دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
درمان چین و چروک دور چشم
4
زمان مطالعه: 10 دقیقه
درمان چین و چروک دور چشم:پیر شدن کابوسی که همه ما با می ترساند. چین و چروک و کدر شدن پوست ازجمله موضوعاتی است که شدیداً خانم ها را نگران می کند.

چند توصیه مهم درمان خانگی برای چین و چروک اطراف چشم

با دلگرم همراه باشید تا با راه های مناسب برای درمان چین و چروک اطراف چشم آشنا شوید.

درمان چروک دور چشم

مقدمه ای در مورد درمان چین و چروک اطراف چشم

پیر شدن کابوسی که همه ما با می ترساند. چین و چروک و کدر شدن پوست ازجمله موضوعاتی است که شدیداً خانم ها را نگران می کند. اما با مراقبت خوب، داشتن برنامه غذایی سالم و ورزش منظم می توانید این مشکل را چندین سال عقب بیندازید. اول از هر چیز باید استرس را کنار گذاشته و همیشه شاد و خوشحال باشید. با رعایت رهنمودهای تاثیر شگرفی بر روی پوست و سلامتیتان مشاهده خواهید کرد.

از بین بردن چروک دور چشم راه و روش های مختلفی از قبیل بوتاکس و استفاده از ماسک های دور چشم دارد اما طبق معمول راز زیبایی پوست زنان شرقی با تمام این روش ها متفاوت است و همین موجب شده است که دانشمندان و پزشکان زیبایی کشورهای دیگر در مورد روش های مختلف زیبایی سنتی زنان ژاپنی و کره ای به طور علمی تحقیقات انجام دهند و به دلیل و راز آنها پی ببرند.

طبق گفنه های نائومی موریامی زن های ژاپنی بسیار نسبت به پوستشان بسیار حساس هستند و روش هایی را سالهاست که از روش هایی سنتی برای جلوگیری از چروکیدگی پوستشان استفاده می کنند. چینی ها و ژاپنی ها از یک روش سنتی قدیمی برای جلوگیری و محو کردن چروک های دور چشم شان استفاده می کنند که این روزها در کشورهای اروپایی بر روی آن تحقیقات و مطالعاتی انجام شده است تا با روش های دیگر برای محو کردن و از بین بردن چروک های اطراف چشم مقایسه شوند.

پوست اطراف چشم بر اثر خندیدن، دست مالیدن و... دچار چین و چروک می شود. پوست زیر چشم خشک و بی آب می شود و حالت افتادگی پیدا می کند. پوست دور چشم، حساس ترین پوست در صورت است. سازندگان کرم های دور چشم مدعی اند که محصولاتشان چین و چروک زیر چشم را کاهش می دهد یا از بین می برد یا روند پیری را متوقف می کند اما واقعیت امر چیز دیگری است.

در واقع اگر چه این کرم ها به مرطوب کردن پوست دور چشم کمک می کند اما راه متداول برای از بین بردن چین و چروک نیست. علاوه بر آن بیشتر این کرم ها بیش از حد غنی است و باعث تحریک پوست دور چشم می شود. خوشبختانه، محصولات طبیعی مانند گیاهان می تواند پوست را نرم و مرطوب کند بدون این که اختلالی در پوست ایجاد کند.

درمان چین و چروک اطراف چشم

درمان خانگی چین و چروک اطراف چشم

درمان چین و چروک اطراف چشم

  • گل یا گیاه قاصدک به طور طبیعی از پوست سم زدایی می کند و تصفیه کننده خون و سیستم لنفاوی است. این گیاه در شادابی پوست موثر است.
  • کمی شیر را با شکر قهوه ای بجوشانید. کاملاً هم بزنید و پس از خنک شدن با پنبه روی پوست بمالید. این کار باعث تمیز شدن سطح پوست و کاهش چین و چروک زیر چشم می شود.
  • کیسه چای مرطوب را در یخچال قرار دهید و پس از خنک شدن در قسمت زیر چشم که چین و چروک دارد، قرار دهید. تکرار آن چین و چروک را کم خواهد کرد.
  • آب آناناس، یکی از عالی ترین درمان ها برای از بین بردن چین و چروک زیر چشم است. کافی است با دست یا پنبه آب آناناس را روی پوست چین خورده بمالید. بررسی های پزشکی متعدد ثابت می کند مالیدن آب آناناس اسید آلفاهیدروکسی چین و چروک را به طور چشمگیری کاهش می دهد. آب آناناس حاوی برومیلین است که نوعی اسید طبیعی محسوب می شود.
  • گیاه رزماری و دم اسبی نیز به پوست ظاهر نرم می دهد.
  • نصف قاشق مرباخوری عسل و برشی از سیب زمینی را به حالت پوره دربیاورید و زیر چشم بمالید و پس از ۲۰ دقیقه با آب بشویید. چین و چروک های ریز از بین می رود. خط های تیره نیز در صورت استفاده منظم طی چند هفته کم می شود.
  • مالیدن آب آلوئه ورا نیز در از بین رفتن چین و چروک موثر است.
  • مالیدن آب لیمو با پنبه روی چین و چروک های زیر چشم نیز بسیار مفید است. این کار را روزی ۲ بار انجام دهید ترجیحاً یک نوبت صبح پس از بیدار شدن از خواب و یک نوبت قبل از خواب.
  • گلاب علاوه بر از بین بردن چین و چروک باعث جوان سازی پوست زیر چشم هم می شود. حداقل روزی یک بار مقداری گلاب روی پوست بمالید.
  • مالیدن یخ،راه دیگری برای کاهش دادن چین و چروک زیر چشم است. هنگام مالیدن یخ روی چین و چروک آن را بچرخانید.
  • روغن هسته انگور دارای خاصیت مغذی، نرم کننده و مرطوب کننده است و برای از بین بردن چین و چروک نیز مفید است.
  • مالیدن سفیده تخم مرغ باعث سفت شدن پوست زیر چشم می شود و چین و چروک ها را کم می کند. برای به دست آوردن نتیجه مثبت، این کار را مرتب انجام دهید.
  • روغن کرچک، یکی از بهترین مواد مرطوب کننده برای زیر چشم به حساب می آید. ابتدا دست و صورت خود را با آب بشویید و خشک کنید. انگشتان خود را آغشته به روغن کنید و زیر چشم بمالید. برای کسب بهترین نتیجه، این کار را قبل از خواب انجام دهید. تکرار این کار نه تنها چین و چروک را از بین می برد بلکه پوست را جوان و نرم می کند.
  • در مصر قدیم، برای از بین بردن چین و چروک کنار دهان و چشم، از روغن بادام شیرین و روغن طبیعی و صمغ کندر استفاده می کردند. این روغن را به آرامی، روزی ۲ بار اطراف چشم و دهان ماساژ دهید تا پوست نرم شود.
  • استفاده از روغن نارگیل، نتیجه سریع تری می دهد که طی کمتر از یک هفته آشکار می شود. این روغن علاوه بر این که چین و چروک زیر چشم را از بین می برد، باعث نرمی پوست هم می شود.
  • انگور برش زده را روی چین و چروک بمالید تا اسیدهای موجود در آن پوست زیر چشم را سفت کند.
  • برای به دست آوردن نتیجه بهتر، بگذارید آب انگور به مدت ۱۵دقیقه روی پوست بماند.
  • به اندازه کافی آب بنوشید و زیاد در معرض نور خورشید قرار نگیرید. از آن جا که چشم قسمت حساس بدن است، توصیه می شود، ابتدا مقدار کمی از مواد را روی پوست دست امتحان کنید تا از واکنش نشان ندادن آن مطمئن شوید.
  • مصرف غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان مانند میوه های تازه و سبزی های سرشار از ویتامین C،E، فیتوفنولز و فلاوانوئید مفید است.
  • خواب کافی و دوری از استرس، علایمی از جمله سیاهی دور چشم، چین و چروک و پف زیر چشم را کاهش می دهد.
  • ویتامین E نیز تاثیر چشمگیری در از بین بردن چین و چروک دارد. کافی است از روغن ویتامین E استفاده کنید یا قرص حاوی روغن ویتامین E را کمی سوراخ کنید و اطراف چشم بمالید.
  • آب خیار، حاوی ماده طبیعی است که علاوه بر سفت کردن، پوست زیر چشم را صاف و نرم نیز می کند.

درمان چین و چروک اطراف چشم

لیزر اربیوم چیست؟

لیزر اربیوم، نوعی لیزر قدیمی است و در گروه لیزرهای ابلیتیو جای می گیرد. لیزرهای ابیلیتو، به آن گروه از لیزرهایی گفته می شود که قسمتی از پوست را بر می دارند. علاوه بر لیزر اربیوم، لیزر CO2 هم در گروه ابلیتیوها قرار دارد.

درمان چین و چروک اطراف چشم

منظورتان از برداشتن قسمتی از پوست چیست؟

  • مثلا با کمک این لیزر می توان برخی از خال ها، زگیل ها و گروهی از ضایعات پوستی برجسته را برداشت.

کمی هم از عوارض لیزر اربیوم برایمان می گویید؟

  • این لیزر با قدرت نفوذ بالایی که دارد، می تواند باعث آسیب به بافت های پوستی شود. قرمزی و التهاب ناشی از اربیوم هم زیاد است. به همین دلیل استفاده از اربیوم، در اصل برای برداشتن توده و ضایعات پوستی است و این لیزر در درمان چین و چروک کاربردی ندارد.

پس چرا برای رفع چین و چروک اطراف چشم خانمی که ابتدای مطلب به ایشان اشاره کردیم، از لیزر اربیوم استفاده شده است؟

  • وقتی که تاکید می کنیم برای درمان ناراحتی های پوستی یا درمان های زیبایی در زمینه پوست به متخصصان پوست مراجعه کنید، به همین دلیل است. یک متخصص پوست می داند که چه وسیله ای در چه مواردی کاربرد دارد و چطور باید آن را به نحوی استفاده کرد که بیمار دچار کمترین عارضه شود. از طرف دیگر، پزشک متخصص با عوارض احتمالی روش های درمانی آشناست و می تواند از ایجاد آنها جلوگیری یا حداقل بهترین و سریع ترین راه درمانی را برای رفع عوارض احتمالی ایجاد شده، انتخاب کند. اگر برای درمان یا اعمال زیبایی به افراد غیرمتخصص مراجعه می کنید، باید انتظار هرنوع عارضه ای را داشته باشید. روش نامناسبی برای درمان چروک های دور چشم او انتخاب شده که این روش برای آن مشکل، مناسب و مورد تایید متخصصان پوست نیست.

بهترین روش درمان چروک دور چشم چیست؟

  • یک نوع چروک در اطراف چشم بیشتر افراد وجود دارد که به نام «پنجه کلاغی» معروف است. معمولا این نوع چروک در اثر بستن یا تنگ کردن چشم ها هنگام مواجهه با نور، مطالعه یا خندیدن ایجاد می شود.

از آنجا که این چروک ها در دوران جوانی ایجاد می شوند، خط مشخصی از خود باقی نمی گذارند و بیشتر خط ها از میانسالی به بعد تشکیل می شوند و شکل می گیرند. ساده ترین و بی دردسرترین راه برای رفع این چروک ها، استفاده از بوتاکس است. تزریق بوتاکس می تواند حدود 9-6 ماه این خطوط را صاف تر نشان دهد.

نظرتان درباره لیزر CO2 چیست؟

- هرچند که لیزر فراکشنال CO2 هم برای درمان چروک های دور چشم به کار می رود اما اثربخشی آن چندان زیاد و به اندازه بوتاکس نیست. ما می توانیم با کمک این نوع لیزر، کمی به صاف ترشدن پوست دور چشم کمک کنیم اما از آنجا که پوست اطراف چشم ما بسیار نازک است (ضخامتی کمتر از 0.1 میلی متر دارد)، باید لیزر فراکشنال CO2 را با دقت بسیار و به صورت تکراری برای کمترکردن چروک دور چشم به کار برد. از این رو فقط به تشخیص پزشک متخصص در موارد خاص، می توان از آن استفاده کرد.

رادیو فرکوئنسی هم در درمان چروک های دور چشم کاربرد دارد؟

- دستگاه های RF یا همان رادیوفرکوئنسی می توانند تاحدی به جوانسازی پوست اطراف چشم و محکم تر شدن پوست کمک کنند اما نمی توان چروک ها را با این روش کاملا از بین برد.

کرم دور چشم درمان کننده چروک نیست

کرم های دور چشم می توانند رطوبت پوست اطراف چشم را افزایش دهند و باعث شوند که چروک ناشی از خشکی پوست، کمتر خود را نشان بدهد اما این کرم ها نقشی در رفع یا درمان چروک اطراف چشم ها ندارند. علت ایجاد چروک های افقی زیر چشم جوان ها، درماتیت اتوپیک است. معمولا چنین افرادی از دوران کودکی دچار حساسیت پوستی بوده اند و حالا با علائم این حساسیت به صورت چروک زیر چشم مواجه شده اند. درمان های دارویی موضعی با کرم های تجویزی متخصص پوست می تواند در بهبود التهاب و چروک زیر چشم این افراد مفید باشد.

درمان چین و چروک اطراف چشم

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (4 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۳ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

پرستو | ۷ سال پیش
سلام من درمورد قرص ویتامین ای خیلی شنیدم که جواب میده برای چین ورود و شاداب پوست
0
0
ترانه | ۷ سال پیش
من پیشنهاد میکنم قرص یا کپسول ویتامین ای رو سوراخ کنیدوبمالید زیر چشماتون واقعا جواب میگیرید
0
0
نگار | ۷ سال پیش
سفیده تخم مرغ عالی
0
0

hits