
• ویتامین B1 : 0.14 میلی گرم
• ویتامین C : 0

گوشت قورباغه
گوشت قورباغه سوخاری

خواص و فواید گوشت قورباغه برای سلامتی چیست؟

1- منبع پروتئین حیوانی

گوشت قورباغه برای سلامتی بسیار مفید است زیرا شامل ارزش غذایی زیادی بوده و به عنوان منبع پروتئین حیوانی به حساب می‌آید. حتی، بسیاری از مردم اعتقاد دارند قورباغه می‌تواند برخی از بیماری ها را درمان کند، که برابر با فواید خوردن حشرات می‌باشد.

2- درمان ناتوانی جنسی مردان با گوشت قورباغه

ما می‌توانیم از گوشت قورباغه عصاره ای تهیه کنیم که در درمان ناتوانی جنسی مردان بسیار مفید است. در پرو، این عصاره به عنوان Viagra شناخته می‌شود که برای مردانی که مشکل ناتوانی جنسی دارند بسیار مفید است. همچنین، مردان پرو باور داشتند که گوشت قورباغه نیروی آنها را افزایش می‌داده است.

3- نقش گوشت قورباغه در رفع نارسایی ها و مشکلات قلبی

یکی از منافع خودن گوشت قورباغه برای سلامتی، درمان آسیب ها و نواقص قلب است. قبل از خوردن قورباغه، باید آن را پخت. و یکی از راه های پختن قورباغه، این است که آن را به دو نیم تقسیم کرده، با لوبیا و سیر و فلفل (کاملاً آسیاب شده)، مخلوط نمائید. پس از آن، محتویات را درون آب جوشانده و سپس نمک و دو قاشق غذاخوری عسل بیفزایید.

وقتی شما قورباغه را بجوشانید، نباید این فرایند بیشتر از 20 دقیقه طول بکشد. در غیر این صورت و پس از این زمان، عصاره گوشت آن از بین خواهد رفت. در کنار آن، شما می‌توانید سیر بیفزائید تا سلامت قلب خود را افزایش دهید.

گوشت قورباغه
غذا با گوشت قورباغه

4- گوشت قورباغه و آسم

علاوه بر درمان ناتوانی جنسی، عصاره گوشت قورباغه نیز می‌تواند جلوی آسم را بگیرد. این عصاره در پرو بسیار مشهور است که به آن Extracto de ranaگفته می‌شود. این عصاره در بازار مرکزی شهر لیما (Lima) بسیار پرفروش است.

5- به عنوان آنتی بیوتیک

پوست چسبیده به گوشت قورباغه، حاوی مواد غذایی بسیار عالی است. این مواد، میکروب های عامل بیماری را می‌کشد. این مطلب توسط تیم دانشمندان دانشگاه امارات متحده عربی، اثبات شده است. آنها این تحقیق را برای اصلاح موادی که به گوشت قورباغه می‌چسبد انجام دادند. بنابراین مردم می‌توانند گوشت قورباغه را به عنوان آنتی بیوتیک استفاده کنند. یکی از آنتی بیوتیک ها می‌تواند با بیماری استافیلوکوک مقابله کند که باعث مرگ بسیاری از بیماران بستری شده در بیمارستان می‌گردد.

6- ترمیم سریع زخم ها

دانشمند پروفسور کریس شاو (Chris Shaw)، دریافت گوشت صفرایی قورباغه، پروتئین هایی تولید می‌کند که می‌تواند زخم ها و جراحات را به خوبی ترمیم کند. همچنین می‌تواند در بسیاری از بیماری ها، بیماران را درمان کند.

7- جلوگیری از برونشیت

گوشت قورباغه و عصاره گوشت قورباغه می‌تواند از برونشیت جلوگیری کند. در پرو این عصاره بسیار مشهور است و عصاره قورباغه نامیده می‌شود. همچنین در مورد خواص ویژه گوشت گوزن نیز مطالعه بفرمایید.

گوشت قورباغه
خوراک گوشت قورباغه

8- درمان اثرات سکته مغزی

بر طبق اظهارات پروفسور شاو، گوشت قورباغه توانایی درمان بسیار از بیماری ها را داشته و نیز شرایط دیگری فراهم می‌کند که این شرایط برای ترمیم سریع رگ های خونی مانند اثرات سکته مغزی نیاز است.

9- گوشت قورباغه برای دیابت

همانند بیماران قلبی، دیابتی ها نیز برای درمان بیماری خود، می‌توانند از گوشت قورباغه استفاده کنند. زیرا بر اساس تحقیقات، گوشت قورباغه می‌تواند زخم های مبتلایان به دیابت را درمان کند. آنها همچنین می‌توانند درمان دیابت را انجام دهند.

10- پیشگیری از سرطان

بر اساس تحقیقات کریس شاو که اهل بریتانیاست، موفق به شناسایی 2 نوع پروتئین موجود در گوشت قورباغه شد. دو پروتئین گوشت قورباغه "میمون مومیایی" لقب گرفتند که می‌توانند از رشد سلولهای خونی ممانعت به عمل آورده و تومورهای سرطانی را بکشد.

علاوه بر این، یک دکتر از جاکارتا، مخاط گوشت قورباغه را به عنوان جایگزین داروهای سرطانی استفاده نمود. با سیاهرگ وریدی، این درمان مشابه درمان دارویی است اما همانند درمان دارویی رایج، درمان پر حرارتی نیست.

حکم مصرف گوشت قورباغه در اسلام

در اسلام و طبق نظر شرعی برخی از علما مصرف گوشت قورباغه حرام است.

سؤال: آیا خوردن گوشت قورباغه حلال است ؟

پاسخ: حلال نيست. از حيوانات دريايى فقط ماهى فلس‌دار و ميگو حلال گوشت هستند.

هشدارهای مصرف گوشت قورباغه

اگرچه گوشت قورباغه فواید بسیاری برای بدن ما دارد، باید در مورد مصرف آن هشیار باشیم. بر اساس اظهارات سرپرست حیات وحش، اگر بیش از حد گوشت قورباغه مصرف کنیم، مشکلات و بیماری های زیادی از سرطان گرفته تا نارسایی کلیه، سکته مغزی و فلج، ما را تهدید می‌کند.

این ماجرا به علت وجود مواد شیمیایی آلی و عناصر سرطان زا در گوشت قورباغه است. بعلاوه در گوشت قورباغه کرم های زیادی وجود دارد. همچنین باعث بروز سردرد می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید گوشت قورباغه را مصرف کنید، باید مراقب باشید. شما می‌توانید قورباغه ای بخورید که مواد سمی‌نداشته باشد. در این صورت، از عوارض جانبی و اثرات بد آن، مصون خواهید ماند.


امیدوارم از این مطلب راضی بوده باشید.حالا که از خواص بی نظیر گوشت قورباغه اطلاع پیدا کردید، سعی کنید حداقل یکبار امتحانش کنید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.6 از 5 (55 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۷ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

مریم | ۷ ماه پیش
اصلا آدم چرا باید حیوانات بکشه بخوره. اونا هم حس دارن و زندگی میکنن.
4
7
علی | ۲ سال پیش
اگر هم حلال بود من نمیخوردم چندش آور است
5
22
محسن بهزادی | ۲ سال پیش
قطعاً گوشت قورباغه اثرات سمی زیادی دارد نه بخاطر حرام بودنش بخاطر ذاتی که قورباغه داره تو حیاط خونه ما قورباغه زیاده و منم این حیوون رو خیلی دوست دارم چون آدم رو یاد طبیعت میندازه ، اما دیدم که حتی گربه هم قورباغه نمیخوره شاید نمونه هایی از قورباغه سمی باشه که قطعاً همینطوره
4
20
محمد | ۳ سال پیش
خیلی هم خوشمزست و مقوی مخصوصا سوخاریش .به نظر حکم خوردنش مثل ملخ است.چرا هر چی که اعراب میخورن واسه ما حلاله ولی این موجود لذیذ حرام.همچنین میکس آن با گوشت مار فوق العاده است.پیشنهاد میکنم بخورید.یادتون نره کله پاچه ما ایرانی ها با اینکه برای ما لذیذه ولی در تمام دنیا در رنکینگ اول غذاهای چندش آوره.از نظر اسلام الکل هم حرامه ولی فعلا همه دست به دامنشیم
41
27
پوریا | ۴ سال پیش
دوستان منطقی باشیم نه فقط بدون دلیل قبول کنیم چون اسلام گفته پس حرومه،اگه دلیل میدونید که اثبات شده باشه ،بگین ,والا،من دارم میبینم این همه جای دنیا مردم خیلی چیزهایی که حتی با دلیل اسلام حروم کرده رو میخورن و هیچیشون هم نمیشه،خیلی خوب و آرام و با اصالت خانوادگی کنار بقیه مردم و خانواده هاشون زندگی میکنن.
16
24
سید مهدی | ۴ سال پیش
برادر عزیز گوشت قورباغه حرامه!
برای چی یه بار به نعل میزنید و از منافعش میگید و یه بار به تیشه میزنید و حکم حرمتش را بیان میکنید...
گوشت قورباغه حرام است... تمام. تفصیل هم داده نشده.
32
28
م حسینی | ۴ سال پیش
سلام خسته نباشید .اگر گوشت قورباغه حرام است چرا تشویق به خوردن آن می کنید.
در دین مبین اسلام هیچ چیز بیهوده حرام نشده و ممکن است منفعت کم وضرر بسیار در آن باشد به همین دلیل حرام شده ، درمتن هم عنوان کرده اید چه ضررهایی دارد ولی باز مردم را به یکبار امتحان کردن تشویق می کنید. با همین یکبار امتحان کردن ها قبح گناه ریخته و ما آن آدمهای سابق نیستیم.
28
32

hits