دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
لاغری پهلو: ۱۷ روش خانگی لاغر کردن چربی پهلو
149
زمان مطالعه: 7 دقیقه
لاغری پهلو شاید بنظر سخت برسد اما اگر تکنیک های مناسب آن را بلد باشید خیلی ساده میشود. لاغری چربی پهلو با کمی تلاش کاملا امکان پذیر است. در این مقاله 17 روش لاغر کردن چربی پهلو را به شما آموزش میدهیم

مجله دلگرم | چربی های پهلو یکی از قسمت های بدن است که چربی های خود را خیلی سخت از دست میدهد. با چاق شدن پهلو ها نه تنها زیبایی تان را از دست میدهید بلکه بسیاری از لباس ها را نمیتوانید بپوشید. چاقی پهلو یعنی مداوم شلوار خریدن! چربی های پهلو معمولا دور تا دور کمر را فرا میگیرد. چربی های پهلو نیز مثل انواع دیگر چربی با ورزش و رعایت رژیم غذایی مناسب آب میشوند اما اگر میخواهید خیلی سریعتر به نتیجه برسید میتوانید از روش هایی که در ادامه به شما معرفی میکنیم استفاده کنید.

1. وضعیت بدنی خود را اصلاح کنید.

اکثر مردم توجه به روش صحیح نشستن و ایستادن را نادیده میگیرند و نمیدانند که این مسئله چه اهمیت زیادی در ارتباط کنترل وزن دارد. روش صحیح ایستادن و نشستن باعث میشود تا اکسیژن کافی به بدن و تمامی سلول ها برسد. بیاد داشته باشید که حتما باید بصورت صحیح بنشینید و اگر قرار است برای مدتی طولانی در حالت نشسته قرار داشته باشید، باید حتما هر چند دقیقه یکبار کمی عقب و جلو رفته و حرکت کنید تا ماهیچه ها، مفاصل و سایر قسمت های بدن حرکت کنند.

ورزش کنید.

2. پیاده روی کنید.

پیاده روی یکی از بهترین روزش های هوازی است که میتواند به شما جهت داشتن یک وزن مناسب در طولانی مدت کمک کند. روزانه حداقل 45 دقیقه پیاده روی داشته باشید. اگر صبح زود پیاده روی کنید که خیلی بهتر است. چربی سوزاندن با پیاده روی اگرچه کمی زمان بر است اما مطمئن باشید که نتیجه ای شگفت انگیز خواهد داشت.

  • دویدن، شنا کردن و دوچرخه سواری چند تا از بهترین جایگزین های پیاده روی میباشند.

3. دویدن سرعتی

دویدن به کاهش وزن کمک بسیاری میکند اما در کاهش چربی های پهلو تاثیر بیشتری دارد. دو سرعت باید هر 30 ثانیه یکبار تکرار شود و بین هر مرتبه نیز باید 30 ثانیه دویدن نرم و یا راه رفتن سریع داشته باشید.

توجه! قبل از دویدن، حداقل 10 دقیقه بدن خود را گرم کنید. (میتوانید با راه رفتن آهسته شروع کرده و کم کم سرعت خود را افزایش دهید.

4. ورزش های قلبی عروقی

ورزش های قلبی عروقی از جمله حرکات ورزشی است که تاثیر بسیار زیادی در کاهش چربی های پهلو دارد. البته توجه داشته باشید که ورزش های قلبی عروقی تاثیر فوری ندارند اما در طولانی مدت نتایج شگفت انگیزی خواهند داشت.

همانطور که از نام آن پیداست، ورزش های قلبی عروقی، به سلامت قلب و عروق کمک بسیاری میکنند. برخی از ورزش های قلبی عروقی عبارتند از رقص زومبا، شنا کردن، دوچرخه سواری، کوهنوردی و طناب زدن. تمامی این ورزش ها نیازمند انرژی زیادی میباشد و به همین دلیل به کاهش چربی پهلو کمک میکند.

5. تقویت ماهیچه های شکم

تقویت ماهیچه های شکم مستقیما بر روی چربی های پهلو تاثیر گذاشته و باعث آب شدن آنها میشود. میتوانید تقویت ماهیچه های شکم خود را با انجام دراز و نشست شروع کنید.

توجه! به یکباره شدت تمرینات خود را افزایش ندهید. باید به با آرامش و به مرور مدت زمان و شدت انجام حرکات ورزشی خود را افزایش دهید.

6. دراز و نشست دورانی

دراز و نشست بصورت دورانی (به شکل حرکات دایره ای) یکی از بهترین حرکات تمرینی برای آب کردن چربی پهلو میباشد. در ابتدا این حرکات را به مدت 5 دقیقه انجام داده و به مرور زمان خود را افزایش بدهید.

7. بوکس

بوکس ورزشی است که برای حفظ و ارتقاء سلامت بدن معجزه میکند. بوکس نه تنها سرگرم کننده است بلکه به شکل کاملا موثری میتواند چربی های پهلو را آب کند.

لاغری پهلو با رژیم غذایی

8. رژیم غذایی پر فیبر

یک رژیم غذایی پر فیبر (غذا هایی مانند کلم بروکلی، کلم بروکسل، چغندر، آووکادو، نخود فرنگی و...) بسیار توصیه شده است چراکه به افزایش چربی سوزی در نواحی کمر و پهلو کمک کرده و همچنین اشتها را کاهش میدهد. مواد غذایی پر فیبر به بهبود سیستم گوارشی و همچنین تصفیه خون نیز کمک میکند.

9. جو دوسر

جو دو سر یکی از بهترین مواد غذایی برای کاهش وزن است چراکه میزان بسیار زیادی فیبر داشته و میتواند به مدت طولانی شما را سیر نگه دارد. جو دوسر به تنظیم قند خون نیز کمک میکند.

10. روغن نارگیل

روغن نارگیل متابولیسم را افزایش داده و به همین ترتیب میتواند با چربی های اضافه مبارزه کند. چربی روغن نارگیل بسیار سالم بوده و بجای اینکه در بدن ذخیره شود، مستقیما تبدیل به انرژی میگردد. بنابراین بهتر است که مصرف روغن های مضر را کنار گذاشته روغن های سالم همچون روغن نارگیل را وارد برنامه غذایی خود کنید.

11. سیب

سیب سرشار از فیبر غذایی و آب میباشد و هر دو این مواد به چربی سوزی کمک میکند. در سیب ماده ای به نام پستین دارد. پستین در کاهش اشتها بسیار موثر است. توصیه میشود که روزانه حداقل یک عدد سیب مصرف کنید.

12. بلوبری

آنتی اکسیدان های بسیار قوی که در بلوبری وجود دارد باعث میشود سرعت چربی سوزی بدن به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند. به همین دلیل مصرف بلوبری بصورت روزانه خالی از لطف نیست.

13. ماست یونانی

ماست (مخصوصا ماست یونانی) نه تنها سرشار از پروتئین میباشد بلکه به بهبود کارکرد سیستم گوارشی و تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک میکند. سعی حتما همراه با وعده های غذایی خود یک کاسه کوچک ماست مصرف کنید.

14. سالمون وحشی

ماهی سالمون غذایی است که میتوانید از ریزه خواری ها (مخصوصا ریزه خواری های شبانه) جلوگیری کند. سالمون منبعی سرشار از پروتئین بوده و به همین دلیل میتواند قند خون را تنظیم و چربی های ذخیره شده در بدن را کاهش دهد. حداقل هفته ای 3 یا 4 مرتبه سالمون بخورید.

15. بادام

بادام سرشار از پروتئین و اسید های چرب مفید است و به همین دلیل میتواند متابولیسم بدن را افزایش دهد. میتوانید از بادام در غذا های مختلف و همچنین انواع سالاد ها استفاده کنید. سعی کنید بجای مصرف میان وعده های مضر، بادام را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

توجه! مصرف بیش از حد بادام میتواند برای سلامت بدن مشکلاتی ایجاد کند.

16. اسفناج

اسفناج حاوی مقادیر زیادی کلسیم، منیزیم، ویتامین سی، فولات و کاروتن میباشد. همه این مواد مورد نیاز بدن است. برای چربی سوزی بهتر و سریعتر حتما اسفناج را در برنامه غذایی خود قرار دهید. اسفناج به معنای واقعی یک غذای کامل میباشد و میتوانید از آن در تهیه بسیاری از غذا ها، سالاد ها، ساندویچ ها، املت ها و حتی نوشیدنی ها استفاده کنید.

17. تخم مرغ

تخم مرغ بهترین منبع پروتئین است. مصرف روزانه یک عدد تخم مرغ میتوانید درصد زیادی از نیاز بدن به پروتئین را تامین کند. تخم مرغ با کاهش اشتها و القاء احساس سیری باعث میشود که کمتر غذا بخورید و در نتیجه وزن بیشتری کم کنید.

در ادامه باید و نباید هایی که جهت لاغری پهلو باید بدانید را آورده ایم.

برای لاغری پهلو باید چکار هایی انجام دهیم؟

  • زیاد آب بخورید. آب خوردن باعث دفع مواد زائد بدن و همچنین افزایش سرعت چربی سوزی میشود.
  • یوگا و مدیتیشن انجام دهید تا استرس کمتری داشته باشید.
  • حداقل 6 تا 8 ساعت بخوابید.
  • پس از وعده های غذایی کمی پیاده روی داشته باشید.
  • مصرف الکل را کاهش داده و کنترل کنید.

از انجام چه کار هایی باید پرهیز کرد؟

  • از مصرف غذا هایی که بیش از حد روغن، نمک و شکر دارند بپرهیزید.
  • گرسنگی را تحمل نکنید. گشنه بودن به مدت طولانی میتواند عوارض زیادی داشته باشد.
  • بصورت ناگهانی شدت تمرینات ورزشی خود را افزایش ندهید.

چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (149 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۳ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

الهه | ۷ سال پیش
خداقوت.خیلی کامل و خوب بود ممنون
0
0
منا | ۷ سال پیش
سلام من هر کاری میکنم چربی پهلو هام آب نمیشه دم نوش یا گیاهان دارویی مفیدی در این باره میتونید بهم پیشنهاد کنید؟
0
1
حبیب | ۷ سال پیش
ممنون از سایت خوب دلگرم راهکارهای خیلی مفیدی ارائه دادید ممنونم.
0
0

hits