دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فواید کیسه کشیدن در حمام و جوان سازی پوست و کاهش تعریق بدن

فواید کشیدن کیسه و سفیداب به بدن در حمام

فواید کیسه کشیدن در حمام و جوان سازی پوست و کاهش تعریق بدن
189
زمان مطالعه: 6 دقیقه
فواید کیسه کشیدن به بدن در حمام : کیسه کشیدن پوست، تمام سلول های مرده و تجمع شده روی پوست را از بین می برد و باعث جوان سازی پوست و کاهش تعریق بدن میشود.

کیسه و روشور یا همان سفیداب برای پوست بدن مفید است

از گذشته های دور و در حمام های عمومی ، کیسه کشیدن امری تقریبا واجب محسوب می شد که خیلی ها بر این باور بودند که عمل کیسه کشی و برداشتن لایه ی چرک از بدن ، می تواند برای سلامت انسان مفید باشد که اتفاقا امروزه نیز محققان به این نتیجه رسیده اند که در قدیم حرف هایی که زده می شد آنچنان هم بی حساب و کتاب نبوده .

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با فواید کیسه کشیدن به بدن آشنا شوید.

فواید کیسه کشیدن در حمام

با مختصر توضیح بالا شاید جواب سئوالی که در عنوان مطرح کرده ایم را تا حدودی گرفته باشید ، ولی نکته ای که وجود دارد این است که این موضوع از لحاظ منطقی و اصولی ، به شرایط و جنس پوست افراد نیز بستگی دارد و هر کس خودش می تواند با توجه به جنس پوست خود ، تصمیم به استفاده از روشور بگیرد و یا نگیرد !

ما در این مبحث به فواید مختلفی که استفاده از روشور و یا همان سفیداب می تواند داشته باشد می پردازیم و تصمیم استفاده از آن را به خود شما واگذار می کنیم .روشور شبیه به توپ های کوچک سفیدرنگی می باشد که نوعی لایه بردار و سفید کننده ی پوست بدن محسوب می شود .

این فرآورده وقتی روی پوست مالیده می شود باعث می شود که سلول های مُرده ی بدن را از بین ببرد و در نتیجه به پاکیزگی و سفید شدن رنگ پوست بدن کمک کند .

همچنین وقتی روشور را روی کیسه می مالید و برای کشیدن به بدن آماده می کنید ، همین عمل کیسه کشیدن پوست ، باعث می شود تا تمام سلول های تجمع یافته بر روی پوست از بین بروند و کاهش تعریق بدن را نیز به دنبال داشته باشد .

به علاوه وقتی روی پوست خود ، به وسیله ی روشور و یا سفیداب ، کیسه می کشید ، از آنجاییکه منافذ پوستی باز می شوند ، ناخودآگاه باعث می شوید تا اکسیژن رسانی به پوست راحت تر و سریعتر صورت گیرد که این عمل می تواند شما را به رسیدن به رؤیای پوستی شفاف تر و سالم تر کمک کند .


نکاتی که در استفاده از روشور می شود به آن اشاره داشت از این قرارند :

  1. اگر تصمیم به استفاده از روشور دارید و می خواهید به طور مداوم از آن استفاده کنید توصیه می شود که برای گرفتن نتایج بهتر ، سعی کنید هفته ای یکبار از روشور استفاده نمایید تا آلودگی ها را به طور مدام از پوستتان جدا سازید .
  2. وقتی عمل کیسه کشیدن به وسیله ی روشور را انجام می دهید بایستی حتما پوست خود را پس از کیسه کشی ، زیر آب سرد بگیرید تا عمل لیفتینگ طبیعی ( کشیده شدن پوست به جهت جوانسازی بیشتر ) به صورت خود به خودی برای شما انجام گیرد .
  3. عموم مردم به کیسه شدن بدن بسیار اعتقاد دارند این کار باعث می شود تا پوست مرده کنده شود و با بهتر کردن وضعیت جریان خون، قوام بهتر و رنگ بهتری به پوست می دهد. بدن دائماً در حال دوباره سازی سلول هایش می باشد و هر وقت که ما جریان خون آن را بهتر کنیم در واقع به این پروسه دوباره جایگزینی کمک کرده ایم.
  4. قبل از حمام تمام بدن خود را با یک کیسه حمام یا لیف مالش دهید. کیسه حمام ارجحیت دارد چرا که قویتر و موثرتر می باشد فقط لازم است که برای چند دقیقه با آن خود را مالش دهید پوست شما برافروخته می شود و اگر بتوانید خود را عادت دهید تا هر روز این کار را انجام دهید. متعجب خواهید شد که تا چه حد بر پوست شما اثر مثبت خواهد داشت.
  5. برای برخی از افرا اگر بخواهند این کا را در حمام انجام دهند کار خیلی سختی می باشد استفاده از کیسه در خارج از حمام باز هم خوب است ولی اثر سایندگی کمتری دارد. در حمام بایستید با نمک بدن خود را ماساژ دهید سپس آبکشی کنید بدن خود را در صورت خشک بودن پوست چرب نمائید.
  6. در ایرلند خانم ها از مخلوط شکر و روغن برای آرنج زانو و پاهایشان استفاده می کنند. و استفاده از آن برای تمام بدن هم موثر است.بابلیها پوست خود را با سنگ خارا (سنگ پا) می سائیدند تا آن را صاف کنند.
  7. چینی ها سابقاً بعد از غوطه وری در آب با یک کیسه حمام نسبتاً خشک و خوب فشرده شده پوست خود را پاک می کردند. کیسه حمام را محکم به طرف بالا بکشید و متوجه خواهید شد که این کار همزمان با اینکه جریان خون پوست را بهتر می کند. پوستهای مرده را نیز جدا می کند شما تکه های پوست مرده و چرک را می بینید که از پوست جدا می شوند.

سفیداب

روشور یا همان سفیداب برای پوست بدن مفید است یا مضر ؟

ساختار سنّتی این محصول چیزی بیش از ترکیب گل سفید و نخاع برخی جانوران نیست و این عامل یعنی دارا بودن روغن آن هم از نوع حیوانی (دارای درصد چربی بیشتر)، خود، گاه نقطه قوّت آن و گاه نقطه ضعف و موجب مردود دانستن استفاده از این فراورده شمارده می‌شود.

یک متخصص بیماری‌های پوست و مو: استفاده از سفیدآب را برای نظافت پوست، غیرعلمی عنوان کرد. استفاده از سفیدآب نه تنها فایده‌ای ندارد بلکه در برخی موارد منجر به انتقال تب مالت می‌شود و باید از به کاربردن آن و استفاده از کیسه ضخیم و خشن به‌خصوص برای نظافت پوست اطفال و نوجوانان خودداری کرد.

شستشوی پوست با استفاده از لیف نرم و صابون مناسب باید هفته‌ای 2 تا 3 بار و در صورت چرب بودن، هفته‌ای 4 بار صورت گیرد و چنانچه پس از استحمام خشکی پوست بیش از حد باشد، از مرطوب کننده فاقد چربی زیاد استفاده شود.

همچنین بخوانید:

همه آنچه که باید در مورد سفیداب و عوارض استفاده از سفیدآب بدانید!

استفاده از سفیدآب برای پوست ممنوع!



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (189 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۱۴ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

احمد | ۳ سال پیش
سلام‌من یه چند وقتی میشه یه مشکل برام پیدا شده اونم ایینکه وقتی حمام میرم کیسه میگشم تمام بدنم سلول های مرده اش بخوبی میریزه جز صورت و گردنم و تقریبا یه سالی میشه این مشکل برام پیدا شده
یعنی صورت و گردن هیج سلول هاش در نمیاد
میشه لطفا رهنمایی کنید چه مشکلیه را حل داره
ممنون
3
3
داریوش | ۴ سال پیش
سلام،من همیشه برای کیسه کشیدن پشتم مشکل دارم،دستم نمیرسه،ترفندی نیست برا این کار،که آدم منت دیگرانو نکشه
4
8
پاسخ ها:
مرادی | ۳ سال پیش
سلام میتونید از کیسه های مخصوص پشت کمر استفاده کنید.
2
9
فاطمه | ۴ سال پیش
سلام من لک های پوستی زیادی دارم از جای جوش تا جای گزیدگی حشرات آیا کیسه کشیدن موثره؟؟؟ راه دیگه ای هست که زودتر جواب بده؟؟؟ برای سفیدی زانو هم موثره؟؟؟ پاسخ لطفا
5
15
م | ۴ سال پیش
سلام من وقتی خودمو تو حموم کیسه میکشم هیچ اثری نداره وقتی میام بیرون با حوله خودمو خشک میکنم چرک بدنم میاد بیرون. چجوری کیسه بکشم؟
4
7
محمد | ۴ سال پیش
سلام، قبل از خدمت چرک بدنم به خوبی در می اومد ولی سالهاست که هیچ اثری از آن نیست، و خارش بدنم مخصوصا پشت خیلی زیاده. چکار کنم که چرک بدنم بیرون بیاد؟
1
3
پاسخ ها:
فرهاد | ۴ سال پیش
تو فصل گرما یه تی شرت نخی خیس رو تنت کن و بعد دو سه ساعت برو حمام
تو این دو سه ساعت تیشرت مدام خیس باشه
0
2
غریبه | ۵ سال پیش
سلام مطالبتون عالی بود
اما من در مورد روشور بدن مشکلی دارم و اینکه اگه هر روز هم رو شور کنم البته فقط با کیسه خالی تا سه بار پشت سر نیز این کار رو تکرار کنم باز هم شاهد ریزش سلولهای مرده پوست هستم خواستم راهنمایی کنید که این موضوع تا چه حدی طبیعی است و البته همیشه طبق عادت در پایان دوش گرفتن از آب سرد استفاده میکنم
0
1
مرآت | ۵ سال پیش
باسلام به همگي عزيزان .يكي ازسنت هاي خوب ماايرانيان استفاده ازسفيداب ياهمون روشورهست.خودمن مدتي هست كه ازسفيداب استفاده ميكنم ودخترم به حدي علاقه مندشده كه هردفعه ميبرمش حمام ميگه مامان با سفيداب منوميشوري.واقعا
حس تميزي بيشتري ميكنيم.گذشته ازتميزي وخواص سفيداب دلم ميخواست اين فرهنگ رودوباره درخانواده أم زنده كنم.
2
11
راضیه | ۵ سال پیش
سلام خسته نباشید من از باسن به پایین پوستم پوست مرغیه و خشک میزنه ولکه هاشو میمونه آیا سفید آب خوبه واسم یانه؟
0
1
پاسخ ها:
م | ۴ سال پیش
سلام امتحانش کن ضررنداره
0
4
majidsatar | ۳ سال پیش
البته حضوری بهترمیشه پاسخ داد
21
3
حمید | ۵ سال پیش
سلام.ببخشیدیک مطلبی ذهن وبدن من رودرگیر کرده،راستش من وسواس دارم وهربار حمام میرم باید حتما برادرم یایک نفربیاد وبدن وپشت کمر من روکیسه بکشه وچون وسواس دارم باید چند باراین کار را از اونها بخوام که برام انجام بدندوهم اونها وهم خودم رو خسته کردم. من قبلا اعتقادی به کیسه کشیدن نداشتم وهر بار حمام میرفتم دوبار صابون میزدم و تمام میشد ولی از زمانی که به سن بلوغ رسیدم ومی بایست غسل می کردم واز اونجایی هم که درغسل طبق احکام بدن ابتدا بایستی از هرگونه چرک وکثیفی پاک شود وبعد غسل کرد کیسه کشیدن برای من یک دردسر بزرگ وسخت شد و تا به الان برایم سخت است وهمیشه ۲تا ۳ساعت حمام من به طول می انجامدوحداقل یک ساعت کیسه وبعدهم صابون میزنم.باتوجه به نوشته های شمااین سوال برایم به وجودامدکه برای حمام میشود به جای کیسه که سخت است ولی برای من صابون زدن راحتتراست چون کف می کندوخیالم راحت است که حتی پشت کمرهم که دیده نمیشودراحت صابون کفی رامالش داد.سوال من این است که باتوجه به شرایط من که وسواس دارم ایامیتوانم به جای کیسه ازسفید اب یاروشور یانمک حمام استفاده کنم وبه بدن خودم بمالم ودیگرنیازی به چرک بدن نباشم
5
4
پاسخ ها:
میثم | ۴ سال پیش
چرک یا همان سلول های مرده بدن میباشد که حتما مبایست پس از کیسه کشی صحیح از بدن خارج شود
0
2

hits