دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
درمان سریع و اثر بخش درد ستون فقرات
17
زمان مطالعه: 7 دقیقه
درمان سریع و اثر بخش درد ستون فقرات: درمان درد ستون فقرات/با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با راه های مناسب برای درمان درد های آزار دهنده ستون فقرات آشنا شوید.

Back pain treatment درمان درد ستون فقرات

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با راه های مناسب برای درمان درد های آزار دهنده ستون فقرات آشنا شوید.

Back pain treatment

ستون فقرات یک درد و ده‌ها علت

پشتش درد می‌گیرد و با خودش می‌گوید آرتروز گرفته یا اختلال دیسک بین مهره‌ای عامل ایجاد درد بوده است. خیلی وقت‌ها هم به محض احساس درد در ناحیه پشت و ستون فقرات به بیرون‌زدگی دیسک فکر می‌کند و نگران می‌شود در حالی که این دردها اکثر مواقع، به عوامل دیگری مانند قرارگیری بدن در وضع نامناسب ارتباط پیدا می‌کند و در نتیجه درمان متفاوتی دارد.

علت درد ستون فقرات ، یک درد و دهها نشانه

پس از درد تلاش می کنیم تا آن را درمان کنیم که البته بی فایده خواهد ماند. در اکثر مواقع بهتر است بر روی ستون فقرات تمرکز کنیم. اگر کمردرد دارید، ببینید در کدام نقطه از ستون فقرات خود احساس درد می کنید. سپس این مسئله را بررسی کنید که در کدام یک اندام های دیگر بدن احساس ناراحتی می کنید.

مشکلات بینایی، شنوایی و مشکلات گوارشی می توانند ناشی از مشکلات موجود در مهره های گردن باشند. اگر هم احیانا دستانتان درد می کند، باید نگاهی به مهره های پایین تر از گردن بیندازید. مشکلات مهره های مربوط به بخش سینه می تواند موجب سردرد، درد در قفسه سینه، دردهای کلیوی و معده درد شود.

مشکلات مهره های مربوط به کمر نیز می تواند موجب کمردرد و درد در ناحیه لگن شود. علاوه بر این مسئله، حتی در ضعف در پیاده روی نیز می تواند به این مهره ها مربوط باشد.شما اگر به این رابطه مسلط باشید، می تواند در بسیاری از موارد عامل دردهایتان را بشناسید. کمی استراحت به این مهره ها می تواند کمک شایانی به شما کند.

تصویر ستون فقرات یک درد و ده‌ها علت

خیلی وقت‌ها به وضع بدن هنگام نشستن، ایستادن یا خوابیدن توجه نمی‌کنیم و به دنبال پیدا کردن روش‌های صحیح نشستن و ایستادن هم نیستیم غافل از این که همین بی‌توجهی می‌تواند عاملی باشد برای شروع درد در ناحیه ستون فقرات. وضع نامناسب بدن در حال نشستن، کار کردن، راه رفتن و خوابیدن می‌تواند زمینه‌ساز بروز دردهای ستون فقرات شود. در این شرایط، فشار به طور متعادل و متناسب روی ستون مهره‌ها پخش نخواهد شد و در نتیجه قسمتی از ستون فقرات، فشار بیشتری احساس خواهد کرد.

ستون فقرات، نقش اسکلت بدن را بازی می‌کند و باعث می‌شود وزن بالاتنه به طور متعادل به لگن و پاها منتقل شود. در صورتی که اسکلت بدن در وضعیت نامناسبی قرار بگیرد و فشار بیشتری بر آن وارد شود، بی‌شک باید منتظر بروز مشکلات جدی‌تری بود و به همین دلیل هم می‌گویند قرار گرفتن بدن در وضع نامناسب یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در بروز دردهای ستون فقرات است.

درمان سریع و اثر بخش درد ستون فقرات

تست چمباتمه زدن روی یک پا

وی پای راستتان تکیه کنید و پای چپتان را به سمت جلو ببرید.پای راستتان را صاف نگه دارید،تاجایی که می توانید چمباتمه بزنید،خودتان را به سمت پایین بکشید تا به پای چپ شما برسد.مشکل شما این است که زانویتان را کج می کنید.این کار باعث می شود زانوی شما به سمت داخل هدایت شود،و شما را در معرض آسیب های زانو قرار دهد.
علت: شما عضلات سفت و محکم (ماهیچه های کشاله ران) و ماهیچه های ضعیف میانی قسمت ران(ماهیچه های کوچک تری در قسمت باسن) دارید.

خودتان را سفت کنید

مرحله اول: عضلاتتان را بکشید.پاهایتان را باز کنید و پای راستتان را صاف نگه دارید،با خم کردن زانوی چپتان و فشار بر روی باسنتان بدنتان را به سمت پایین و جلو بکشید تا زمانی که احساس کششی در ناحیه کشاله رانتان ایجاد شود این کار را ادامه دهید.شما می توانید این کشش را با چرخاندن شانه هایتان به سمت چپ بیشتر کنید.این حرکات را برای 30 ثانیه انجام دهید و سپس این حرکت را با طرف دیگرتان تکرار کنید.

مرحله دوم: عضلات میانی باسنتان را بکشید.یک نواری را دورتادور پایین پایتان ببندید و به اطرافتان گام بردارید. این حرکت را 10 بار به سمت راست و 10 بار به سمت چپ انجام دهید. این کار را در 6 دوره در هر سمت انجام دهید. همچنین شما باید تمرینات تک پایی را هم انجام دهید مثل حرکت لانژ(حرکت بدن به جلو)، خم شدن با پاهای باز، وچمباتمه زده درصورتی که کاسه زانوی شما با شست پای شما در یک سطح باشد.

تست اپلیز اسکراچ

دست راستتان را به پشت سرتان برسانید و سعی کنید استخوان شانه چپتان را لمس کند.سپس بازویتان را پایین بیاورید و آن را به پشتتان خم کنید.مجددا سعی کنید استخوان شانه چپتان را لمس کنید. این حرکت را با دست چپتان هم انجام دهید به این صورت که دست چپتان استخوان شانه راستتان را لمس کند.مشکل شما این است که ماهیچه های گردنده درونی و بیرونیتان را سفت می کنید و این یک مشکل رایج در بین آقایانی است که وزنشان را بالا میبرند.سفت کردن ماهیچه ها چرخش ماهیچه ها را کم می کند و باعث درد و ناراحتی می شود.علت: سفت کردن ماهیچه های سینه باعث کاهش چرخش خارجی شانه ها می شود( به پشت سرتان برسانید) اگر ماهیچه های شما سفت می شود مانع چرخش داخلی شانه تان می شود( با پایین آوردن بازویتان آن را به پشتتان برسانید.)

خودتان را سفت کنید

مرحله اول: یک حوله را با دو دستتان پشتتان نگه دارید.یک دستتان نزدیک سرتان و دیگری پشتتان. هرآنچه که می توانید دستانتان را به هم نزدیک کنید تا به حوله نزدیک شود. سپس سعی کنید حوله را با دو دستتان بکشید و تا 10 بشمارید.استراحت کنید و سپس سعی کنید دستانتان را حرکت دهید تا نزدیک به هم شوند و تا 10 بشمارید. سپس دستانتان را به حالت اولیه برگردانید و دوباره تکرار کنید.این حرکت مشکلات چرخش داخلی و خارجی را ثابت می کند.

تست دیواری

با پاهایتان درحدود 12 اینچ(هر اینچ 2.54 سانتی متر) با دیوار فاصله داشته باشید و کمرتان را به دیوار تکیه دهید. دست راستتان را روی کمرتان و به دیوار تکیه دهید.درحالی که دستتان دیوار را لمس کند.سپس شکمتان را سفت کنید تا زمانی که دستتان دیوار را لمس می کند.در این موقعیت، بدنتان باید 4 نقطه تماس با دیوار داشته باشد:استخوان باسنتان،کف دستتان،قسمت فوقانی کمرتان،و سرتان.
مشکل این است که:پوزیشن شما حالت قوزی دارد ماهیچه های شکمی و قفسه سینه تان کوتاه می شود درحالی که عضلات کمرتان و ستون فقراتتان ضعیف می شوند. نشستن به مدت طولانی باعث این ناهماهنگی می شود.

مرحله اول: ستون فقراتتان را حرکت دهید.روی یک لوله ای از جنس فوم دراز بکشید طوری که لوله روی ستون فقراتتان به صورت ایستاده و عموی و در قسمت پایین ستون فقراتتان باشد. این کار را انجام دهید تا قسمت بالای سرتان برسد طوری که ستون فقراتتان کشیده شود.تا 10 بشمارید. رول را بالای ستون فقراتتان تا 2 اینچ حرکت دهید سپس تکرار کنید. این حرکت را ادامه دهید تا زمانی که فوم به گردن شما برسد.مرحله دوم: از حرکات متحرک در قسمت پشت استفاده کنید تا ماهیچه های شکمی،کشاله ران و قفسه سینه تان را بکشد.یک دمبل را با دو دستتان نگه دارید.پای چپتان را به عقب نگه دارید درحالی که زانوی چپتان زمین را لمس کند. نیم تنه تان را به سمت راست متمایل کنید و دو دستتان را بالاتر از شانه راستتان ببرید. سپس به حالت ایستاده برگردید . مرحله سوم: دمبل را با یک بازویتان به صورت چرخش خارجی بگیرید.بنابراین به جای اینکه دمبل را به سمت قفسه سینه تان بکشید،آن را به سمت گوشتان ببرید.و اجازه دهید ستون فقراتتان به سمت بالا بچرخد.این کار را 15 بار تکرار کنید. سپس بازوهایتان را عوض کنید و تکرار کنید.

درمان سریع و اثر بخش درد ستون فقرات
درمان سریع و اثر بخش درد ستون فقرات
درمان سریع و اثر بخش درد ستون فقرات


درمان سریع و اثر بخش درد ستون فقرات
درمان سریع و اثر بخش درد ستون فقرات
درمان سریع و اثر بخش درد ستون فقرات
درمان سریع و اثر بخش درد ستون فقرات
درمان سریع و اثر بخش درد ستون فقرات

درمان سریع و اثر بخش درد ستون فقرات

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (17 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۳ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

رضا | ۶ سال پیش
سلام همانژیوما در مهره های T1 تا T5 دارم شكایت اصلی منم درد و خصوصا درد شبانه هست چه پیشنهاد میفرمایید؟؟؟
0
0
امیرعلی | ۶ سال پیش
سلام من بد راه می رفتم نوجوان هستم چند روزی كه صاف راه میرم درد خیلی زیادی در بالای كمرم و پایین گردن و نزدیك به دست راستم دارم. دلیلش چیه؟؟؟
0
0
ریحانه | ۶ سال پیش
من نه ماه پیش خوردم زمین و پاشنه ی پام شكسته...اونموقع از كمرم هیچ عكسی نگرفتم...اما الان چند روزیه كه مهرهای كمرم درد میكنه نمیتونم زیاد بشینم و یا زیاد بایستم میخواستم ببینم ممكنه بر اثر افتادن مهره های كمرم اسیب دیده باشن
0
0

hits