دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
صفر تا صد مراحل آموزش خوانندگی
9
زمان مطالعه: 9 دقیقه
خوانندگی یا آواز خواندن یک نوع بروز احساسات است. زمانی که به یک آهنگی گوش می‌دهید ممکن است با آن آهنگ احساس همزاد پنداری کنید و بگویید این آهنگ دقیقاً گویای احوال من است.

خواندن یک آهنگ زیبا که متناسب با احوال ماست می‌تواند یک شیوه‌ی بسیار مناسب برای تخلیه هیجان و ابراز احساسات باشد اما خیلی از افراد به این دلیل که فکر می‌کنند صدای بدی دارند هیچ‌گاه خوانندگی را امتحان نکرده‌اند. با استفاده از پکیج‌های آموزش خوانندگی می‌توانید صدای خود را پرورش دهید تا باورتان شود صدای بد وجود ندارد.

شاید به جرات بتوان گفت که تمامی انسان‌های روی زمین به خواندن علاقه دارند یا حداقل بدشان نمی‌آید که بتوانند در خلوت خود آوازی بخوانند.

شاید در چنین شرایطی دوست داشته باشید که شما هم آن آهنگ رو با صدای خودتان بخوانید و احساسات خودتان را با کمک آن ترانه ابراز کنید. اما به محض این که شروع به خواندن می‌کنید پشیمان می‌شوید و با خود می‌گویید هر کسی را بهر کاری ساختند! اما باید بگوییم این جمله با وجودی که درست است اما در مورد خوانندگی صدق نمی‌کند و تنها کافی است که به خوانندگی علاقه داشته باشید این علاقه به شما کمک می‌کند تا پس از گذراندن دوره‌های آموزش خوانندگی شما هم بتوانید هر گاه که دوست داشتید زیر آواز بزنید و از خواندن خود لذت ببرید.

پکیج‌های آموزش خوانندگی

دوره‌های آموزش خوانندگی شامل یک سری تمرین‌هایی هست که به شما کمک می‌کنند تا حنجره خود را آماده و صدایتان را پیدا کنید. به همین خاطر گاهی لازم می‌شود که با صدای بلند در برابر استاد خود فریاد بکشید و ممکن است این کار برایتان مسخره به نظر برسد و برای انجام تمرین‌ها احساس خجالت زدگی کنید. پیش نیاز شرکت در دوره های آموزشی بخش تست صدا می باشد.

پکیج‌های غیر حضوری آموزش خوانندگی نسبت به آموزش‌های حضوری این مزیت را دارند که شما می‌توانید بدون این که خجالت بکشید تمرین‌ها را انجام دهید. در خانه‌ی خود و در هر زمانی که شرایطش مهیاست کلاس‌ها را ببینید و تمرین‌ها را انجام دهید.

به همین خاطر است که آموزش‌های غیر حضوری برای افراد مبتدی بسیار مناسب است و حتی اگر علاقه دارید که به کلاس‌های حضوری بروید می‌توانید ابتدا کلاس‌های غیر حضوری را به اتمام برسانید.

آیا همه می‌توانند خواننده شوند؟

شاید تصور شما این باشد که صدای من بد است پس این موضوع در مورد من صدق نمی‌کند. ما برای شما یک پیشنهاد داریم. بیایید بین خواننده شدن و توانایی خواندن تفاوت قائل شوید برای مثال خیلی از افراد می‌توانند خودشان و حتی دیگران را آرایش کنند اما آرایشگر نیستند. ضمن این که صدای خوب و بد یک چیز نسبی هست و حتی در بین خوانندگان مشهور هم همیشه مخاطبانی پیدا می‌شوند که صدای آن‌ها را نمی‌پسندند.

صفر تا صد مراحل آموزش خوانندگی

در آموزش خوانندگی صدا مهم‌تر است یا تکنیک؟

خیلی از خوانند‌های معروفی که می‌شناسید شاید نتوانند تمام اصول و قواعد خوانندگی را رعایت کنند و تنها به صدای خوبشان اتکا کرده‌اند. به همین خاطر در اجراهای زنده دچار مشکل می‌شوند و وقتی شما صدایشان را از نزدیک می‌شنوید متوجه تفاوت‌های اجرای زنده با صداهای ضبط شده می‌شوید. به همین خاطر اهمیت آموزش خوانندگی و بلد بودن تکنیک را نادیده نگیرید و اگر به خوانندگی علاقه دارید به شکل اصولی آن را یاد بگیرید.

پس نمی‌شود قضاوت کرد که یکی بر دیگری اولویت دارد. بلکه این دو مکمل هم هستند و شما با توجه به سطحی که دارید باید یک مجموعه کاملی از هر دو باشید.

یاد گرفتن صداسازی و استفاده از تکنیک‌ها به شما کمک می‌کند تا از تمام ظرفیت صدایتان به نحو احسنت استفاده کنید.

برای شروع چه باید کرد؟

همان طور که گفتیم خوانندگی بیشتر از استعداد به تمرین و پرورش تدریجی صدا نیاز دارد. پیش نیاز انجام هر کاری داشتن اعتماد به نفس است به خودتان و صدایتان ایمان داشته باشید و بخواهید که در این مسیر پیشرفت کنید.

سعی کنید تعداد زیادی تکنیک یاد بگیرید تا بتوانید به کار خود تنوع بدهید و صدای خود را آماده‌تر کنید. یادتان نرود که مواظب صدا و حنجره خود باشید. سعی کنید یاد بگیرید که در حین خواندن چگونه نفس بکشید. بعد از مدتی سعی کنید برای یک جمعیت اجرا کنید در ابتدا این جمعیت می‌تواند شامل خانواده و دوستان شما باشد و به مرور زمان و حرفه‌ای شدن این جمعیت را افزایش دهید و سعی کنید از نظرات آن‌ها استفاده کنید و اگر کسی شما را مسخره کرد و یا از شما انتقادی کرد دل سرد نشوید و تنها در صدد رفع مشکل باشید.

خواندن با ساز

خواندن با ساز و بدون ساز تفاوت بسیار زیادی دارد. هنگامی که شما با ساز آواز می‌خوانید رعایت کردم فواصل و گام‌ها برایتان راحت‌تر است اما وقتی قرار باشد که بدون کمک هیچ ساز و آهنگی آواز بخوانید رعایت کردن فواصل و ادای صحیح نت‌ها چالش بر انگیز می‌شود. پس اگر قصد دارید خواننده شوید حتماً باید بتوانید بدون ساز هم آواز بخوانید.

صفر تا صد مراحل آموزش خوانندگی

سن شروع برای خوانندگی

صدای انسان‌ها در دوران کودکی و جوانی‌شان انعطاف بیشتری دارد در حالی که در سنین بالاتر صدای افراد پخته‌تر به نظر می‌رسد. پس دنبال آرزوهای خود بروید در هر سنی که هستید.

از هر سنی که شروع می‌کنید شما باید صدای خود را شکل بدهید. پس تمرین مستمر بسیار مهم‌تر است تا سن شروع. ضمن این که به هیچ عنوان به حنجره خود فشار نیاورید و آن را مرتباً گرم و مرطوب نگه دارید تا آمادگی حنجره حفظ شود.

استفاده از پکیج‌های غیر حضوری

کلاس‌های آواز مانند کلاس‌های آموزش موسیقی هستند به این شکل که استاد به شما تمرینی می‌دهد آن تمرین را برای نمونه یک بار برای شما انجام می‌دهد و بعد شما باید خودتان تمرین کنید تا به حد قابل قبولی برسید.

شاید به همین دلیل هم باشد که روز به روز بر تعداد پکیج‌های آموزشی اضافه می‌شود و از حق نگذریم از اساتید به نام و خوبی در این آموزش‌ها استفاده می‌شود.

برای گرفتن باز خورد و اصلاح مشکلات خود می‌توانید صدای خود را ضبط کنید و بارها به آن گوش کنید تا مشکلات خود را بفهمید.

کار دیگری که می‌توانید انجام بدهید و راهکار مؤثری هم محسوب می‌شود این است که خواننده‌ای را که صدایی مشابه به صدای شما دارد پیدا کنید و از نحوه‌ای که تکنیک‌ها را ادا می‌کند و به طور کلی نحوه‌ای که خوانندگی می‌کند ایده بگیرید. توجه داشته باشید که تنها ایده بگیرید و به هیچ عنوان تقلید نکنید. چرا که با تقلید کردن تنها جلوی رشد و پیشرفت خود را می‌گیرید.

در این پکیج یکی از بهترین استادهای آواز به شما آموزش می‌دهد. از پایه‌ترین نکات و اصول خوانندگی را برای شما توضیح می‌دهد تا حرفه‌ای‌ترین سطح و تکنیک‌های پیچیده‌ای که خواننده‌های حرفه‌ای از آن‌ها استفاده می‌کنند. آموزش‌هایی ساده جذاب و گیرا که تنها در کنار تلاش و ممارست شما می‌تواند نتیجه‌ی دلخواه را برای شما به ارمغان بیاورد.

صفر تا صد مراحل آموزش خوانندگی

عوامل تأثیر گذار در افزایش بازدهی خوانندگی

عوامل زیادی وجود دارند که در آموزش خوانندگی باید به آن‌ها توجه کرد که چهار تا از آن‌ها جز اساسی یادگیری آواز محسوب می‌شود.

1- آموزش مؤثر

برای این که بتوانید نتیجه‌ی سرمایه گذاری بر روی صدایتان را دریافت کنید اول از همه مهم هست که به شکل اصولی و درست و به شیوه‌های نوین آموزش ببینید.

2- تمرین زیاد

دومین کاری که باید انجام بدهید این است که کارهایی را که یاد گرفتید دائماً تمرین کنید و از تمرین خسته نشوید.

3- تمرین نفس کشیدن

اصل مهم بعدی این است که شما باید کاملاً به این موضوع مسلط شوید که کی نفس بکشید و کی نفس خود را حبس کنید. خیلی مهم هست که موقع خواندن نفس کم نیاورید و یا صدای نفس‌هایتان به گوش مخاطبانتان نرسد.

4- خوب گوش کردن

خوب گوش کردن یک اصل اساسی است. در وهله‌ی اول باید صدای استاد خود را به خوبی گوش کنید تا بتوانید به شکل موثرتری تمرین کنید. در وهله‌ی بعد باید بتوانید صدای خودتان را هم گوش کنید و به مرور زمان به نکات گسترده‌ای که در مورد لحن و مفاهیم وجود دارد پی ببرید.

پکیج‌های آموزش خوانندگی در آکادمی پورپروین

سایت پورپروین یک سایت تخصصی در حوزه‌ی خوانندگی می‌باشد که در آموزش‌های خود جدیدترین و بهترین متدهای آموزشی را در مورد صدا سازی و تکنیک­ها به کار برده است. همه‌ی علاقه‌مندان با هر سطحی که هستند می‌توانند از خدمات این سایت استفاده کنند. تنها کافی است به سایت ما مراجعه کنید و دوره‌های آموزشی را ببینید .

این پکیج آموزش خوانندگی به شما کمک می‌کند تا بدون این که به صدای خود آسیب بزنید خوانندگی را یاد بگیرید بتوانید هر قطعه‌ای را که می‌خواهید اجرا کنید و به راحتی از پس اوج‌ها بر بیایید. به هنگام خواندن انواع تکنیک‌ها را بدون خسته شدن استفاده کنید و در استودیو عملکرد مناسبی داشته باشید.

همچنین این پکیج تا شش ماه این امکان را به شما می‌دهد تا هر سؤال یا مشکلی که دارید از طریق واتس آپ یا تماس تلفنی مطرح کنید و به تمام سؤالات شما با دقت و حوصله پاسخ داده خواهد شد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت آکادمی پورپروین pourparvin.com مراجعه نمایید و یا با شماره 021-77202587 تماس بگیرید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (9 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits