دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه در لاتاری ثبت نام کنیم؟
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
چطور باید در لاتاری ثبت نام کنیم؟ برای ثبت نام نام در لاتاری اگر شرایط و الزامات تعیین شده را داشته باشید، می‌توانید از طریق سایت رسمی ثبت نام لاتاری آمریکا، اقدام به ثبت نام کنید.

زیاد شنیده‌ایم که شانس فقط یک بار در خانه هر کسی را می‌زند! اما واقعا باید خیلی خوش شانس باشیم که برنده شدن در لاتاری آمریکا همان تک شانس ما در زندگی باشد. هر سال افراد زیادی در سراسر دنیا با رویای مهاجرت به آمریکا، در سیستم لاتاری این کشور ثبت نام می‌کنند. کسی چه می‌داند؟ شاید مطالعه همین مقاله و اطلاع از شرایط و نحوه ثبت نام در لاتاری آمریکا، نقطه شروع خوش شانسی شما و برنده شدن گرین کارت آمریکا شود!

برای ثبت نام لاتاری باید چه شرایطی داشته باشیم؟

قبل از اینکه وارد بررسی مراحل ثبت نام لاتاری شویم، بهتر است این موضوع را روشن کنیم که اصلا چه افرادی شرایط ثبت نام در لاتاری را دارند. برای ثبت نام در لاتاری باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • داشتن حداقل مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی معادل 12 سال تحصیلات در کشور آمریکا (دیپلم کار دانش و فنی- حرفه‌ای قابل قبول نیست چون 11 سال تحصیل به حساب می‌آید)
  • در صورت تحصیلات زیردیپلم، داشتن 2 سال سابقه کار در موقعیت‌های شغلی که در لیست مشاغل خاص اداره کار آمریکا باشند نیز قابل قبول خواهد بود.
  • قرار داشتن نام کشور محل تولد در لیست کشورهای مجاز لاتاری (ایران در این لیست قرار دارد)

مراحل ثبت نام لاتاری به صورت گام به گام

خب اگر واجد شرایط ثبت نام لاتاری هستید، می‌توانید در باز زمانی مشخص و به صورت رایگان در فرآیند لاتاری گرین کارت آمریکا شرکت کنید. در ادامه مراحل این کار به صورت گام به گام توضیح داده شده است:

1- ورود به سایت رسمی ثبت نام لاتاری آمریکا https://www.dvlottery.state.gov

2- کلیک روی گزینه Begin Entry برای شروع فرآیند ثبت نام (این گزینه فقط در بازه زمانی مشخصی که برای ثبت نام تعیین شده، فعال است)

3- وارد کردن کد امنیتی در کادر مشخص شده و زدن دکمه submit

4- تکمیل فرم‌هایی شامل بخش‌های زیر:

  1. نام و نام خانوادگی
  2. جنسیت
  3. تاریخ تولد
  4. شهر محل تولد
  5. کشور محل تولد
  6. کشور واجد شرایط برای لاتاری یا Country of Eligbility for the DV program (در این بخش از شما پرسیده می‌شود که آیا متولد کشورهای مجاز برای لاتاری هستید یا خیر. ایران جزو کشورهای مجاز لاتاری است، پس باید گزینه yes را انتخاب کنید)

چگونه در لاتاری ثبت نام کنیم؟

  1. در این بخش باید اطلاعات پاسپورت معتبر خود را وارد کنید؛ اطلاعاتی مثل نام و نام خانوادگی، شماره پاسپورت، تاریخ اتمام اعتبار پاسپورت و کشور صادرکننده (نیازی نیست اطلاعات مربوط به بخش B را پر کنید)
  2. در این مرحله از شما خواسته می‌شود که عکس خودتان را بارگزاری کنید (عکس مورد تایید برای ثبت نام لاتاری باید شرایط مشخصی را داشته باشد، در غیر این صورت ثبت نام شما تایید نخواهد شد)
  3. این مرحله مربوط به آدرس پستی است و شامل موارد زیر می‌شود:
  • In Care Of: اگر آدرس پستی فرد دیگری را وارد می‌کنید، در این قسمت نام او را بنویسید
  • Address line 1: آدرس پستی خود را وارد کنید
  • Address line 2: آدرس پستی دوم خود را وارد کنید (اختیاری)
  • City / Town: نام شهر خود را وارد کنید
  • District/County/Province/State: نام استان خود را وارد کنید
  • Postal code/Zip Code: کد پستی خود را وارد کنید
  • Country: کشور محل سکونت خود را انتخاب کنید
  1. نام کشوری که در حال حاضر در آن زندگی می‌کنید را وارد کنید
  2. شماره تلفن خود را وارد کنید (اختیاری)
  3. آدرس ایمیل خود را در کادر اول وارد کنید و در کادر دوم مجددا آن را برای تایید وارد کنید.
  4. میزان تحصیلات خود را انتخاب کنید (از مدرک ابتدایی تا دکتری)
  5. وضعیت تاهل خود را مشخص کنید (اگر مجرد باشید فرآیند ثبت نام شما به پایان می‌رسد اما اگر متاهل باشید باید مراحل بعدی را دنبال کرده و اطلاعات همسر و فرزندانتان را نیز وارد کنید)

پس از تکمیل این بخش‌ها و چک کردن اطلاعات وارد شده، در صورتی که از صحت اطلاعات مطمئن هستید روی دکمه Submit کلیک کنید تا ثبت نام لاتاری شما نهایی شود.

ثبت نام لاتاری آمریکا برای شما با موفقیت انجام شده است. اطلاعات این صفحه را ذخیره کنید چون بعدا به آنها نیاز پیدا خواهید کرد.

در صورتی که برای ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا سوالی دارید یا به مشکل برخورده‌اید، می‌توانید از کارشناسان سایت نیلگام کمک بگیرید.

منبع: nilgam.com



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits