دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چقدر با روغن گل یاس آشنایی دارید ؟
16
زمان مطالعه: 7 دقیقه
ویژگی های روغن گل یاس چیست ؟ از جمله مزایای سلامتی که روغن گل یاس دارد می توان به ضد افسردگی، ضد عفونی کننده ، ضد گرفتگی و تشنج، بهبود و ترمیم زخم، دفع ادرار، تولید شیر مادر، تنظیم قاعدگی، درمان نازایی، آرام بخش اشاره کرد.

روغن گل یاس از گل یاسمن استخراج می شود و دارای نام علمی مختلفی از جمله یاسمینوم گراندی فلوروم (یاسمن سلطنتی) و یاسمینوم افیینال (یاسمین مشترک) است. این روغن به طور عمده از نوع دوم استخراج می شود.
اجزای اصلی آن اسید بنزوئیک، بنزالدئید، بنزیل استات، بنزیل الکل، اندول، بنزیل بنزوات، سیس-3-هگزیلن بنزوات، سیس جاسمون، سیوزول، اجونل،فارنزول، گرانیول، لیلانول، متیل، انترانیلات، پی-کروزول، نرول، گاما ترپینول، نئولیدول، ایزوفیتول و فیتول است.

یاس گل بسیار معروفی است. این گل دارای عطری قوی، شیرین، دلپذیر و عاشقانه است که در گلهایی رایج است که فقط در شبهای تابستان پرورش می یابند. گل یاسمن اغلب با عشق و علاقه در ارتباط است.
قهرمانان در رمان ها و فیلم های عاشقانه اغلب خود را با نام "یاس"معرفی می کنند. برای سال ها، گل یاسمن برای شاعران الهام بخش بوده است. این گل تنها در شب شکوفه می کند و محیط را با عطر شگفت انگیز خود پر می کند.

فواید روغن گل یاس برای سلامتی چیست؟

این گل چیزی بیشتر از بوی شیرین و عاشقانه برای ما مفید است . برای چند لحظه ای، بگذارید احساسات شاعرانه مان را فراموش کنیم و برخی از فواید سلامتی که گل یاسمن برای ما فراهم می کند را کشف کنیم.

روغن گل یاس افسردگی را کاهش می دهد

عطر روغن گل یاس بر روی ذهن اثر مثبت و خوشایندی دارد و بوی این گل به طور فعال با افسردگی مبارزه می کند. این باعث می شود که فرد احساس خوشحالی کند و احساسات عاشقانه و شاعرانه فرد را بیدار می کند، درست همانطور که در تاریخ ادبیات و موسیقی میتوانیم ببینیم. اثر معطر روغن گل یاس موجب آزاد سازی هورمون های خاصی در بدن، از جمله سروتونین می شود که منجر به افزایش انرژی و خلق و خوی مثبت می شود.

جلوگیری از عفونت ها

این گل ضد عفونی کننده بسیار قوی می باشد. ترکیبات آن مانند بنزالدهید، اسید بنزوئیک و بنزیل بنزوات دارای خاصیت ضد میکروبی، ضد باکتری، ضد قارچ و ضد ویروسی هستند. هنگامی که به صورت خارجی برای زخم ها به کار می رود، از چرکی شدن و غفونت به کزاز ان جلوگیری می کند همچنین می تواند کاربرد های داخلی هم داشته باشد و در هنگام استنشاق، باعث کاهش عفونت های مربوط به سیستم تنفسی می شود که می تواند بهبود سرماخوردگی و سرفه را سریع تر کند.

روغن گل یاس
گل یاس

روغن گل یاس و افزایش میل جنسی

در واقع این خاصیت قوای جنسی روغن گل یاس است که باعث می شود احساسات عاشقانه فعال شوند. این روغن باعث افزایش میل جنسی می شود. با توجه به رایحه این گل ، استفاده از گل یاسمن در لوازم جانبی عروسی و دکور اتاق جدید، به ویژه در شبه قاره هند رایج است. همچنین به درمان مشکلاتی مانند انزال زودرس، سرد مزاجی، ناتوانی جنسی و سایر اختلالات جنسی کمک می کند.

بهبود جای زخم با روغن گل یاس

آیا شما از جای زخم و جای جوش، آکنه و یا دیگر زخم ها احساس ناراحتی می کنید؟ شما حتما روغن گل یاس را امتحان کنید چون این روغن به علت خاصیت بهبود دهنده زخم جای زخم های شما را از بین می برد. همچنین می تواند ترک های چربی که اغلب در مادران باردار به وجود می اید را رفع کند.

سرفه را کاهش می دهد

خاصیت خلط اور این روغن می تواند مختل شدن خواب ، سرفه و سرما خوردگی شما را رفع کند، در واقع از طریق سرفه کردن باعث خارج کردن خلط می شود. همچنین از طریق رفع انسداد مجاری بینی و دستگاه تنفسی، خروپف را از بین می برد. با روغن گل یاس که در سیستم تنفسی شما قرار دارد، شما را از سرفه و خروپف خیلی زیاد در طول شب در امان نگه می دارد.

روغن گل یاس
گل یاس و روغن گل یاس

درمان بی خوابی با روغن گل یاس

خواص روغن گل یاس آن را به یک ماده ایده آل برای خواب ارام و طولانی تبدیل کرده است.. این روغن به علت داشتن ترکیبی از خاصیت خلط اور، ارام بخش و ضد گرفتگی باعث خوابی ارام در ما می شود و با کاهش نشانه های بی خوابی و خواب الودگی، می توانید هم در کار و هم در زندگی شخصی خود کاربرد بیشتری دارد.

روغن گل یاس در تنظیم قاعدگی موثر است

این خاصیت به منظور بهبود افرادی است که از قاعدگی نامنظم، درد قاعدگی و یا یائسگی رنج می برند می باشد. روغن گل یاس دوره های قاعدگی را تنظیم می کند و درد ناشی از ان را کم می کند و هم چنین باعث عقب انداختن یایسگی می شود. این روغن از مشکلات دیگری از جمله خستگی، ناراحتی، حالت تهوع و نوسانات خلقی که با این اختلال مرتبط هستند را بهبود می دهد. تنظیم دوره های قاعدگی شما همچنین می تواند یک راه عالی برای تعادل سطح هورمونی بدن است. این روغن کمک می کند تا سایر هورمون ها در بدن تنظیم شوند، و بدن شما را سالم و سازگار نگه می دارد.

فواید روغن گل یاس برای پوست

مراقبت از پوست

روغن گل یاس، به ویژه از نظر خشکی، شکنندگی ارتباط عمیقی با مراقبت از پوست دارد. با این حال، از آنجایی که این روغن اثرات غیر حساسیتی خاصی ندارند، خوب نیست که همیشه برای زخم های ترک خورده یا باز روی پوست خود از ان استفاده کنید، زیرا ممکن است باعث واکنش آلرژیک شود. این روغن همچنین برای درمان اگزما و اماس پوستی استفاده می شود.

روغن گل یاس
گل یاس

فواید روغن گل یاس برای افزایش شیر مادر

تسهیل در تولید شیردهی

روغن گل یاس ترشح شیر از سینه مادر را افزایش می دهد و بنابراین برای مادران و نوزادان آنها بسیار مفید است. این ویژگی همچنین به محافظت از تومور و سرطان پستان کمک می کند.

روغن گل یاس و بهبود نازایی

روغن گل یاس تولید پروتئین ها را بهبود می دهد و باعث کاهش درد زایمان می شود.این ویژگی برای شرایط امروزی که زنان اکثرا سزارین انجام میدهند خوب است. ان ها به این نتیجه رسیدند که این روغن باعث کاهش درد زایمان و دوره های بعد از زایمان می شود. و هم چنین باعث تقویت انقباضات رحمی می شود که خود ان باعث کوتاه شدن زمان زایمان می شود. این روغن به خاطر خاصیت ضد افسردگی که دارد با افسردگی و رفتار پرخاشگرانه بعد از زایمان مقابله می کند.

درمان گرفتگی

روغن گل یاس برای درمان و رفع گرفتگی و تشنج بسیار مفید است. این روغن باعث بهبودی سریع سرفه های شدید، گرفتگی عضلات، آسم، و حتی وبای ناشی از تشنج می شود. همچنین این روغن می تواند باعث ارام شدن و کاهش رنج ناشی ازگرفتگی در روده یا سایر قسمت های دیگر بدن شود. گرفتگی ها می توانند خطرناک، مخرب و حتی مرگبار باشند، بنابراین باید به هر گونه ماده ای که می تواند به سرعت این شرایط را بهبود دهد توجه بیشتری نشان داد.

اثر آرام بخش

روغن گل یاس می تواند بدن، ذهن و روح را آرام کند در حالی که احساسات مثبتی را هم در شما ایجاد می کند . و بدن را از اضطراب، استرس، ناراحتی، خشم، و افسردگی و همچنین از التهاب تسکین می دهد. اگر چه تحقیقات بیشتری انجام نشده است، این خواص آرام بخش و ضد التهابی نیز با کاهش درد و ناراحتی آرتروز و نقرس مرتبط است.

روغن گل یاس
روغن گل یاس

محافظت از رحم با روغن گل یاس

این روغن برای سلامتی رحم مفید است چرا که در رحم باعث ترشح هورمون های خاصی می شود که سلامتی و عملکرد مناسب ارگان را تضمین می کند. همچنین با کاهش جریان استروژن، به محافظت از رحم از تومورها، به ویژه پس از یائسگی کمک می کند.

مزایای دیگر
همچنین می تواند به افراد کمک کند تا از مواد مخدر و دیگر اعتیاد خلاص شوند.


امیدوارم با خواص روغن گل یاس آشنا شده باشید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (16 رای)  
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits