دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
همه چیز درمورد قیمت میلگرد ، نحوه خرید میلگرد و تشخیص میلگرد مرغوب
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
انواع میلگرد و کاربرد آن ، طیف گسترده ای از انواع میلگردها در بازار وجود دارد که در ادامه به معرفی آن می پردازیم.

میلگرد چیست؟

هنگامی که افراد برای شروع یک پروژه برای ساخت و سازهای بتنی یا سیمانی آماده می شوند، یکی از خریدهایی که برای تامین مصالح برای آن برنامه ریزی می کنند، میلگرد است. میلگردها فولادهایی هستند که از آن برای بهبود مقاومت کششی بتن استفاده می شود؛ چرا که بتن در کشش بسیار ضعیف عمل می کند اما در فشار قوی است. با افزودن این میله های فولادی تقویت کننده، بتن مسلحی ایجاد می شود که می تواند استحکام ساختمان را بالا ببرد.

انواع میلگرد و کاربرد آن

طیف گسترده ای از انواع میلگردها در بازار وجود دارد که در ادامه به معرفی آن می پردازیم:

میلگرد کربن فولادی

میلگرد کربن فولادی یکی از رایج ترین نوع میلگردها است که در پروژه های مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. این فولاد آلیاژی بسیار مقرون به صرفه و بادوام است. اما باید گفت که این نوع از میلگردها ممکن است در آب و هوایی که به شدت مرطوب است، به خوبی مقاومت نداشته باشد.

میلگرد استنلس استیل

این میله های تقویت کننده فولادی برای پل ها، جاده ها، اسکله ها و سایر سازه هایی که باید وزن زیادی را متحمل شوند، بسیار مناسب است. برخلاف میلگردهای فولاد کربنی، میلگردهای فولادی ضد زنگ از خوردگی جلوگیری کرده و از سازه محافظت بیشتری می کند.

میلگرد گالوانیزه

از دیگر انواع میلگردها می توان به میلگرد گالوانیزه اشاره کرد که قیمت بالاتری نسبت به سایرین دارد. این محصول از فولاد آلیاژی است و می تواند در محلول غوطه ور بماند تا یک پوشش آب ویژه به آن اضافه شود. در این صورت این میله ها می توانند از خوردگی جلوگیری به عمل آورند. این ماده همچنین یک گزینه عالی برای جایگزین میلگردهایی با روکش اپوکسی است. میلگرد گالوانیزه 40 برابر بیشتر در برابر خوردگی مقاوم است و حمل و نقل آن هم آسان تر است.

میلگرد با روکش اپوکسی

از میلگرد با روکش اپوکسی بیشتر در پروژه های ساختمانی با رطوبت بالا استفاده می کنند. این میلگردها با یک روکش اپوکسی ضخیم کاملا پوشیده شده اند و به کاهش خوردگی کمک می کنند.

میلگرد با روکش اپوکسی

میلگرد پارچه سیم جوشی

این نوع از میلگرد ها یک الگوی شبکه ای هستند که از سیم فولادی کم کربن جوش داده شده ساخته می شوند. این شبکه ها می توانند به تقویت دال های بتنی برای بهبود مقاومت کششی کلی بتن کمک زیادی کنند.

میلگرد فلزی منبسط شده

این میلگردها از یک ورق فولادی ساخته شده اند که به صورت کاملا ماهرانه برش داده و منبسط شده اند. از این محصول معمولا در زمانی استفاده می شود که به یک گچ ضخیم برای حمایت از بتن ها نیاز است. میلگرد فلزی منبسط شده بیشتر برای پیاده روها و یا سطوح پیاده روی استفاده می شود. اما این ها به قدری قوی نیستند که بتوانند ترافیک وسایل نقلیه را روی خود تحمل کنند.

نقش میلگرد در بتن

نقش میلگرد در بتن

در واقع هدف استفاده از فولادها در بتن، افزایش قدرت و تقویت مصالح است. آن ها می توانند با ترکیب آلیاژهای مختلف برای کاربردهای متنوعی تولید شوند. یکی از انواع میلگردها، میلگردهای آج دار است که کمک می کند تا این مقطع با استحکام بیشتر و بهتری درون بتن قرار بگیرد. در نتیجه احتمال آسیب و شکستگی در سازه هم به حداقل می رسد.

میلگرد می تواند بتن را تا چندین برابر در برابر شکست مقاوم کند و به آن استحکام ببخشد. با استفاده از یک میله تقویت کننده که در برابر خوردگی هم مقاوم است، استحکام کششی را برای بتن فراهم می کند. اگر می خواهید ساختار سازه را بتنی کنید، باید بدانید که میلگرد پشتیبانی بسیار قوی تری نسبت به سیم های فولادی، فایبر گلاس، تقویت کننده و بسیاری از محصولات دیگری که در بازار موجود هستند، دارند. چرا که میلگردها می توانند استحکام زیادی را برای سازه ها به وجود آورند.

عوامل موثر بر قیمت میلگرد

قیمت میلگرد به عوامل مختلف و زیادی بستگی دارد. یکی از عوامل بسیار تاثیر گذار بر قیمت ملیگرد، استاندارد میله و نوع آلیاژی که در آن به کار می رود است. این که میلگرد را در چه سایز و ابعادی هم سفارش دهید، بر قیمت آن موثر خواهد بود. هر چه ابعاد این محصول بزرگ تر باشد، طبیعتا قیمت آن هم بالاتر خواهد رفت. عامل دیگر هم نوع برند مورد استفاده در میلگرد ها است. این که این محصول تولید کارخانه های داخل ایران باشد یا از کارخانه های خارجی، از نکات مهمی است که باید هنگام خرید میلگرد به آن توجه کنید.

خدمات تجارت گرام برای خرید میلگرد

خدمات تجارت گرام برای خرید میلگرد

برای خرید میلگرد حتما فروشگاه های معتبری که ارائه دهنده این محصولات هستند را انتخاب کنید. یکی از این فروشگاه های معتبر، فروشگاه اینترنتی تجارت گرام است که می توانید به صورت آنلاین سفارش خود را به ثبت برسانید. در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتر و تخصصی تر در زمینه خرید میلگرد دارید، می توانید با کارشناسان و مشاوران فروش ما در وبسایت در ارتباط باشید. تجارت گرام ارائه دهنده انواع محصولات فولادی، آهنی و ... در بالاترین کیفیت ها به مشتریان است.

درصورتی که برای قیمت میلگرد نیاز به راهنمایی و مشاوره داشتید، کارشناسان ما در تجارت گرام آماده مشاوره به شما مشتریان عزیز هستند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits