دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
درمان میگرن مقعد
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
میگرن هم میتواند در مقعد رخ دهد برخی افراد از عارضه میگرن مقعدی رنج می برند می خواهیم با علل بروز این مشکل آشنا شویم چگونه می توانیم این عارضه را درمان کنیم توصیه های درمانی برای این مشکل کدامند؟

علت ابتلا به میگرن مقعدی و راه درمان آن

میگرن هم میتواند در مقعد رخ دهد برخی افراد از عارضه میگرن مقعدی رنج می برند می خواهیم با علل بروز این مشکل آشنا شویم چگونه می توانیم این عارضه را درمان کنیم توصیه های درمانی برای این مشکل کدامند؟با این بخش از دلگرم همراه باشید.

میگرن مقعدی چیست؟

میگرن مقعدی چیست؟

این درد در فواصل مختلفی بروز می کند و مجدداً بعد از چند ساعت یا چند روز بدون آنکه هیچگونه تغییر یا اثری از آن باقی بماند آرام می شود. این دردهای حمله ای مقعد اکثراً در خانم ها مشاهده می شود و مانند میگرن شکمی به هیچ درمان موضعی و یا سیستمیک جواب نمی‌دهد.یکی از مشکلات مزمن و مقاوم به درمان که کسی به آن فکر نمی کند دردهای مقعد است که به دلایل نزدیک با میگرن باید آن را میگرن مقعد نامید.

چرا که این درد هم دائمی نیست و بر خلاف بیماریهای کلاسیک انتهای روده و مقعد هیچگونه سابقه ای از تصادفات، آسیب و یا اثری از هموروئید، عفونت، جراحت، فیستول و تغییرات ساختاری در بافت و یا اطراف آن نشان نمی دهد.در این مورد بیمار از درد غیر عضوی آزاردهنده در 180 درجه در یک طر ف مقعد (یعنی مقارن صفحه ساعت 12 تا 18 ویا 06 تا 12 نیمه راست یا چپ مقعد) شکایت می کند.

میگرن مقعدی چیست؟

این درد در فواصل مختلفی بروز می کند و مجدداً بعد از چند ساعت یا چند روز بدون آنکه هیچگونه تغییر یا اثری از آن باقی بماند آرام می شود. این دردهای حمله ای مقعد اکثراً در خانم ها مشاهده می شود و مانند میگرن شکمی به هیچ درمان موضعی و یا سیستمیک جواب نمی‌دهد.اگر از بدشانسی بیمار در معاینات تصادفا تغییراتی مانند هموروئید و یا زخمی مشاهده شود و تحت عمل جراحی قرار گیرد، حتی اگر عارضه تشدید نگردد اثر مثبتی هم روی دردهای تکراری ندارد. این نوع دردها مانند سردرد میگرنی فقط با پیشگیری از عوامل محرک و به روش نورال تراپی خوب جواب می دهند.

میگرن مقعدی چیست؟

از دردهای همجوار مقعد باید درد دنبالچه را در نظر داشت که بعد از زمین خوردن با پشت روی یخ یا در اثر افتادن از روی صندلی که دنبالچه آسیب تاندونی یا استخوانی می بیند ایجاد می شود.درد دنبالچه همیشگی نیست ولی با تحریکات اعضاء مجاور اعم از مثانه ، روده و اعضای تناسلی، بدون مقدمه آزار دهنده ای برو ز میکند و هر گونه عمل جراحی میتواند اثر تشدید کننده ای بر آن داشته با شد و کاملآ جدا از درد های ذکر شده مقعد است.


خواهشمنديم اگر سوال يا نکته‌اي براي مطلب علت ابتلا به میگرن مقعدی

در ذهن شما باقي مانده است، آن‌را در قسمت نظرات با ما و ساير کاربران به اشتراک بگذاريد.

------------------------------------------------------------------------------------------

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits