دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
همه چیز در مورد گروه خونی +O
626
زمان مطالعه: 6 دقیقه
این یک واقعیت شناخته شده است که گروه خونی O مثبت متداول‌ترین و AB منفی نادرترین شکل گروه خونی می‌باشند. در این مقاله برخی از حقایق مهم در مورد گروه خونی O مثبت ارائه شده است.

حقایقی از گروه خونی O مثبت

به علت وجود گروه های خونی متفاوت در افراد، نمی توان برای همه یک نسخه غذایی واحد پیچید. بنابراین در این گزارش به خوراکی های بسیار سودمند (دارویی) و خوراکی های قابل پرهیز، مکمل های پیشنهادی، برنامه ورزش و چای (دمنوش گیاهی) می پردازیم.

چه‌چیز گروه خونی O را منحصربه‌فرد کرده است؟با این بخش از دلگرم همراه باشید تا همه چیز در مورد گروه خونی O مثبت آشنا شوید.

حقایقی از گروه خونی O مثبت

آمار جمعیت

حقیقتی حیرت انگیز از گروه خونی «O» این است که در حدود 38% جمعیت ایالات متحده دارای گروه خونی O مثبت می‌باشند. این درصد در میان اسپانیایی‌ها و آمریکایی‌ آفریقایی‌ تبارها بیشتر می‌باشد.

خصوصیات افراد با گروه خونی او مثبت

انتقال خون او مثبت (+O)

افراد با گروه خونی O مثبت می‌توانند تنها از اعضای گروه O مثبت خون دریافت کنند. اعتقاد بر این بود که گروه خونی O منفی با این گروه خونی سازگار است، با این حال این حقیقت کاملاً مورد بحث و منازعه قرار دارد. افراد دارای گروه خونی O منفی می‌توانند تنها از کسانی خون دریافت کنند که دارای گروه خونی O منفی می‌باشند. تنها 7% از مردم ایالات متحده دارای گروه خونی O منفی می‌باشند.

 چه‌چیز گروه خونی O را منحصربه‌فرد کرده است؟

اهداء خون افراد با گروه خونی O +

یک اهداکننده با گروه خونی O + می‌تواند به هر گروه خونی مثبت، یعنیO + ، A +، B +، و AB + خون اهداء نماید. از این رو، افراد با گروه خونی O به عنوان اهداء کنندگان جهانی شناخته می‌شوند. گروه خونی O مثبت عمومی‌‌ترین نوع گروه خونی و به احتمال زیاد انتقال دهنده می‌باشد.

با این حال، افرادی با گروه خونی O منفی می‌توانند به هر کسی (هم گروه خونی مثبت و همچنین گروه خونی منفی) خون اهداء کنند. در نتیجه فردی با گروه خونی O منفی به عنوان اهدا کننده جهانی سلول‌های قرمز در نظر گرفته می‌شود.در موارد اضطراری، به دلیل مشخص نبودن نوع خون بیمار، خون O منفی به او داده می‌شود. این گروه خونی همچنین برای نوزادانی که به خون نیاز دارند، لازم می‌باشد.

حقایقی از گروه خونی O مثبت

سازش پذیری پلاسما

در صورت بروز شرایط اضطراری، افراد O + می‌توانند پلاسما را از هر گروه خونی دیگری دریافت کنند. افراد با گروه خونی O دارای هم آنتی ـ A (anti-A) و هم آنتی ـ B (anti-B) بوده بنابراین پلاسما گروه O تنها می‌تواند به بیماران گروه خونی O داده شود.

 چه‌چیز گروه خونی O را منحصربه‌فرد کرده است؟

ورزشهای فرد با گروه خونی +O (او مثبت)

ذاتا یک ورزشکار است. ورزش به خصوص ورزشهای مداوم و نیمه سنگین برای افراد گروه خونی O بسیار مفید است. ورزشهای سنگین باعث انبساط خاطر و آسایش روانی افراد این گروه می شود. در ضمن این نوع ورزش مانع چاق شدن آنها می شود و به تعادل روانی آنها و خواب راحتشان کمک فراوان می کند.

اگر افراد این گروه از انجام ورزش غافل شوند با مشکلاتی از قبیل بی میلی به کار کردن، زود خسته شدن و از پا در آمدن مواجه شده و در صورت باقی ماندن در این وضعیت به راحتی به بیماریهای مفصلی و عضلانی دچار می گردند و خطر ابتلا به چاقی و تنگی نفس نیز آنها را تهدید می کند

آنها باید در روز یک ساعت، فعالیت بدنی نسبتا سنگین داشته باشند و ترجیحا در هنگام صبح به جای عصر ورزش کنند. برای این اشخاص کوهنوردی، شنا، دو و دوچرخه سواری سنگین توصیه می شود. ورزش شدید روزانه به مدت حدوداً یک ساعت باعث می شود احساس بهتری داشته باشند.

 چه‌چیز گروه خونی O را منحصربه‌فرد کرده است؟

خصوصیات شخصیتی گروه خونی O مثبت

باور می‌کنید یا خیر، مانند نشانه‌ی زودیاک (برج فلکی) (the Zodiac sign)، نوع گروه خونی بر رفتار شما تأثیر می‌گذارد. اعتقاد بر این است افرادی که به گروه خونی O تعلق دارند، دارای یک شخصیت پرخاشگر، سلطه جو و پر انرژی می‌باشند. آنها بیشتر واقع گرا بوده و به جزئیات اهمیت می‌دهند، افرادی مسئول، قاطع، منظم، مرتب، مبتکر و واقع بین، منطقی، دقیق و قانونمند هستند. شخصیت گروه خونی O مثبت اغلب قوی، نوآور، عصبانی با رفتاری مثبت و منفی، و همچنین بیش فعال و ویری توصیف می‌شود.

 چه‌چیز گروه خونی O را منحصربه‌فرد کرده است؟

رژیم غذایی گروه خونی O مثبت

رژیم غذایی برای گروه خونی O مثبت بایستی بیشتر حاوی گوشت بر مبنای پروتئین (گوشت بدون چربی) باشد، با این حال، نباید با ورزش شدید همراه باشد.

مواد غذایی که می‌توانند منجر به افزایش وزن شوند به عنوان مثال، حبوبات، لوبیا، و غیره بایستی در حد اعتدال مصرف شوند. مطالعات انجام شده در خصوص ویژگی‌های گروه خونی O نشان می‌دهد که افراد با گروه خونی O دارای معده‌ی اسیدی هستند. وارد نمودن بلغور جو دوسر، آلوئه ورا، زنجبیل، سالاد سبز، موز، و خربزه در رژیم غذایی می‌تواند به کاهش علائم رفلکس اسید کمک کند.

اهدای خون هرچند وقت یک بار می‌تواند جان انسان‌های زیادی را نجات دهد. یک اهداء خون می‌تواند جان نزدیک به 3 نفر را نجات دهد. اهداء خون یک شیوه‌ی ساده و بسیار بی‌خطر می‌باشد.

 چه‌چیز گروه خونی O را منحصربه‌فرد کرده است؟

بیماریهای گروه خونی +O

 خصـوصیات گروه‌های خـونی را بیشتـر بشناسیـد

در این گروه خونی، میزان اسید معده خیلی بیشتراز گروههای دیگر بوده و خون این گروه رقیق است. بنابراین بیماری های خونریزی دهنده، مثل زخم معده، بیماری هایی مثل سرطان پوست، بیماری های عروقی حاد و کم کاری تیروئید در آنان بیشتر دیده می شود. همچنین در صورت مصرف بالای گوشت قرمز، بایستی مراقب بیماریهایی همچون نقرس، فشارخون و بیماریهای قلبی باشند.

بیشترین احتمال عفونت در این گروه است ولی چون سیستم ایمنی آنها به خوبی کار می کند، این افراد زودتر از سایر گروههای خونی از عفونت بهبود می یابند.حشرات خون آشام که ناقل بیماریها هستند، گروه خونی O را ترجیح می دهند.

در همین زمینه بخوانید:

همه چیز درباره گروه خونی O منفی

همه چیز درباره گروه خونی AB+

همه چیز درباره گروه خونی AB منفی

همه چیز درباره گروه خونی A+

همه چیز درباره گروه خونی A-

همه چیز درباره گروه خونی B-

همه چیز درباره گروه خونی B+



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (626 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۱۸ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

سامان | ۳ هفته پیش
همینجوریشم عاشق ورزشم😂و همیشه پر انرژی
0
1
حیدرری | ۴ ماه پیش
منم. O + هستم‌،هر چی هم سنم بالاتر میره ،با اینکه کم خون نیستم ،بیشتر باید حواسم به تغذیه و داروهام باشه،
ی جا خوندم که کلا گروه خونی o ،بیشتر به پروتئین احتیاج داره، در عین حال همیشه باید ی ورزش سبک رو همیشه تو زندگی داشته باشه تا انرژی منفی و استرس رو دور کنه ،🙋‍♂️
2
24
مهدی | ۴ ماه پیش
خیلی ممنون ازاطلاعاتی که به مادادین گروه اومثبت هستم
0
28
ارغوان | ۷ ماه پیش
تمام خصوصیات کاملا درسته.باافتخار گروه خونی o+ هستم.
7
68
پاسخ ها:
مجتبي | ۴ ماه پیش
فقط من در دوره كرونا پوستم كنده شد بس كرونا گرفتم
6
10
گشتاسب | ۹ ماه پیش
من واقعا یه رهبر قوی هستم😘
12
22
رضا | ۲ سال پیش
+oبودن یه تجربه متفاوته دوستان فکرشوبکنیدهمیشه پرانرژی باشی.مثل من😂
سلامتی همه گروه خونها.
9
162
پاسخ ها:
ستاره | ۲ سال پیش
دقیقا..پرانرژی .عاشق این خصوصیتم.
9
86
مجتبی | ۳ سال پیش
افتخار میکنم که گروه خونی +oرا دارم هر چند که عصبی پرخاشگر باشم از طرفی بیش فعال هم هستم سلامتی همه هم گروه خونی های من صلوات ../.
17
217
farnaz | ۴ سال پیش
ایا گروه خونی B منفی با گروه خونی O مثبت برای ازدواج میتونن اقدام کنن؟ هیچ مشکلی نداره. لطفا جواب بدید ممنون میشم ازتون.با تشکر
12
43
پاسخ ها:
majid | ۱ ماه پیش
باگروه خونی oمثبت درخدمتم😀😀
0
5
farnaz | ۴ سال پیش
سلام ,یه سوال داشتم
من گروه خونیم B هست و طرف مقابلم +Oهست میخواستم بدونم برای ازدواج مشکلی وجود نداره؟
لطفا جواب بدید خیلی برام مهمه
با تشکر
12
46
پاسخ ها:
محسن | ۴ سال پیش
گروه خونی ربطی به ازدواج نداره
27
59
فاطمه | ۴ سال پیش
خیلی ممنون از مطلب خوبتون اگه میشه بشتر درمورد گروه خون+Aبگین
4
13
سرکان گل پناه | ۵ سال پیش
بسیار عالی بود از مطالب زیادی اگاه شدم اگه میشه مطالب بیشتری توضیح دهید چون گروه خونی خودم +Oاست
6
33
محمد | ۵ سال پیش
سلام و خدا قوت.از مطالب بسیار مفیدتون ممنونم.اگه امکانش هست در مورد رژیم غذایی مفید و مضر این گروه خونی بیشتر توضیح دهید
4
25
عبدالعلی | ۵ سال پیش
او مثبت ها همیشه در راس هستندچرا
5
87
پاسخ ها:
رضا | ۲ سال پیش
چون خداماهاروبرای رهبری آفریده
6
157

hits