دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
علت قرمز شدن ناگهانی صورت
27
زمان مطالعه: 4 دقیقه
علت قرمز شدن ناگهانی صورت:علت سرخ شدن پوست صورت چیست؟با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با علت قرمزی ناگهانی و یکدفعه صورت آشنا شوید.

علت سرخ شدن پوست صورت چیست؟

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با علت قرمزی ناگهانی و یکدفعه صورت آشنا شوید.

“قرمز شدن گونه ها” و جلوگیری از لپ قرمزی شدن

دلایل متعددی برای قرمزی پوست وجود دارد. این امکان وجود دارد که این مشکل فقط یک دلیل داشته باشد، ولی احتمال اینکه فرد مشکلات پوستی دیگری نیز داشته باشد، وجود دارد. اگر شما دچار قرمزی پوست هستید، احتمالا می توانید این مشکل را خودتان در خانه درمان کنید. هرچند، اگر این مشکل به درمانهای خانگی جواب نداد و بدتر شد، بایستی به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید. دلیل قرمزی پوست در برخی افراد ممکن است یک بیماری مزمن باشد که نیاز به درمان منظم داشته باشد.

علت ناگهانی قرمزی پوست

علل ناگهانی قرمزی پوست


و به گفته پزشکان،قرمزی صورت زمانی رخ می‌دهد که جریان خون به قسمت‌های مشخص مانند گونه‌ها افزایش پیدا کند.این امر باعث می‌شود تا رگ های خونی گشاد شود و درنتیجه پوست صورت قرمز و گاهی هم گرم ‌شود.
در برخی از موارد قرمزی صورت با افزایش تعریق و فشارخون همراه است.
در اغلب موارد این حالت نیاز به تداخل پزشکی ندارد به‌ویژه اگر دلیل آن حالت‌شدید عاطفی،مصرف غذاهای ادویه‌دار،مصرف مشروبات الکلی و قرار گرفتن در دمای بالا باشد.

علت ناگهانی قرمزی پوست

بهترین راه برای مدیریت یا پیشگیری از قرمزی صورت چیست؟


از هر چه باعث تحریک آن می‌شود پرهیز کنید.ازجمله مصرف کردن غذاهای ادویه‌دار مانند فلفل. اگر با قرار گرفتن در دمای بالا دچار قرمزی صورت می‌شوید بهتر است که در مکان خنک قرار گیرید.
سعی کنید حالت‌های عاطفی مانند خجالت کشیدن،خشم ،استرس یا اضطرابتان را کنترل کنید. اگر در پی مصرف دارو برای کاهش کلسترول یا ناراحتی دیگر دچار قرمزی صورت شده اید، بهتر است که پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید.

علت ناگهانی قرمزی پوست

اما ناراحتی‌هایی که باعث قرمزی صورت می‌شود:

*یائسگی

پایان دوران قاعدگی با علایم متفاوتی همراه است ازجمله قرمزی صورت،گر گرفتگی،تغییر خلق‌وخو و کاهش میل جنسی.

*روزاسه

ویژگی این حالت بزرگ شدن رگ‌های خون و درنتیجه قرمز شدن گونه‌ها و بینی است.

*پرکاری تیروئید

زمانی که غدد تیروئید ،هورمون‌های زیادی تولید می‌کند علایمی چون قرمزی صورت،ضربان قلب نامنظم،خستگی مفرط و کاهش وزن ناخواسته به وجود می‌آید.

*بیماری اتونومیک دیس ریفلاکسی یا AD

این حالت شامل تحریک‌بیش از حد سیستم عصبی با محرک های خارجی است که باعث بروز علایمی مانند افزایش فشارخون و قرمزی پوست می‌شود.

*سردردهای خوشه‌ای

برخلاف سردردهای همیشگی، سردردهای خوشه‌ای به‌صورت خوشه‌ای یا چرخه ای ظاهر می‌شود و درد شدیدی نیز ایجاد می‌کند.

* عفونت کلیه

عفونت کلیه‌ها می‌تواند علایم متعددی مانند قرمزی پوست، خستگی مفرط،ادرار دردناک، وجود خون یا عفونت در ادرار و درد در شکم،کمر یا کشاله ران ایجاد کند.

*تب زرد

این بیماری کشنده که مشابه آنفلوآنزا است از طریق پشه پخش می‌شود و برخی از علایم آن شامل تب،یرقان،سردرد،درد مفصل و عضله،از دست دادن اشتها و قرمزی صورت است.

علت ناگهانی قرمزی پوست

از مواد و لوسیون های سبز استفاده کنید تا قرمز شدن گونه ها کم شود:

علت ناگهانی قرمزی پوست

بعد از اینکه از کمپرس آب سرد استفاده کردید، بهتر است از یک لوسیون که دارای محتوای مایل به سبز استفاده نمایید. از آنجایی که رنگ سبز در قسمت مقابل رنگ قرمز قرار دارد می تواند قرمزی را پنهان کند.

علت ناگهانی قرمزی پوست

برای درمان قرمز شدن گونه ها با پوست خود مهربان باشید

سعی کنید از مصرف محصولات ضد پیری و لایه بردارهای گلیکولیک خودداری کنید. این محصولات می تواند پوست حساس شما را بدتر کند و باعث ایجاد سرخی در گونه هایتان گردد.

برای جلوگیری از قرمز شدن گونه ها از خوردن مواد داغ و تند خودداری کنید

اگر شما قبلا سرخ شدن را تجربه کرده اید و اکنون قرار ملاقات مهمی دارید، قبل از قرار از مصرف الکل، نوشیدنی های داغ و مواد تند خودداری نمایید. تمامی این موارد محرک تولید یک ماده شیمیایی به نام هیستامین در بدن هستند که می توانند حس گرگرفتگی بیشتری در شما ایجاد کنند. به عبارت دیگر، اگر فکر می کنید شرایط پیش رو باعث سرخ شدن گونه های شما خواهد شد، بهتر است از مصرف غذاهای تند و داغ خودداری کنید.

علت ناگهانی قرمزی پوست

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (27 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۷ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

بصیره | ۵ سال پیش
گونه های من قرمزه تو گرما و سرما هم بیشتر میشه...اماتو حالت عادی هم قرمز چیکار کنم قرمزی گونه هام درست بشه لطفا راهنمایی کنید
0
6
حسن | ۷ سال پیش
من بعد از عمل جراحی مینیسک متوجه شدم که مشکل خونی دارم.وقتی آزمایش دادم مشخص شد که فاکتو 8 بدن من کمتر از حد مجازه.الان هر فشاری که به بدنم وارد میشه حتی مالش یا فشار با یک انگشت هم باعث میشه پوست بدنم قرمز بشه.میخواستم بدونم آیا این قرمزی پوست مال مشکل خونی هست یا احتمال مشکل دیگه ای هم هست
0
0
هدیه | ۷ سال پیش
سلام من صورتم بعضی موقع ها قرمز میشه همچنین بدنم البته الرژی دارم به هوای زیاد گرم و سرد وهمینطور وقتی خجالت میکشم قرمزتر میشم استرس پیدا میکنم خواهشا کمک کنید ممنونم
3
5
پاسخ ها:
ریحانه | ۵ سال پیش
منم این مشکل قرمزی پوست در سرما و گرما دارم چیکار کنم خوب بشم
1
12
محسن | ۷ سال پیش
گونه های من قرمزه تو گرما و سرما هم بیشتر میشه...اماتو حالت عادی هم قرمز چیکار کنم قرمزی گونه هام درست بشه
ممنون از دلگرم
2
8
آرزو | ۷ سال پیش
گونه های من قرمز می شود وگرم است البته خیلی خیلی هم قرمز نمی شود لطفا راهنمایی کنید
3
4
پاسخ ها:
زانیار | ۶ سال پیش
گونه های من قرمز می شود وگرم است البته خیلی هم قرمز می شود لطفا راهنمایی کنید کە چکار کنم تا خوب شم
15
13

hits