دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فر توکار چی بخرم، برقی یا گازی؟
2
زمان مطالعه: 7 دقیقه
فرهای توکار در سه نوع برقی، گازی و برقی- گازی در بازار موجود است. بررسی قابلیت ها و مزایا و معایب هر کدام قبل از خرید بسیار مهم است.

فرهای توکار در سه نوع برقی، گازی و برقی- گازی در بازار موجود است. بررسی قابلیت ها و مزایا و معایب هر کدام قبل از خرید بسیار مهم است. فر توکار برقی جزو محبوب ترین فرهای توکار در بازار است. فر توکار برقی - گازی بعد از آن از محبوبیت بیشتری برخوردارند.

کدام مدل فر توکار بخریم؟

یک آشپزخانه مدرن را با فر توکار بچینید! دیگر زمان استفاده از فرهای رومیزی تمام شده است. طراحان دکوراسیون امروزه فرهای توکار را برای چیدن یک آشپزخانه مدرن توصیه می‌کنند. شاید بپرسید چرا فرهای توکار طرفدار دارند؟ ساده است! چون فر درون کابینت قرار می‌گیرد و مکان مخصوص خود را دارد. بدنه‌های استیل فر جلوه‌ی آشپزخانه شما را خراب نمی‌کند. خبر خوشحال‌کننده این که فضای روی کابینت یا اپن آشپزخانه همچنان قابل دسترس است. اگر شما یک خانم موافق فر توکار هستید؛ بیایید انواع آن را بررسی کنیم. فرهای توکار موجود در بازار به صورت فر توکار برقی و فر توکار گازی هستند.

فر توکار تک

فرهای توکار حدود 60 سانتی متر ارتفاع دارند. آن‌ها زیر پیشخوان یا حتی در راستای چشم شما درون کابینت قرار می‌گیرند. اینکه فر توکار شما در کجا و در چه ارتفاعی قرار بگیرد؛ یک مورد سلیقه‌ای است. شما برای پخت، کباب‌کردن و حتی گریل‌کردن می‌توانید از فرهای توکار استفاده کنید. اگر شما جزو افرادی هستید که یک اجاق برای پخت و پز برایتان محدودیت دارد‌؛ فر توکار دوبل را پیشنهاد می‌کنم.

فر برقی یا گازی؟

برای بعضی از خانم‌ها نوع تامین انرژی فر اهمیت زیادی دارد. مثلا دوست من معتقد است کیک‌های شکلاتی که درست می‌کند در فر گازی بهتر از فر برقی پخت می‌شود. همچنین ممکن است خانه شما در مکانی واقع شده که دسترسی به گاز وجود ندارد. در این قسمت با شما درباره فر توکار برقی یا گازی صحبت خواهم کرد. به نظر شما کدام یک از فرهای توکار بهتر است؟

فر توکار برقی

فر توکار برقی محبوب‌ترین نوع فرهای توکار هستند. اکثر فرهای برقی باید توسط یک متخصص نصب شوند اما هنوز مدل‌هایی در بازار وجود دارد که می‌توانید با اتصال به برق از آن استفاده کنید.

در یک نظرسنجی از مشتریان که توسط فروشگاه اخوان سنتر برگزار شد، فر توکار برقی در زمان پخت و گریل عملکرد بهتری نسبت به فر توکار گازی دارد. فرهای توکار برقی 90 درصد حرارت را از زیر ظرف فر پخش می‌کنند. این نشان می‌دهد چگونه گرما از طریق حفره فر توزیع می‌شود.

فر توکار برقی اخوان

برای آنکه کاملا متوجه تفاوت و عملکرد هریک از مدل فرهای توکار بشویم، در ادامه لیستی ار مزایا و معایب هریک آنها برای شما تهیه کرده ایم :

مزایا و معایب فر توکار برقی

قابلیت و امکانات فر برقی توکار:

نوع: برق
جنس درب فر: شیشه
قابلیت: گریل برقی، جوجه گردان، پخت، یخ زدایی، قابلیت برنامه ریزی
فن: دارد
نوع تایمر: تاچ اسکرین
سایز: 55*60*60 سانتی‌متر
سایز برش:5/55*5/65*58 سانتی متر

مزایا فر برقی:

  1. یکی از بزرگترین مزایای فرهای توکار برقی به خصوص اجاق‌های با فن؛ پخش گرما در همه فضای فر است.
  2. این نوع فر دمای دقیق‌تری نسبت به مدل‌های گازی دارند.
  3. گزینه‌های زیادی برای خرید فر توکار برقی وجود دارد.
  4. اگر شما به گاز دسترسی ندارید این فر مناسب آشپزخانه شماست.

معایب فر برقی:

  1. اجاق‌های برقی معمولا گران‌تر هستند.
  2. در بعضی از فرهای برقی غذا خشک می‌شود؛ حتما در هنگام خرید به فن فر دقت کنید.

مزایا و معایب فر توکار گازی

شما مدافع محیط زیست هستید؟ این فر به روحیات شما می‌خورد. معمولا به گاز شهری وصل خواهد شد. البته در خرید فرهای توکار گازی تنوع کمتری نسبت به مدل برقی آن وجود دارد. فرهای گازی مدت زمان پخت بالایی دارند. این می‌تواند در پخت بعضی از غذاها بسیار مفید و گاهی خسته‌کننده باشد.

قابلیت و امکانات فر گازی توکار:

نوع: گاز
جنس درب فر: شیشه
قابلیت‌ها: گریل گازی، جوجه گردان، پخت، شعله پخش کن گازی
فن: دارد
نوع تایمر: دیجیتال
سایز: 55*60*60 سانتی متر
سایز برش: 5/55*5/56*58 سانتی متر

مزایای فر گازی:

  1. این نوع فر ارزان‌تر از فر برقی است.
  2. گاز ارزان‌ترین سوخت برای پخت و پز است.
  3. برای گرم شدن به اندازه فرهای برقی، نیاز به زمان ندارد.
  4. فر گازی انرژی کمتری را برای پخت و پز مصرف می‌کند.
  5. فرهای گازی از خشک شدن غذا جلوگیری می‌کنند. این نوع فرها یک نوع پخت و پز مرطوب دارند.

معایب فر گازی:

  1. تنوع فر توکار گازی در بازار بسیار کم است.
  2. فرهای گازی به اندازه مدل‌های برقی در پخش یکنواخت گرما موثر نیستند. همچنین درجه حرارت را ثابت نگه نمی‌دارند.
  3. این نوع فر پتانسیل ایجاد خطر دارد و در هنگام خراب شدن به تعمیر فوری نیاز دارد.

بررسی مزایا و معایب فر توکار

مزایا و معایب فر توکار برقی- گازی

در بازار نمونه‌هایی برای فر توکار با منبع تغذیه ترکیبی وجود دارد. با استفاده از برق و گاز فضای درون فر را گرم می‌کنید. در این فر شعله‌های گازی در قسمت زیرین فر قرار دارد. المنت برقی در قسمت بالایی فر قرار دارد. طول عمر این فر بیشتر از نوع‌های مشابه گازی یا برقی است. فر توکار برقی- گازی به علت امکان استفاده از دو نوع سوخت، پر فروش ترین فرهای توکار هستند. خرید فر توکار برقی-گازی یکی از گزینه‌های محبوب خریداران است.

قابلیت ها و امکانات فر گازی - برقی توکار:

نوع: گاز و برق
جنس درب فر : شیشه
قابلیت: گریل برقی، جوجه گردان، پخت
نوع تایمر: تاچ اسکرین
سایز:55*60*60 سانتی متر
سایز برش: 5/55*5/56*58 سانتی متر

مزایا فر برق و گاز:

  1. در این نمونه برخلاف فرهای برقی غذا خشک نمی‌شود. به هر چه لذیذ تر شدن و ترد شدن غذا کمک می‌کند.
  2. المنت‌های موجود در این نوع فر هیچ اشعه و پرتوی مضری ندارد.

معایب فر گازی برقی:

  1. نیاز به شیر گاز جدا دارد.
  2. نامیزان شدن شعله ها در قسمت پایین فر، به دلیل وجود فن داکتی

در نهایت برای پاسخ به سوال فر برقی یا گازی باید سلیقه شخصی و نیاز خود را در پخت و پز بررسی کنید. سلیقه و نظر افراد نیز نقش مهمی در خرید مدل فر توکار دارد. ممکن است شخصی فر گازی را ترجیح دهد. چرا که متعقد است که دستگاه های قدیمی همیشه بهتر هستند . اما برخی دیگر که همچنان به دنبال خرید تجهیزات پیشرفته و به روز هستند، فر برقی را انتخاب خواهند کرد. این انتخاب به نوع غذایی که در حال پختن آن هستید نیز بستگی دارد. پختن غذاهای حساس به تغییرات دما در اجاق های برقی بسیار بهتر است. در حالی که پخت کیک و گوشت آبدار در فر گازی نتیجه بهتری را خواهد داشت.

آشنایی با فرهای توکار شما را برای خرید وسوسه کرد؟ یادتان باشد فر توکار شما باید بتواند نیاز یک دهه از آشپزخانه شما را رفع کند. پس انتخاب یک مکان مطمئن برای خرید فر توکار قدم بعدی شماست. ما در مجموعه اخوان سنتر به آدرس اینترنتی akhavancenter.com امکان خرید انواع فر توکار اخوان را با تخفیفات ویژه برای شما عزیزان فرهم آورده ایم.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.5 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits