دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آیا با روغن وانیل و خواص آن آشنایی دارید ؟

از روغن وانیل استفاده کنید تا سلامتی واقعی را احساس کنید

آیا با روغن وانیل و خواص آن آشنایی دارید ؟
6
زمان مطالعه: 6 دقیقه
روغن وانیل خواض بسیاری دارد که از جمله آن ها میتوان به آنتی اکسیدان، داروی مقوی غرایز جنسی، ضد سرطان زایی، تب بر، ضد افسردگی، آرام بخش، اشاره کرد.

روغن وانیل کاربرد های فراوانی دارد. اگر شما همواره تصور کردید که کلمه "وانیل" اختصاصی از تمام صنایع تولیدی آن بستنی ها، آب نبات، شیرینی، کیک، شکلات، کلوچه، بیسکویت و نوشیدنی بدون الکل است که از آن استفاده بهتر نمی شود ، اشتباه می کردید.

روغن وانیل با استخراج حلال یک ماده رزین ای که از لوبیای وانیل تخمیر شده تهیه می شود. این لوبیا از گیاهان وانیل، خزنده ای که به طور عمده در مکزیک و کشورهای همسایه رشد می کند و نام علمی وانیلی پلین فلیه است. اجزای اصلی آن اسید استیک، اسید اسکوربیک، اگنول، فورفورال، ایزوتوآتریک اسید و وانیلین هیدروکسیبنالدئید است. اکثر طعم دهنده هایی که شامل "وانیل" هستند، در واقع از وانیل مناسب بدست نمی آیند. آنها از هیدروکربن ها ساخته می شوند.

فواید روغن وانیل برای سلامتی

صرف نظر از استفاده گسترده آن به عنوان یک عامل طعم دهنده در غذاهای آلی، نوشیدنی ها، صنایع دارویی و همچنین فعالیت های آشپزی، روغن وانیل به طور گسترده ای در جهان پزشکی نیز مورد استفاده واقع شده است. مزایای پزشکی در زیر توضیح داده شده است.

روغن وانیل خواص آنتی اکسیدان زیادی دارد

این خاصیت روغن وانیل به تنهایی می تواند از بسیاری از مشکلات شما جلوگیری کند. ممکن است شما از این واقعیت مهم مطلع نباشید، اما اکسیداسیون یکی از بزرگترین علل بسیاری از مشکلات و بیماریهای سلامتی ما است. به طور مستقیم و غیر مستقیم، مسئول تعدادی از بیماری های ناشی از ناتوانی های ارگانیک و عفونت است. اکسید کننده ها، همچنین رادیکال های آزاد نامیده می شوند، باعث اکسیداسیون سلول های زنده و بافت ها می شوند و آنها را به مرگ می کشاند یا ساختار DNA خود را به سلول های سرطانی تغییر می دهد. به تدریج منجر به تضعیف سیستم ایمنی بدن، از دست دادن حافظه، ناتوانی در فعالیت بدنی و عصبی، از دست دادن تدریجی بینایی و شنوایی، بی ثباتی ذهنی می شود و بدن در معرض بیماری قرار می گیرد.

املاح آنتی اکسیدانی روغن وانیل، این رادیکال های آزاد را خنثی می کند و بدن را از ساییدگی و پارگی، عفونت و حتی برخی از انواع سرطان مانند پروستات و کولون محافظت می کند. همچنین آسیب های موجود در بدن را اصلاح می کند و باعث تحریک ترمیم می شود.

روغن وانیل
روغن وانیل

روغن وانیل قدرت جنسی را تقویت میکند

تجویز سیستماتیک روغن وانیل به بیماران مبتلا به نارسایی، اختلال نعوظ، سرماخوردگی و یا از دست دادن میل جنسی می تواند کمک کنند. این روغن ترشح هورمون های خاصی نظیر تستوسترون و استروژن را تحریک می کند که به ایجاد رفتار منظم جنسی کمک می کند و باعث تحریک جنسی می شود.

مزایای روغن وانیل برای سرطان

روغن وانیل ضد سرطان است

تا حدودی، ویژگی ضد عفونی کننده روغن وانیل از خواص آنتی اکسیدانی آن است. رادیکال های آزاد و اکسیدان نه تنها به بافت آسیب می رساند، همچنین می تواند انواع خاصی از سرطان، مانند کسانی که از پروستات و روده بزرگ رنج می برند را خنثی کند. اجزای خاصی از روغن وانیل از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کند، در نتیجه کمک به درمان، پیشگیری یا کم کردن سرعت سرطان است.

روغن وانیل به عنوان تب بر

روغنوانیل با مبارزه با عفونت می تواند تب را به طور موثر کاهش دهد. روغن وانیل حاوی اجزای مانند اوهنول و هیدروکسی بنزالدئید وانیلین است که با عفونت مبارزه می کند. در حالیکه آرامبخش است، همچنین التهاب را از تب کاهش می دهد، به همین علت آن را نیز ضدافسردگی در نظر گرفته اند.

روغن وانیل
گل وانیل

روغن وانیل برای کاهش استرس

افسردگی را کاهش می دهد

تو تنها نشسته بودی، افسرده بودی سپس کسی برای شما یک مخلوط بستنی وانیلی یا یک نوشیدنی با طعم وانیل آورد. شما آن را نوشیدید و به طور ناگهانی، افسردگی رفته است! شما شروع به احساس لذت، رضایت و به خلق و خوی بسیار بهتری می گیرید. این یکی از بزرگترین مزایای عطری قدرتمند وانیل است. بسیار مؤثرتر از وانیل واقعی است، اما وانیل مصنوعی یا هیدروکسی بنزالدئید وانیلین مصنوعی سنتز می کند. طعم و مزه به تنهایی بسیار شیرین و آرامش بخش است که هر کس از کودکان نوپا تا سالمندان از عطر و طعم لذت می برند. وانیلین هیدروکسی بنزالدئید، جزء روغن وانیل، ضد افسردگی مؤثر و حالت آرام بخش است.

تسکین دهنده

روغن وانیل بدن را به روش های بی شماری آرام می کند. همه انواع التهاب و بیش فعالی را در سیستم های بدن، از جمله دستگاه های تنفسی، گردش خون، دستگاه گوارش، عصبی و سیستم دفع ادرار، را آرام می کند. باعث کاهش التهاب ناشی از تب و همچنین تشنج، اضطراب، استرس و حساسیت به آلرژن ها می شود.

روغن وانیل
روغن وانیل فرآوری شده

آرامش بخش

این روغن دارای اثرات آرامش بخش و آرام بخش بر مغز و اعصاب است که از اضطراب، خشم و بی حسی امداد رسانی می کند.

اسوده کردن

روغن وانیل به شما کمک می کند که خواب خوبی داشته باشید. این به خاطر خواص آرام بخش و آرام بخش این روغن است. فشار خون را کاهش می دهد و تأثیر آرام آن بر مغز است که باعث می شود پلک ها باز شود. مقدار کمی روغن وانیل و یا عصاره و تنها چیزی که به آن توجه دارید بالش و رویاها است!

مزایای دیگر

کمک می کند تا عادت های قاعدگی را تنظیم کنید (اگر چه دقیقا نمی توان آن را تعویض کرد) با فعال کردن هورمون های خاص مانند استروژن این عمل انجام می شود.

ترکیب: روغن وانیل به خوبی با روغن های ضروری نارنجی، لیمو، نرلی، ججوبه، بابونه، اسطوخودوس و چوب صندل ترکیب می شود.


امیدوارم این مقاله برای شما مفیده بوده و با خواص بینظیر روغن وانیل آشنا شده باشید. میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.5 از 5 (6 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits