دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مراقبت های مهم بعد از تزریق ژل لب
131
زمان مطالعه: 5 دقیقه
نکات مهم در مورد تزریق ژل لب ( هیالورونیک اسید) :بسیاری از خانم ها برای حجیم سازی لب های خود از تکنیک تزریق ژل لب استفاده می نمایند این روش بسیار اثربخش و مفید بوده زیبایی چهره را دوچندان می کند .

نکات مهم در مورد تزریق ژل لب ( هیالورونیک اسید)

بسیاری از خانم ها برای حجیم سازی لب های خود از تکنیک تزریق ژل لب استفاده می نمایند این روش بسیار اثربخش و مفید بوده زیبایی چهره را دوچندان می کند . طی بررسی های نجام شده ، تزریق ژل لب رتبه اول را از بین تمامی راهکارهای حجیم سازی لب دارد .لازم است شخص بیمار یا مراجعه کننده مراقبت های بعد از تزریق ژل لب را به درستی رعایت نماید تا بهترین نتایج از این روش حاصل شود.

در مورد تزریق ژلهای هیالورونیک در لب نکات مهمی وجود دارد که قبل از تزریق باید آنها را مطالعه نمایید. این مقاله به این مطلب میپردازد :

تزریق ژل لب

1- تزریق ژل فقط حدود 10 تا 15 دقیقه طول میکشد در مورد لب این عمل بعد از تزریق بی حسی موضعی انجام میشود چون تزریق ژل در لب بدون بیحسی بسیار دردناک است. اگر به لیدوکایین حساسیت دارید حتماً به پزشکتان گوشزد کنید.

2- نتیجه تزریق ژلهای هیالورونیک بلافاصله پس از تزریق قابل مشاهده است البته لبها بعد از تزریق معمولاً تورم دارند و برای رسیدن به فرم ایدهآل یک تا دو هفته زمان لازم است.

3- معمولاً بعد از تزریق ژلهای هیالورونیک به استراحت نیازی نیست یعنی شما می توانید بلافاصله بعد از تزریق به سرکار و زندگی روزانه خود بازگردید. در مورد ژلهای هیالورونیک به ندرت کبودی ایجاد میشود در صورت کبودی معمولا" طی یک تا هفت روز مرتفع می شود.

4- بهتر است هفت روز قبل ازتزریق از مصرف فرآورده هایی که انعقاد خون را به تاخیر می اندازند ( یا به اصطلاح خون را رقیق می کنند ) مانند آسپیرین و داروهای مثل بروفن و ژلوفن خودداری نمایید تا از احتمال خون مردگی یا خونریزی محل تزریق کاسته شود.در صورتی که وارفارین مصرف مینمایید حتماً با پزشکتان درمیان بگذارید.

5- بسیار مهم : عدم تقارن لبها و وجود توده در لب بعد از تزریق طبیعی بوده و طی یک یا دو هفته از بین میرود.بهتر است تا چند روز از لمس و دستکاری محل تزریق خودداری کنید.

6- بعد از تزریق ممکن است برخی واکنشهای موقتی مانند قرمزی ، درد ، یا تورم در محل دیده شودکه معمولا" در عرض یک هفته اول بعد از تزریق ، از بین می روند. برای بهبود این علایم میتوانید از کیسه یخ استفاده نمایید.

7- با توجه به بازار آشفته این نوع محصولات در ایران و به منظور جلوگیری از مصرف ژل های بیکیفیت که به طور غیرقانونی وارد می شود ، باید از نوع ژلی که برای شما مصرف می شود مطمئن شوید.ژلهای بی کیفیت ارزانتر هستندولی ممکن است بسیار گران برای شما تمام شود!!! ژلهای ارزان قیمت ممکن است گلوله شود یا از جای خود حرکت کنند و منظره بدی را به وجود آورد. از از طرف دیگر بسیاری از این ژل ها به علت موادی که در ترکیب خود دارند باعث واکنش سیستم ایمنی فرد شده و درنهایت میتواند موجب ایجادگرانولوما شود.درمان گرانولوما ماهها یا حتی سالها طول میکشد.حتماً نام ژل تزریقی را از پزشکتان بپرسید و جعبه آنر ا در خانه نگهداری نمایید.

8- برای انجام تزریق در دو یا چند مرحله ممکن است پزشکتان ژل را به شما بدهد تا در خانه نگهداری نمایید. در این صورت باید ژل هیالورونیک اسیدرا در یخچال (نه در فریزر) قرار دهید.

9- بعضی از افراد این نگرانی را دارند که بعد از اینکه مدت دوام ژل به پایان رسید فرم لبها به هم بخورد. مطالعات نشان داده که ژلهای هیالورونیک اسید در محل تزریق باعث تولید کلاژن نوع یک میشوند به همین دلیل بعد از جذب شدن خود ژل لبها یا به حالت قبلی برمیگردند یا فرم بهتر از حالت قبل از تزریق دارند.

10- جدای کیفیت ژلهای تزریقی مهارت پزشک تزریق کننده نیز بسیار مهم است. بهتر است تا وقتی که به مهارت پزشک و کیفیت موادی که مصرف می کند مطمئن نشده اید ازانجام این کار خودداری کنید. بهترین راه اطمینان از مهارت پزشک ، دیدن نتیجه کار(عکسهای قبل و بعد) در افرادی است که قبلا" به وی مراجعه کرده اند.

11- ژلهایی که از جنس هیدروکسی آپاتایت هستند ( معروفترین آنها ردیس Radiesse است ) به هیچ وجه برای تزریق در لب مناسب نیستند.

۱۲- درصورتی که تزریق به هر دلیلی مشکل داشته باشد، درصورتی که از هیالورونیک اسید استفاده شده باشد، درمان آن مشکل نیست ولی اگر از ژلهای دیگر استفاده شده باشد درمان بسیار مشکل است.

تزریق ژل لب

چند توصیه مهم در هنگام تزریق ژل در لب

  1. در دقیقه اول پس از تزریق ژل لازم است یک گاز استریل بر روی لب های خود قرار دهید تا هیچ نوع ارتباطی به فضای خارج وجود نداشته باشد .
  2. برای خروج از کلینیک ، علاوه بر این که گاز استریل را بر روی لب ها قرار می دهید از ماسک استفاده نمایید تا آلودگی هوای بیرون از راه سوراخ های ایجاد شده بر روی پوست لب ، عفونتی ایجاد ننماید . این ماسک علاوه بر حفظ پاکیزگی ، از تابش نور آفتاب به لب های تازه تزریق شده جلوگیری کرده و موجب دوام مواد تزریقی می شود .
  3. تا یک هفته پس از عمل تزریق ژل لب از رژ یا ماتیک استفاده نکنید .
  4. کبودی بعد از تزریق ژل تا یک هقته عادی است .
  5. طبق مشاوره و نظر پزشک ، لب های خود را ماساژ دهید .
  6. از مصرف مایعات گرم و داغ و دخانیات تا یک الی دو هفته خودداری نمایید زیرا این حرارت موجب تحلیل رفتن ژل های تازه می شود . پس از یک الی دو هفته مانعی ندارید .

خواهشمندیم اگر سوال یا نکته‌ای برای مطلب نکات مهم در مورد تزریق ژل لب ( هیالورونیک اسید)

در ذهن شما باقی مانده است، آن‌را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (131 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۱۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

شیوا | ۴ سال پیش
آیا برای بوسیدن در هنگام عمل معاشقه پس از تزریق منعی وجود دارد؟
3
6
سارا | ۵ سال پیش
ژل رووفیل پلاس باهیالورونیک اس ید چه فرق دارد
0
0
مبينا | ۵ سال پیش
سلام من ٢٤ ساعت از تزريق ژلم ميگذره ميخواستم بدونم اگر رژ بزنم چه اتفاقي ميوفته چون واقعا بايد بزنم
8
0
هانيه | ۵ سال پیش
سلام
من روز پيش تزريق انجام دادم. لب م خيلي متورم شده و زشته. خيلي باد كرده . بايد چيكار كنم؟ طبيعيه؟ از بين ميره؟ يك سي سي زدم بالا و پايين رو. ميخواستم طبيعي باشه ولي الان خيلي بده
0
7
پاسخ ها:
فائزه | ۵ سال پیش
سلام من ديروز ژل زدم لبم خيلي خيلي ورم كرده مخصوصاً لب بالاييم عين باد كنك شده چون من اطلاعي نداشم كه نبايد با لب ها ور رفت ازونجايي خيلي لبم سفت شده بود يكم ماساژ دادم شب خوابيدم صبح بلند شدم لبام داره منفجر ميشه احساس ميكنم درد هم دارم يكم نيم سي سي تزريق كردم و ژل هيالورونيك اسيد هم هست ژلي كه زدم
0
7
Faezeh | ۵ سال پیش
من ژل لب زدم ولی زود جذب شد برای خط اخم هم جذب شد چکار کنم ایا دکتر باید دوباره بزنه چون دوهفته ست که زدم
1
1
پاسخ ها:
Neda | ۵ سال پیش
سلام.من لبم ژل زدم حتی سه روز هم ورم نداشت و فوری جذب شد الان ت10 روزه و منترمیم هم انجام داده برام ولی هیچ تغیری نکرده .باید چکار کنم
0
8
Fatemeh | ۵ سال پیش
عذر میخوام میخواستم‌بدونم‌ ماساژ بعد از ژل لب همراه با درده ؟چول لب آزرده هست دیگه
1
2
پاسخ ها:
سپيد | ۵ سال پیش
اصلا دردي بعدش نداره و درد خودش هم با گرفتن بي حسي در حد بوتاكس هست
0
1
افی | ۵ سال پیش
من 3 روزه ژل به لب و چونه تزریق کردم. خیلی درد داشتم موقع تزریق با وجود آمپول بی حسی و کرم زایلاپی . الان هم بعد سه روز هنوز لب و چونم زوق زوق می کنه . و پشیمون شدم از این تزریق . از بس که درد دارم و نمی تونم خوب غذا بخورم
اولین و آخرین بارم
0
4
shiva | ۶ سال پیش
لطفا در مورد ژل پرفكتا و ال جي توضيح دهيد، كدام رو پيشنهاد ميكنيد
0
2

hits