دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آیا ممکن است بدون ورزش کردن لاغر شویم؟

6 روش جالب برای کاهش وزن بدون نیاز به ورزش

آیا ممکن است بدون ورزش کردن لاغر شویم؟
5
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کاهش وزن بدون ورزش - درست است که ورزش برای سلامتی و کاهش وزن توصیه می شود اما ما چند توصیه ی دیگر را پیشنهاد می کنیم.

کم کردن وزن بدون ورزش کردن را همه دوست دارند چراکه امروزه همه تنبل شده ایم. ورزش کلید کاهش وزن است زیرا باعث می شود شما کالری بیشتری را بسوزانید. اما اگر از ورزش کردن متنفرید و نیاز به کاهش وزن دارید چه؟ کاهش وزن باعث افزایش گردش خون و بهبودی وضعیت قلبی-عروقی می شود و موضوع مهمی می باشد.

چگونه بدون ورزش لاغر شویم؟

چگونه وزن کم کنیم و کالری بسوزانیم؟

1- میزان نور را ملایم نگه دارید و از همهمه دوری بجویید

در یک تحقیق که توسط دکتر Brain wansink انجام شده است، معلوم شد که غذا خوردن در محلی که میزان نور ملایم و موسیقی آرامشبخش پخش می شود، بطور متوسط 175 کالری کمتر از کسانی که در محلی با نور روشن و همهمه غذا می خورند جذب می کنند.

نور ملایم

نور ملایم و کم باعث تمایل کمتر برای خوردن می شود و اینکه غذا زود تر سرد می شود. با توجه به دلایل ذکر شده، شما آرامتر غذا می خورید و میلتان نیز به غذا کمتر می شود.

اندازه بشقاب خویش را کوچکتر کنید

پهنای بشقاب اکثر شهروندان آمریکایی در حدود 11 الی 12 اینچ است، اما اگر اندازه را به بشقاب های با پهنای 9 الی 10 اینچی تغییر دهید، حدود 23 درصد از وعده همیشگی خویش را کاهش می دهید. بنظر بسیار ساده می آید. حال اگر از قاشق کوچکتری نیز استفاده کنید، تقریبا 4% از جذب وعده غذایی را نیز کاهش می دهید.

کاهش وزن بدون نیاز به ورزش
کاهش وزن بدون ورزش

3- از خوردن تنقلات پرهیز کنید

این راهکار لزوماً برای همه صدق نمی کند بلکه برای افرادیست که از تنقلات در هر میان وعده استفاده می کنند و به قول معروف همیشه چند بسته چیپس در خانه دارند. این افراد با پرهیز از خوردن تنقلات می توانند 9/1 پوند از وزن خویش را بصورت ماهانه کاهش دهند.

4- خودتان را وزن کنید

ایرنه روبوم کلر، نویسنده Foodaholic R.D می گوید: بسیاری از مردم اضافه وزن خویش را انکار می کنند. و از وزن کردن خویش ترس دارند و انجامش نمی دهند سپس در عکس ها پشت دیگران پنهان می شوند و لباس هایی می پوشند که آنها را لاغر تر نشان دهد. بطور منظم وزن کردن خود می تواند بینش دهد تا فرد بدنبال کاهش وزن باشد، پیشنهاد می شود که بمدت یک هفته هر روز با کمترین لباس ممکن و حتی عریان خود را وزن کرده و سپس تعداد کل وزن ها را بر 7 تقسیم کرده و میانگین وزن خویش را بدست بیاورد. حال می توان با یک برنامه ریزی مناسب رژیم غذایی و چک کردن وزن خویش، به کاهش وزن پرداخت.

5- یک دفتر برای ثبت رژیم غذایی خویش تهیه کنید

هر روز آنچه را که در وعده های غذایی و خارج از آن می خوردید را در دفتر ثبت کنید تا نسبت به خوراکی خود در روز های گذاشته و حال آگاه باشید. این راه حل نوعی راه بینش گرا و ساده است اما برای اکثر مردم سخت می آید، در صورتی که تنها چند دقیقه از وقت شما را می گیرد.

6-به اندازه بخوابید

تا بحال شده زمانی که خواب آلود بوده اید، بدنبال غذا خوردن باشید؟

مطالعات نشان می دهند که مردم زمانیکه خسته هستند، لقمه های بزرگتر و بیشتری می خورند. دکتر Onge از دانشگاه کلمبیا توضیح می دهد که محرومیت از خواب باعث افزایش ترشح گرلین می شود، هورمونی که اشتها را تحریک می کند. اما مشکل تنها به مسائل فیزیولوژیک ختم نمی شود بلکه از لحاظ روانشناختی هم قابل برسی است. اسکن های مغزی از افرادی که محرومیت خواب داشته اند، نشان می دهند که مردم زمانیکه خسته هستند سعی می کنند با خوردن بیشتر، لذت ببرند و خستگی خویش را در ببرند در صورتی که با خواب کافی، می توان از این موضوع پیشگیری کرد. در زمان خستگی توانایی های شناختی مغز همچون قضاوت و تصمیم گیری تضعیف می شود و احتمال بیشتر خوردن و لذت بردن بیشتر از غذا افزایش می یابد و قدرت مقابله و مقاومت کاهش یابد.

کاهش وزن بدون نیاز به ورزش
کاهش وزن بدون ورزش

7-صبحانه را خوب بخورید

دکتر Wansink توصیه می کند که صبحانه هایی پر از پروتئین بخورید تا بتوانید گرسنگی خویش در طول روز را کنترل کنید. برای صبحانه تخم مرغ، ماست و کره بادام زمینی بسیار عالی هستند. میان وعده های اصلی غذا نیز سعی کنید تنها از یک خوراکی سبک و به میزان کم استفاده کنید.


امیدوارم از این مطلب راضی بوده باشید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (5 رای)  
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    ۱ دیدگاه

    شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

    شعیب | ۵ سال پیش
    لاغر شدن بدون ورزش کردن واقعا فوق العادست
    عاشق این روش ها شدم
    مرسی
    0
    0
    
    hits