دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
قیمت ایمپلنت دندان در سال 1400
0
زمان مطالعه: 7 دقیقه
همان طور که می دانید یکی از روش های بسیار محبوب برای جایگزین کردن جای خالی دندان روش ایمپلنت دندان است. امروزه افراد به زیبایی خود اهمیت بیشتری می دهند و همین باعث شده است که به لبخند و جذابیت چهزه خود اهمیت بیشتری بدهند.

ایمپلنت دندان چیست ؟

امروزه اغلب افراد برای ترمیم دندان های از دست رفته خود به دنبال مطمئن ترین راه برای برگرداندن دندان به دهان هستند. در این صورت توصیه می شود از روش ایمپلنت دندان استفاده کنید زیرا دارای کارایی و عملکرد بسیار شبیه به دندان طبیعی دارد و به خوبی در استخوان فک پیچ شده و جوش می خورد. بسیاری از افراد به دلیل معایبی که دندان مصنوعی و بریج داشتند برای انجام ایمپلنت دندان دچار دل نگرانی هستند اما باید بدانند که ایمپلنت زمانی که به صورت کامل با استخوان فک شما جوش می خورد دیگر هرگز دچار جا به جایی نمی شود، دچار لقی نمی شود و مستحکم درون استخوان فک جای می گیرد.

هنگامی که می خواهند ایمپلنت دندان بسازند از تکنولوژی های پیشرفته با فناوری بسیار حرفه ای استفاده می شود به همین علت از عهده بسیاری از کشورها ساخت ایمپلنت خارج است. اندک کشورهایی در جهان هستند که توانایی تولید ایمپلنت دندان را دارند. برخی کشورهای اروپایی، آسیایی و آمریکایی امکانات و توانایی ساخت ایمپلنت دندان را دارند که بسته به کشور تولید کننده، متریال مورد استفاده و نوع ایمپلنت قیمت آن ها متفاوت است. در واقع قیمت ایمپلنت دندان بسته به عوامل کاملا مختلفی است و همین باعث شده است ایمپلنت در قیمت های مختلف ارائه شود.

برای دریافت قیمت به روز ایمپلنت دندان می توانید به لینک زیر مراجعه کنید. همچنین قیمت ها در لینک زیر به صورت برند به برند و به همراه انواع روکش ها می باشد.

قیمت ایمپلنت دندان

امروزه ایمپلنت کره ای توانسته بخش زیادی از بازار را به خود اختصاص دهد. با توجه به قیمت ایمپلنت کره ای و قطعاتی که از آن دردسترس است استفاده از این نوع ایمپلنت مورد استقبال بیماران و جراحان قرار گرفته است. یکی از مهم ترین مزیت های ایمپلنت کره میزان دسترسی به لوازم مورد نظر و پشتیبانی از قطعاتی است که برای ایمپلنت مورد استفاده قرار می گیرد. البته نباید هنگام انتخاب ایمپلنت دندان فقط به کشور سازنده دقت داشت و باید فاکتورهای مهم مربوط به قطعات و متریال را در نظر داشت.

مطالبی که در این مقاله مطالعه خواهید کرد طبق سر فصل های زیر ارائه می گردد:

  • ایمپلنت فوری چگونه کاشت می شود؟
  • چه کسانی نمی توانند ایمپلنت فوری انجام دهند؟
  • مراقبت های لازم پس از کاشت ایمپلنت دندان

متخصص ایمپلنت

یکی از مهم ترین عواملی که بر روی موفقیت ایمپلنت تاثیر می گذارد ، متخصص ایمپلنت است. متخصص ایمپلنت به طور حتم می توانید با مهارت خود به کاهش درد ، افزایش موفقیت درمان و همچنین حتی با طرح درمان خوب با کمترین هزینه ، بیشترین کیفیت را داشته باشید. یافتن متخصص ایمپلنت ساده نیست و متخصص ایمپلنت باید دارای دانش لازم و تبهر بالا باشد. مرکز ایمپلنت با همکاری به حرفه ای ترین متخصصین و تجربه بالا همکاری می کند و برای آشنایی بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

متخصص ایمپلنت

ایمپلنت فوری چگونه انجام میشود ؟

کاشت ایمپلنت فوری همانند کاشت ایمپلنت سنتی و عادی انجام خواهد شد. اما ایمپلنت در روش های مختلف کاشت هم باید به صورت کامل درون استخوان فک قرار گیرد تا برای جلوگیری از جا به جایی و لق شدن به صورت مستحکم با استخوان به خوبی جوش خورد. تنها تفاوتی که این دو روش کاشت ایمپلنت دندان با یک دیگر دارند این است که برای کاشت ایمپلنت فوری در همان روزی که ایمپلنت کاشت می شود یک تاج مصنوعی موقتی بر روی آن نصب می شود تا تاج دائمی آماده شود و بر روی پایه ایمپلنت سوار شود. البته همه افراد گزینه مناسبی برای کاشت ایمپلنت فوری نیستند زیرا در این نوع ایمپلنت شرایط بدنی و سیستم استخوان و فک بسیار حائز اهمیت است. پیش از انجام کاشت ایمپلنت باید چندین تست نشخیصی انجام شود مانند سی تی سکن و عکس برداری از دهان و دندان ها که این نتایج می تواند بر نتیجه جراحی شما تاثیر بسیار مثبتی داشته باشد.

اجزای ایمپلنت

اغلب برای کاشت ایمپلنت از بی حسی استفاده می شود اما در صورتی که بیمار شرایط خاص داشته باشد می توان از بیهوشی استفاده نمود. نتایج بدست اماده از تست های پیش از کاشت می تواند اطلاعات جامعی را به راهنمای جراحی بدهد و پزشک با کمک راهنما می تواند یک جراحی کاشت ایمپلنت دقیق و با سرعت برای شما انجام دهد. در ایمپلنت فوری تاج دندانی که به صورت باید بر روی ایمپلنت قرار گیرد را با استفاده از برنامه های مخصوص طراحی و می سازند تا بتوان بر روی پایه سوار کرد.

یکی از مهم ترین مزیت هایی که برای کاشت ایمپلنت فوری نام برده می شود کاهش تعداد دفعات جراحی است. هنگامی که می خواهند کاشت ایمپلنت عادی انجام دهند باید روند درمان کاملا تدریجی انجام شود. پس از کاشت ایمپلنت دندان حدودا 3 الی 6 ماه زمان نیاز است تا با استخوان فک به خوبی جوش بخورد سپس تاج اصلی بر روی آن نصب شود. اما در ایمپلنت فوری نیازی به گذراندن این مدت زمان نیست و خیلی سریع می توان در همان یک جلسه تاج موقت را بر روی ایمپلنت سوار کرد. البته اگر بیمار نیاز به انجام پیوند استخوان یا لیفت سینوس داشته باشد قطعا مدت زمان درمان در ایمپلنت فوری هم طولانی تر خواهد بود.

چه کسانی نمی توانند ایمپلنت فوری انجام دهند؟

ایمپلنت فوری

همان طور که می دانید همه افراد نمی توانند گزینه مناسبی برای کاشت ایمپلنت فوری باشند. برخی عوامل و موانع وجود دارد که باعث می شود فرد نتواند از ایمپلنت فوری استفاده نماید. این موانع عبارتند از:

  1. افرادی که مبتلا به دیابت کنترل نشده هستند نمی توانند از روش ایمپلنت دندان استفاده نمایند.
  2. افرادی که دچار ضعف در سیستم ایمنی بدن خود هستند نمی توانند گزینه مناسبی برای کاشت ایمپلنت فوری باشند.
  3. افرادی که اخیرا تحت پروتز درمانی و پرتو درمانی در ناحیه سر و گردن هستند کاندید مناسبی برای کاشت ایمپلنت فوری نیستند.

مراقبت های لازم پس از کاشت ایمپلنت دندان

عوامل بسیار مختلفی برای موفقیت در کاشت ایمپلنت دندان تاثیر گذار است که یکی از آن ها میزان و کیفیت مراقبت از ایمپلنت دندان پس از کاشت است. قیمت ایمپلنت دندان نسبت به روش های مشابه خود بالاتر است و البته ایمپلنت فوری از بقیه ایمپلنت ها دارای قیمت بالاتری است. پس باید پس از کاشت مراقبت های لازم را انجام دهید تا نتیجه خوبی دریافت کنید. مراقبت های لازم پس از کاشت ایمپلنت دندان عبارتند از:

  1. استفاده از دهان شویه های آنتی باکتریال برای جلوگیری از تجمع پلاک و باکتری الزامی است.
  2. استفاده از نخ دندان مخصوص ایمپلنت دندان برای تمیز کردن بین دندان ها برای جلوگیری از ایجاد پوسیدگی دندانی الزامی است.
  3. برخی قرص ها مخصوص عدم تجمع پلاک هستند که پس از ایمپلنت دندان استفاده از آن ها ضروری است.
  4. از مسواک های بین دندانی حداقل دو مرتبه در طول شبانه روز الزامی است.
  5. بهتر است از مسواک های نرم و کوچک که برقی یا دستی هستند برای تمیز کردن دندان های ایمپلنت شده استفاده نمائید.
  6. بهتر است برای مسواک زدن از خمیر دندان های از بین برنده تاتار و پلاک استفاده نمائید.
  7. استفاده از غذاهای نرم و ولرم به مدت 48 ساعت ضروری است.
  8. مواد غذایی که دارای کلسیم هستند مانند شیر، ماست، دوغ و پنیر به جوش خوردن ایمپلنت به استخوان فک کمک بزرگی خواهد کرد.
  9. از استفاده از مواد غذایی سفت و داغ به شدت پرهیز کنید.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits