دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
علت لکه سفید روی چشم چیست؟
24
زمان مطالعه: 4 دقیقه
با دیدن این علائم در چشم ها باید به ایدز و سرطان شک کرد!چشم ها تنها عضوی از بدن هستند كه بدون نیاز به جراحی می توان به آن ها نگاه كرد و رگ ها و عصب های بینایی را دید، پزشکان این عضو بدن را به مثابه پنجره ای برای بدن معرفی می کنند.

با دیدن این علائم در چشم ها باید به ایدز و سرطان شک کرد!

چشم ها تنها عضوی از بدن هستند كه بدون نیاز به جراحی می توان به آن ها نگاه كرد و رگ ها و عصب های بینایی را دید، پزشکان این عضو بدن را به مثابه پنجره ای برای بدن معرفی می کنند.با دلگرم همراه باشید.

وجود لکه روی چشم باید بررسی شود

لکه سفید روی چشم نشان دهنده تومور است

هریک از اندام های بدن عملکرد و توانایی خاصی دارند، چشم اندام پیچیده ای است که بسیاری از پزشکان از روی آن نشانه های سرطان یا بیماری های مزمنی مانند ایدز را تشخیص می دهند، مشكلاتي مثل آب سیاه، آب مرواريد و برخي لكه ها و خال های داخل چشم با معاينه تشخیص داده می شوند.

پرکاری تیروئید را از چشمانتان بفهمید

بیرون‌زدگی کره چشم از حدقه چشم یکی از بیماری های چشمی است که اغلب در بیماری گریوز یا نوعی پرکاری تیروئید دیده می‌شود. میزان برون‌زدگی چشم با وسیله‌ای بنام اگزوفتالومتر سنجیده می شود. از دیگر علائم بیماری گریوز نبض سریع و نامنظم، کاهش وزن، عصبانیت، چشم های متورم و پف کرده است.

از رنگ چشمتان بفمید آب مروارید گرفتید یا نه!

آب مروارید با کدر شدن عدسی در دید چشم تاثیر می گذارد، این بیماری در یک یا هر دو چشم رخ می دهد و به طور معمول در افراد مسن اتفاق می افتد. بنابر گزارش موسسه ملی بهداشت آمریکا بیش از نیمی از مردم در 80 سالگی مورد جراحی آب مروارید یا کاتاراکت قرار می گیرند. آب مروارید از جمع شدن پروتئین در یک منطقه کوچک از عدسی به وجود می آید، کدر شدن و به رنگ سفید شیری در آمدن مردمک یک دیگر از علائم این بیماری است.

وجود لکه روی چشم باید بررسی شود

چشم هایی که کاسه خون می شوند

چشم های پر از خون هشدار جدی است و به دلیل آن که عروق سطحی قسمت سفید چشم متورم و چشم ها قرمز می شوند این حالت در اثرقرار گرفتن در معرض نور خورشید، هوای خشک، گرد و غبار، آلرژن ها و یا ورود یک آلودگی خارجی در چشم ایجاد می شود.

تغییر اندازه مردمک نشانه تومور است

برخی مواقع اتفاق عجیبی برای مردمک چشم می افتد و مردمک یکی از چشم ها بزرگتر از دیگری می شود، این نشانه نگران کننده نیست اما اغلب در 20 درصد مردم دیده می شود، در برخی موارد ممکن است در اثر سندرم هونر به وجود بیاید که یکی از علائم تومور در قفسه سینه یا گردن است و به همین دلیل باید سریع درمان شود.

ایدز و سرطان از چشمانتان قابل تشخیص است

یکی از نکات مهم در مورد چشم آن است که پزشکان می توانند بیماری ایدز و بسیاری از سرطان ها را با معاینه چشم تشخیص دهند. ایدز می تواند منجر به ایجاد بیماری های جدی چشم مانند رتینیت، التهاب شبکیه و در نهایت باعث کوری شود. علایم اولیه رتینیت تاری دید، لکه های سیاه و سفید در دید ، یک نقطه کور و چشمک زدن چراغ های روشن در چشم است.

وجود لکه روی چشم باید بررسی شود

دیابت دست از سر چشم بر نمی دارد

بیماران مبتلا به دیابت ممکن است عوارض چشمی ناشی از بیماری های مزمن را تجربه کنند. این بیماران شانس بیشتری در ابتلا به گلوکوم دارند. شبکیه چشم و یا رتینوپاتی، مانند رتینوپاتی غیر پرولیفراتیو و رتینوپاتی پرولیفراتیو فشار در چشم از عوارض دیگر دیابت است.

از التهاب مفصال تا التهاب چشم

هر بیماری التهابی که بر کلاژن (جزء اصلی بافت همبند بدن ) مانند بیماری های آرتریت روماتوئید و التهاب مفاصل تاثیر بگذارد، به صلبیه یا سفیدی چشم و قرنیه نیز می تواند آسیب برساند.

وجود لکه روی چشم باید بررسی شود

منبع:دلگرم؛خبر؛شهر آرا آنلاین

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی






این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (24 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

علی دلپرست | ۴ سال پیش
چشم راست بعد از چند روز درد ورفت وامد پیش دکتر خوب شده حال ی لکه سفید کامل سیاهی چشم گرفته را درمان دارد
1
5

hits