دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هنگام تعمیر لوازم خانگی به این نکات توجه کنید
1
زمان مطالعه: 7 دقیقه
تعمیر لوازم خانگی اصولی دارد که باید قبل و بعد از انجام آن، به آنها توجه کنید.

لوازم خانگی نقشی پررنگ در زندگی روزمره‌ی ما دارند. از پخت غذا گرفته تا شستشوی لباس‌ همگی به لوازم خانگی وابسته هستند. اگر یکی از دستگاه‌های شما دچار مشکل شود، باید زود به فکر تعمیر آن بیفتید. تعمیر لوازم خانگی اصولی دارد که باید قبل و بعد از انجام آن، به آنها توجه کنید.

یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، تلویزیون، مایکروویو و جاروبرقی عصای دست ما در منزل هستند. تا زمانی که این وسایل کار خود را انجام می‌دهند، ما اهمیت این وسایل را در خانه حس نمی‌کنیم. اما به محض اینکه مشکلی برای وسایل خانه ایجاد شود، تازه می‌فهمیم که لوازم برقی چقدر کارهای ما را در خانه آسان می‌کنند. اگر می‌خواهیم لوازم خانگی به مدت طولانی سالم بمانند و به خوبی کار کنند باید به درستی از آنها استفاده کنیم و نکات استفاده درست از آنها را رعایت کنیم.

البته باز هم ممکن است با وجود استفاده درست از لوازم خانگی، آنها دچار مشکل شوند. این مشکلات ممکن است به دلیل فرسودگی و استهلاک دستگاه و نوسانات برقی یا کیفیت پایین دستگاه به وجود آیند که این موارد از دست شما خارج هستند و دیگر کاری از دست شما برنمی‌آید به جز تعمیر دستگاه خراب.

دستورالعمل تعمیر لوازم خانگی

اگر به هر دلیلی به اینجا رسیدید و دستگاه خانگی شما دچار مشکل شد، دو راه بیشتر برای شما وجود ندارد: یا از خیر دستگاه خود بگذرید و یک دستگاه جدید بخرید، یا اینکه دستگاه خود را تعمیر کنید. همانطور که حدس می‌زنید راه حل اول پرهزینه‌تر از مورد دوم است، به خصوص در شرایطی که قیمت‌ها روز به روز افزایش پیدا می‌کنند. در بیشتر موارد راه حل دوم که تعمیر لوازم خانگی است، منطقی‌تر به نظر می‌رسد. چون باعث می‌شود شما به میزان قابل توجهی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. البته به استثنای مواردی که ایراد دستگاه به قدری اساسی و پرهزینه است که خود سرویسکاران توصیه می‌کنند تعمیر دستگاه توجیه اقتصادی چندانی ندارد و تهیه کردن دستگاه نو از هزینه‌های احتمالی آینده جلوگیری می‌کند. این مورد معمولا در مواقعی اتخاذ می‌شود که دستگاه دچار فرسودگی شده باشد.

اما زمانی که ما تصمیم به تعمیر لوازم خانگی خود گرفتیم باید چه نکاتی را در نظر داشته باشیم؟

۱. هر چه زودتر بهتر!

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که ممکن است شما در رابطه با لوازم خانگی خود مرتکب شوید گفتن جملاتی مانند این است که «هنوز کار می‌کنه،‌ مشکلش خیلی جدی نیست!». با گفتن این جمله در واقع شما عمر دستگاه خود را کاهش می‌دهید. اگر یخچال، ماشین لباسشویی یا تلویزیون شما دچار مشکل شد،‌ بهتر است زودتر ایراد آن را برطرف کنید تا دچار مشکلات جدی‌تری نشود. برای مثال اگر از دستگاه خود صدای غیرعادی می‌شنوید بهتر است از یک متخصص مشاوره بگیرید، قبل از اینکه این صدا منجر به از کار افتادن کامل دستگاه شما شود.

هنگام تعمیر لوازم خانگی به این نکات توجه کنید

۲.سرویس دوره‌ای لوازم خانگی را فراموش نکن!

«چی؟ سرویس دوره‌ای دیگه یعنی چی؟»

یکی از توصیه‌هایی که همه تکنسین‌ها و متخصص‌های کاربلد به استفاده کنندگان لوازم خانگی می‌کنند، سرویس دوره‌ای به موقع لوازم خانگی است. سرویس دوره‌ای یک سری اقدامات است که باعث می‌شود دستگاه شما بهتر کار کند و عمر آن نیز بیشتر شود و در نتیجه نیاز شما به تعمیرات کمتر شود. سرویس دوره‌ای در وسیله‌های مختلف فرق می‌کند. برای مثال در یخچال سرویس دوره‌ای شامل تمیز کردن کندانسور، تعویض فیلتر آب، سنجش دمای یخچال و اطمینان از درست کار کردن آن می‌شود. در کولر گازی سرویس دوره‌ای شامل تمیز کردن فیلتر و یونیت های داخلی و خارجی و اندازه گیری گاز دستگاه می‌شود. انجام این اقدامات کمک می‌کند، دستگاه شما بهتر کار کند، به موتور آن فشار بیش از اندازه وارد نشود و عمر دستگاه نیز بیشتر شود.

«کی دستگاهم رو سرویس دوره‌ای کنم؟»

این یکی از سوالاتی است که خیلی از کاربران می‌پرسند. پاسخ این سوال به نحوه استفاده شما از دستگاه بستگی دارد. اما به طور متوسط انجام سرویس دوره‌ای به صورت سالیانه عمر دستگاه شما را بیشتر می‌کند.

۳. سرویسکار مطمئن پیدا کنید

برای یافتن سرویسکار وسواس داشته باشید. به هر سرویسکاری اعتماد نکنید. بسیار برای ما پیش آمده است که کاربران برای بار دوم درخواست خدمات تعمیر لوازم خانگی خود را دارند و علت آن ناراضی بودن از کار سرویسکار اول است. گاهی اوقات عدم تخصص کافی در امر تعمیرات باعث می‌شود، آسیب جدی و جبران ناپذیری به دستگاه شما وارد شود. اگر روی کار سرویسکاران نظارت کافی وجود داشته باشد و سرویسکاران از فیلترهای قبلی عبور کنند و تجربه کاری بالا داشته باشند و عملکرد آنها ثابت شده باشد، دیگر خیال‌تان بابت سرویسکار راحت می‌شود.

۴. حالا درست از وسایل استفاده کنید

اگر یخچال، ماشین لباسشویی، ظرفشویی یا تلویزیون خود را تعمیر کرده‌اید، حالا وقت آن است که درست از آن استفاده کنید و نکات استفاده درست از لوازم خانگی را رعایت کنید. برای مثال اگر می‌خواهید عمر یخچال‌تان بالا برود آن را بیش از اندازه پر نکنید. درباره ماشین لباسشویی نیز همین مورد صدق می‌کند. لباس‌ها را بیش از حد مجاز داخل آن نریزید. استفاده از پودر زیاد نیز توصیه نمی‌شود.

تعمیرکار مطمئن از کجا پیدا کنیم؟

پیدا کردن کسی که تجربه کافی و قابل اثبات در زمینه تعمیرات لوازم خانگی دارد، کار مشکلی است. اما اگر تعمیر مجموعه‌ای خدمات خود را ضمانت کند و بر کار سرویسکاران خود نظارت کامل داشته باشد، دیگر جای نگرانی نیست. پشتیبانی قوی مجموعه نیز کمک می‌کند در صورتی که نارضایتی از خدمات تعمیر وجود داشت، خدمات تا برطرف شدن مشکل شما ادامه یابد.

هنگام تعمیر لوازم خانگی به این نکات توجه کنید

تعمیر لوازم خانگی با کاردون

کاردون یکی از زیرمجموعه‌های گروه گلدیران است که تجربه‌ای سی ساله در رابطه با لوازم خانگی دارد. برای استفاده از خدمات تعمیر لوازم خانگی کافیست در وبسایت کاردون درخواست خدمات مورد نظر خود را ثبت کنید یا با شماره ۴۷۱۰۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا در اسرع وقت هماهنگی‌های لازم برای حضور سرویسکار و انجام خدمات انجام شود. از مزایای استفاده از خدمات کاردون انجام خدمات در محل است. یعنی اینکه نیازی نیست برای انجام خدمات تعمیر شما دستگاه خود را از منزل خارج کنید، بلکه سرویسکار با حضور در منزل دستگاه شما را بازدید می‌کند و در صورت وجود مشکل،‌ دستگاه شما را تعمیر می‌کند.

تعمیر انواع لوازم خانگی از همه‌ی برندها

یخچال، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، تلویزیون، کولر گازی، مایکروویو، جاروبرقی و باقی لوازم خانگی خود را می‌توانید به کاردون بسپارید. همچنین فرقی نمی‌کند دستگاه شما از چه برندی است، کاردون همه‌ی برندهای معتبر لوازم خانگی را پوشش می‌دهد.

تمدید گارانتی لوازم خانگی با کاردون

اگر عمر دستگاه شما کمتر از ده سال است، می‌توانید از خدمات گارانتی لوازم خانگی کاردون استفاده کنید. به این ترتیب اگر گارانتی لوازم خانگی شما پایان یافته است، می‌توانید با خدمات کاردون دوباره آنها را گارانتی کنید. با گارانتی لوازم خانگی یک سرویس دوره‌ای رایگان دریافت می‌کنید. در طول مدت گارانتی اگر مشکلی برای دستگاه شما پیش آمد، بدون پرداخت هزینه خدمات تعمیر دریافت می‌کنید.

تلفن تماس: ۰۲۱۴۷۱۰۰



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits