دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
برای بسته بندی چای به چه دستگاه هایی نیاز است (طرح توجیهی)
1
زمان مطالعه: 8 دقیقه
طرح توجیهی خط بسته بندی چای ::در این طرح به شما خواهیم گفت که برای بسته بندی چای به چه دستگاه های نیاز دارید ، و به غیر از چای چه محصولات دیگری را می توانید بسته بندی کنید.

طرح توجیهی خط بسته بندی چای

اکثر نیاز چای کشور از طریق واردات چای قاچاق تامین می شود که این امر علاوه بر ضررهای فراوان اقتصادی، برای مردم مسائل و مشکلات بهداشتی نیز به همراه دارد. شرکت تی نوش قصد دارد با ایجاد کارخانه ای مجهز به جدیدترین ماشین آلات به قطبی در زمینه تهیه و توزیع چای و مشتقات آن تبدیل شود.

بدین ترتیب علاوه بر اینکه از مصرف چای های خارجی در داخل کاسته می شود، زمینه صادرات به دیگر کشورها هم فراهم می شود.

در حال حاضر چای تولید داخل از کیفیت مناسبی برخوردار است و اکثر مردم تمایلی زیادی به مصرف آن دارند. از مصادیق این امر وجود ۱۵۰ هزار تن انباشته چای علی رغم تقاضای زیاد بازار داخل برای چای در انبارهای کشور می باشد.

از راه های استفاده این محصولات باز فراوری آن و تبدیل آن به چای مرغوب و با کیفیت توسط اسانس و عصاره چای مرغوب می باشد. بنابراین و باتوجه به آمار های موجود مبنی بر تقاضای چای و ممنوع بودن واردات آنها بازار خوبی برای چای خشکبار فراوری شده و کیسه ای در آینده پیشبینی می شود.

همچنین با توجه به تنوع طلبی مردم در مصرف و کمبود تمایل به مصرف نوشابه های گاز دار در تمام دنیا و مصارف سرانه کشورهای دیگر برای چای فوری و نوشابه چای، برای این محصولات نیز می توان بازار خوبی در آینده پیشبینی نمود.

نام محصول (محصولات) اصلی:

  1. چای سیاه بازفراوری شده
  2. چای کیسه ای
  3. چای فوری همراه شکر
  4. گرانول چای
  5. نوشابه چای
  6. قهوه فوری

چای سیاه بازفرآوری شده در بسته های ۵۰۰ گرمی به بازار عرضه می شود از خصوصیات اصلی این چای، استفاده از اسانس و عصاره تهیه شده از چای مرغوب برای افزودن به چای ایران جهت افزایش کیفیت طعم ورنگ درحد چای بسیار مرغوب می باشد. چای کیسه ای در بسته های ۲ گرمی و در جعبه های ۲۵ تایی به بازار عرضه خواهد شد. چای داخل این کیسه ها ازچای سیاه بازفراوری شده تامین خواهد شد.

چای فوری به ۲ شکل پودر و گرانول به ترتیب در بسته بندی شیشه ای ۴۰۰ گرمی به بازار عرضه خواهد شد. نوشابه های غیر الکلی نیز در بسته بندی ۲۵۰ سی سی به بازار عرضه خواهد شد. با عصاره گیری از چای خشک درجه ۱ ، و افزودن رنگ و اسانس آن به چای سیاه درجه ۳، می توان چای مرغوب تولید نمود.

در حقیقت با این عمل بر میزان ظرفیت تولیدی کل چای کشور افزوده نمی شود بلکه انواع چای نیمه مرغوب یا متوسط به نوع مرغوب و مطابق با ذائقه مردم تبدیل می شود. بدین ترتیب محصولی با اسانس های طبیعی و از نظر بهداشتی کاملاً مطمئن به دست مردم می رسد و از مصرف چای های قاچاق که از رنگ و طعم های غیربهداشتی استفاده می کنند کاسته می شود.

سایر محصولات مانند اسانس، چای فوری و نوشابه سابقه تولید در داخل را ندارند، ولی با توجه قشر عظیم جوان در جامعه و حسن تنوع خواهی مردم ایران بازار خوبی برای این محصولات نوید می دهد.

خط بسته بندی چای متشکل از ماشین آلات مختلفی می باشد . به جرات می توان گفت که چای یکی از محبوبترین و سرشناس ترین نوشیدنی ها در مقایسه با نوشیدنی های دیگر می باشد . و خود کلمه ی چای از کشور چین تلمظ گشته است .

مراحل تولید خود محصول چای شامل حرارت دهی ، خشک کنی و افزودن متعلقات طعم دهنده به این محصول می باشد.

divider

اطلاعات فنی ماشین آلات خط کامل سورت و بسته بندی چای

قسمت اول مربوط به ماشین آلات سورتینگ چای می باشد :

۱- دستگاه ویبره چای :

مناسب برای جداسازی اولیه گرد و غبار از چای می باشد.دستگاه ویبره چای بنا بر ظرفیت مورد نظر ، دارای مخزن تمام استنلس استیل می باشد.روند اصلی جداسازی گرد و غبار و ضایعات از چای بدین صورت می باشد که کیسه های بسته بندی شده پس از باز شدن توسط اپراتور به درون مخزن استیل دستگاه ریخته شده و بنا بر گنجایش مخزن تغذیه می گردد.در قسمت تحتانی دستگاه ویبره چای یک دریچه ی خروجی تعبیه گردیده است تا بتوان خروجی مورد نظر را گرفت. بعد از این دریچه ، دستگاه مجهز به سیستم لرزانک یا همان ویبره می باشد.

۲- دستگاه الک چای :

مناسب برای سورتینگ و جداسازی انواع چای مورد استفاده قرار می گیرد . مکانیزم کارکرد دستگاه الک چای بدین صورت می باشد که بعد از اینکه جداسازی اولیه چای از گرد و غبار در سیستم ویبره صورت پذیرفت ، محصول توسط دستگاه بالابر به دستگاه الک چای منتقل گردیده و توسط سیستم ویبره طراحی شده ، چای بنا بر اندازه های مورد نیاز مرتب و جدا می گردد .

این دستگاه همچنین این قابلیت را داراست که برای ظرفیت های مختلف تولیدی قابل تنظیم می باشد . توری های نصب شده در قسمت ویبره دستگاه الک چای قابل تعویض ، شستشو و تغییر اندازه می باشند .

۳- دستگاه بلندر یا میکسر پودر :

جهت میکس و ترکیب انواع محصولات پودری مورد استفاده قرار می گیرد . قسمت بلندر ، متشکل از یک شفت مستقیم می باشد که دو سری پره در جهت مخالف یکدیگر بر روی این شفت تعبیه گردیده است تا با چرخش معکوس یکدیگر باعث ترکیب ، میکس و تلفیق دو یا چند مواد پودری می باشد .

دستگاه بلندر می تواند انواع مواد پودری شامل مواد غذایی از جمله ادویه جات مثل آویشن ، اسپند ، چای سبز ، نسکافه ، قهوه ، چای سیاه ، خردل ، دارچین ، زردچوبه ، زعفران ، زنجبیل ، زیره ، سیاهدانه ، فلفل ، کاکائو ، گلپر ، وانیل ، هل ، سماق ، نمک ، نشاسته و غیره ، میکس و ترکیب انواع محصولات دارویی ، شیمیایی و غیره را میکس و ترکیب نماید .

۴- دستگاه غبار گیر صنعتی :

جهت جمع آوری گرد و غبار در ماشین آلات مختلف می باشد. دستگاه غبار گیر صنعتی مجهز به سیستم مکش حلزونی می باشد که عمدتاً در مواد غذایی و داروئی کاربرد دارد . از دیگر مزایای سیستم غبارگیر صنعتی وجود مخازن پارچه ای جهت جمع آوری گرد و غبار جمع آوری شده می باشد .

۵- وان ذخیره :

از وان ذخیره جهت ذخیره سازی محصولات آماده شده استفاده می گردد.

divider

قسمت دوم بسته بندی چای ، بسته به نوع بسته های مد نظر متفاوت می باشد:

۱- دستگاه بالابر دستگاه بسته بندی مدل Z :

مختص انتقال چای ، حبوبات و خشکبار به دستگاه بسته بندی می باشد.کاسه های دستگاه بالابر دستگاه بسته بندی مدل Z از جنس پلی آمید و کاملاً بهداشتی بوده و جهت ظرفیتهای مختلف قابل تنظیم می باشد.دستگاه بسته بندی مدل Z در ظرفیتهای مختلف از تک توزین تا شانزده توزین می باشد.

۲- دستگاه بسته بندی چهارتوزین :

مناسب جهت بسته بندی چای ، خشکبار ، حبوبات ، پسته ، چیپس ، میوه خشک وغیره بوده و بسته بندی انواع محصولات مواد غذایی به صورت سه سردوخت انجام می پذیرد.دستگاه بسته بندی چهارتوزین مجهز به لودسل و چشم الکترونیکی در قسمت بسته بندی بوده و کارکرد دستگاه با سیستم PLC می باشد.

دستگاه بسته بندی چهار توزین مجهزبه کاسه های وزن کشی می باشد و عملکرد دستگاه توسط صفحه تاچ اسکرین کنترل می گردد.

۳- دستگاه تاریخ زن :

قابلیت نصب بروی انواع دستگاههای بسته بندی خشکبار ، حبوبات ، پسته ، چیپس ، پفک ، کشمش،میوه خشک و مواد پودری ، ویفر و بیسکویت و غیره رادارا می باشد.سیستم تاریخ زن به صورت حرارتی پنوماتیکی می باشد و در صورت نیاز قابلیت کاربه صورت دستی جهت بسته بندی مرغ و جعبه های مقوایی رانیز دارا می باشد.این دستگاه قابلیت نصب برروی دستگاه بسته بندی رادارد.

۴- دستگاه تزریق گاز ازت :

جهت تزریق گاز ازت در بسته های مواد غذایی مورد استفاده قرارمی گیرد.دستگاه تزریق گاز ازت در زمان دوخت لفافه بسته بندی تزریق گاز ازت را انجام داده و گاز ازت را به داخل بسته بعد از انجام مرحله مکش انجام میدهد.دستگاه تزریق گاز ازت قابل نصب برروی دستگاه بسته بندی می باشد.این دستگاه بنا بر ظرفیت تولیدی کار قابلیت تنظیم شدن را دارد.

۵- دستگاه فرم پاکت زن :

قابلیت نصب بروی انواع دستگاههای بسته بندی خشکبار ، حبوبات ، پسته ، چیپس ، پفک ، کشمش،میوه خشک و مواد پودری ، ویفر و بیسکویت و غیره رادارا می باشد.سیستم فرم پاکت زن جهت شکل دهی به بسته های بسته بندی شده می باشد. دستگاه فرم پاکت زن قابلیت شکل دهی به لفافه جهت شکل پذیری به نوع بسته مورد نظر را دارا می باشد.

بسته بندی چای در بسته های کیسه ای :

دستگاه بسته بندی چای برای بسته بندی چای در مدل تی بک یا همان کسیه انجام می دهد.این مدل مناسب مناسب جهت بسته بندی چای کیسه ای ۲ گرمی با سرعت ۵۰ عدد در دقیقه می باشد .

divider

بیشتر بخوانید::

آشنایی با طرح توجیهی پرورش اردک

آشنایی با طرح توجیهی تولید کشمش و صادراتش

آشنایی با طرح توجیهی پرورش گیاهان دارویی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.0 از 5 (1 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

عبدی | ۳ سال پیش
با سلام

مشخصات و قیمت ماشین آلات بسته بندی چای را از شما درخواست میکنم.
با تشکر ، عبدی۸
0
3

hits