دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هشدار در مورد ریحان بنفش!
78
زمان مطالعه: 2 دقیقه
هشدار در مورد ریحان بنفش!:آیا ریحان بنفش سرطان زاست/با این بخش از دلگرم همراه باشید تا در مورد ریحان بنفش بیشتر بدانید.

آیا ریحان بنفش سرطان زاست

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا در مورد ریحان بنفش بیشتر بدانید.

خیر این یک شایعه بود که به دلیل یک مطالعه که توسط اداره تحلیل غذا و دارو انجام شد، به وقوع پیوست. به این ترتیب که در این پژوهش گفته شد که مقداری سافرول در ریحان وجود دارد و همان طور که می دانید سافرول، ماده ای است که به القاء سرطان کبد در موش های آزمایشگاهی منجر می شود. اما دقت کنید که این سبزی در سبزی خوردن و به مقدار کم استفاده می شود. طبق یافته های این تحقیق، برای این که این سبزی خطرناک باشد باید شما سال ها هر روز یک کیلوگرم از آن را مصرف نمایید.

پس نه تنها جای نگرانی ندارد بلکه ریحان منبع غنی از ویتامین C است. علاوه بر این فیبر موجود در این سبزی‌ برای سلامت دستگاه گوارش بسیار مفید است و البته ریحان بنفش خواص بیشتری نسبت به ریحان سبز دارد. وجود رنگدانه‌ها و عطر ریحان بنفش موجب منحصر به فرد شدن ریحان بنفش نسبت به ریحان سبز است. در واقع ریحان، سبزی، ضد سرطان است و رنگدانه‌های آ‌ن یكی از مهمترین مواد ضد سرطانی است كه منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 گیاهی است.

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (78 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

فرخ | ۳ سال پیش
من طعم ریحان رو دوست دارم و میخوردم . دو سال پیش کبدم شروع به درد کرد و بیماری کبد و سرطان رو تو سایتها دیدم و قطعش کردم ولی دردش تا حالا خوب نشده .
3
1

hits