دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مقایسه قیمت ویراستاری در مؤسسات مختلف ایران
0
زمان مطالعه: 6 دقیقه
قیمت ویراستاری بر اساس عناصر مختلفی مشخص می شود. هر مؤسسه ای معیارهای خود را برای تعیین هزینه ویراستاری دارد.

قیمت ویراستاری بر اساس عوامل مختلفی تعیین می شود. اولین عامل را می توان تعداد کلمات متن و حجم آن در نظر گرفت. البته مهم است که متن چه زبانی داشته باشد. به طور حتم ویرایش متن به زبان انگلیسی از فارسی هزینه بیشتری دارد. در این مقاله هزینه های ویراستاری در مؤسسه های ایران تایپیست، تایپو، مستر تایپیست و ارشدان با هم مقایسه شده اند.

قیمت ویراستاری متون در ایران تایپیست

قیمت ویراستاری در ایران تایپیست برای انواع ویرایش متفاوت است. ویرایش سطوح مختلفی دارد. پرکاربردترین نوع ویرایش ویرایش فنی است که در واقع سطحی ترین نوع ویرایش نیز به شمار می رود. ویرایش زبانی یا ادبی و محتوایی یا علمی در عمق بیشتری از متن اتفاق می افتند. ویرایش فنی کامل در این مجموعه شامل چند مرحله می شود. تنظیم فاصله و نیم فاصله ها، نسخه خوانی با کمک نرم افزار ویراستیار و نسخه خوانی برای اصلاح غلط املایی از نسخه اصلی از جمله این خدمات هستند که در این نوع ویرایش به آنها پرداخته می شود. نوع زبان نیز در هزینه ویرایش تعیین کننده است و در این مجموعه ویرایش به زبان های غیر از فارسی هم پذیرفته می شود.

سفارش دهنده در زمان ثبت سفارش ویرایش می تواند تعیین کند چه نوع ویرایشی روی متن انجام شود. هزینه ها با توجه به زمانی که برای کار گذاشته می شود محاسبه خواهد شد. قیمت ویراستاری به تعداد کلمات متن هم وابسته است. به طور معمول هزینه ها برای هر صفحه با تعداد کلمات مشخص اعلام می شود. برای اطلاع از قیمت دقیق لازم است که مشخصات فایل به درستی در زمان ثبت سفارش وارد شوند. مشاوره درباره تشخیص نوع ویرایش لازم برای متن رایگان است. پیش فاکتور هم به شکل رایگان برای همه ارسال می شود. برای سفارش های با حجم زیاد پرداخت قسطی هم امکان پذیر شده است.

محاسبه قیمت ویراستاری

بررسی کیفیت خدمات ویراستاری در تایپو

قیمت ویراستاری در تایپو هم بر طبق کاری که روی فایل انجام می گیرد تعیین می شود. تایپو یک مرکز تخصصی تایپ و آموزش تایپ است که در کنار آن خدمات ویرایش هم ارائه می دهد. خدمات ویراستاری در مرکز تایپو از کیفیت نسبتاً خوبی برخوردار است. اما نمی توان آن را با مرکزی مانند ایران تایپیست مقایسه کرد که سال های متمادی است در این حوزه فعالیت بسیار گسترده داشته است. ویرایش در این مرکز به اندازه مراکز دیگر به شکل تخصصی صورت نمی گیرد. اما می توان پیش از ثبت سفارش از مشاوران به طور رایگان کمک گرفت. متداول ترین نوع ویرایش در این مرکز ویرایش فنی است که بعد از ثبت آن فاکتور به صورت رایگان برای سفارش دهنده ارسال می شود. پرداخت هزینه های بالای ویرایش نیز در این مرکز به شکل قسطی امکان پذیر شده است.

محاسبه قیمت ویراستاری در مستر تایپیست چگونه است؟

قیمت ویراستاری در مستر تایپیست مانند مراکز دیگر بر اساس چند عامل تعیین می شود. حجم و تعداد کلمات متن را می توان مهم ترین عامل دانست. پیش از ثبت سفارش، هر کاربر می تواند از مزیت مشاوره رایگان خدمات ویراستاری این مرکز بهره ببرد. ضمن این که فاکتور رایگان ارسال می شود و امکان مقایسه قیمت ها با وب سایت های دیگر به راحتی وجود دارد. هر چقدر که ویراستار زمان بیشتری را برای ویرایش صرف کند، هزینه بیشتری هم بابت کار دریافت خواهد کرد. سفارش های فوری هزینه بیشتری دارند و برای فایل های با حجم زیاد امکان پرداخت به صورت قسطی میسر شده است.

تعرفه های ویراستاری قبل از چاپ کتاب در ارشدان

قیمت ویراستاری در ارشدان با توجه به نوع ویراستاری که روی کتاب انجام می شود بستگی دارد. یعنی علاوه بر تعداد کلمات و حجم متن، عامل اثرگذار دیگر بر روی ویرایش کتاب را می توان نوع ویراستاری دانست. ویرایش علمی یا محتوایی به دلیل تغییرات عمیقی که در آن انجام می شود، هزینه بیشتری در مقایسه با ویرایش فنی یا صوری دارد. ویرایش ادبی و زبانی نیز با عمق متن سر و کار دارد و تغییرات بیشتری در متن ایجاد می کند. می توان کم هزینه ترین نوع ویرایش را نسبت به ویرایش های دیگر ویرایش فنی یا همان صوری دانست. برای این که سفارش دهنده بداند متن کتاب او به چه نوع ویرایشی نیاز دارد، می تواند از مشاوران مجموعه مشاوره رایگان بگیرد.

قیمت ویراستاری به طور معمول برای یک صفحه با تعداد کلمات مشخص اعلام می شود. یعنی تعرفه ها بر اساس یک صفحه 300 یا 200 کلمه ای به سفارش دهنده اعلام می شوند. برای این کار از کلمه شمار نرم افزار ورد استفاده می شود. اگر متن تخصصی باشد برای ویرایش محتوایی از کسانی کمک گرفته می شود که در آن حوزه تخصص های لازم را داشته باشند. بدون آگاهی از موضوع متن ویرایش علمی و دست بردن بر محتوای متن امکان پذیر نیست.

خدمات ویراستاری

کدام مرکز خدمات مقرون به صرفه ای را ارائه می دهد؟

با مقایسه قیمت ویراستاری در مراکز ایران تایپیست، تایپو، مستر تایپیست و ارشدان می توان به این نتیجه رسید که قیمت ها در ایران تایپیست و ارشدان با توجه به خدماتی که ارائه می دهند بسیار مناسب تر است. ایران تایپیست سال ها است که در این حوزه به دانشجویان، محققان و استادان دانشگاه ها خدمات ویژه ارائه می دهد. همین مسئله موجب شده است که بتواند بهترین ویراستارهای متخصص در رشته های مختلف را به استخدام خود در آورد. همکاری این مجموعه با ارشدان موجب شده است که افراد با خیال راحت بتوانند انواع سفارش های مربوط به چاپ کتاب و از جمله ویرایش را در آنها به ثبت برسانند.

برای ثبت سفارش ویرایش حرفه ای می توان بر روی هر دو وب سایت حساب کرد. ایران تایپیست و ارشدان را با توجه به امکانات زیادی که برای ثبت سفارش ویرایش در خود دارند، می توان بسترهای بسیار مناسب تری برای این کار دانست. در ادامه، جدول مقایسه قیمت ویراستاری در هر چهار مرکز آورده شده است.

مشاوره رایگان

فاکتور رایگان

ویرایش فنی یا صوری

ویرایش زبانی یا ادبی

ویرایش محتوایی یا علمی

ویرایش به

زبان های دیگر

پرداخت قسطی

ایران تایپیست

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

تایپو

دارد

دارد

دارد

ندارد

ندارد

ندارد

ندارد

مستر تایپیست

دارد

دارد

دارد

ندارد

ندارد

ندارد

ندارد

ارشدان

دارد

دارد

دارد

دارد

دارد

ندارد

دارد



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits