دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ترفندهای ایده ال برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک
1
زمان مطالعه: 6 دقیقه
دکوراسیون خانه و آشپزخانه در زندگی آپارتمان نشینی اهمیت بسیاری دارد چون مستقیما روی روحیه و خلقیات افراد تاثیر می‌گذارد.

با گسترش زندگی شهر نشینی تقریبا بیشتر خانه‌های شهر، تبدیل به آپارتمان‌های کوچکی شده‌اند. خانواده‌های بسیاری هم در آپارتمان‌ها با متراژهای مختلف در حال کار و زندگی هستند.

آشپزخانه در هر خانه‌ای یکی از مهم‌ترین بخش‌هاست که تردد بسیاری هم در آن صورت می‌گیرد. همه اعضای خانواده بعد از یک روز کاری برای تهیه شام و میان وعده رفت‌وآمد‌های متعددی به آشپزخانه دارند و به همین دلیل دکوراسیون و نظم محیط اهمیت بالایی پیدا می‌کند. در ادامه این مطلب ترفندهای ایده‌آل برای دکوراسیون آشپزخانه‌های کوچک را معرفی می‌کنیم تا با رعایت آن‌ها خانه‌ای دلباز و آشپزخانه‌ای دلنشین داشته باشید.

چیدمان وسایل مدل آشپزخانه کوچک

در آشپزخانه وسایل متعددی مانند میز ناهارخوری،‌ وسایل پخت و پز، اجاق گاز و یخچال وجود دارد که هر کدام فضای بسیاری را اشغال می‌کنند. بهترین ترفند برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک این است که وسایل بزرگ را در گوشه‌ها قرار دهید. برای مثلا میز ناهارخوری را در گوشه آشپزخانه بگذارید که فضای وسط خالی و بزرگ‌تر دیده شود. اگر دیوارها یا کاشی‌های آشپزخانه با میز و صندلی‌های ناهارخوری هماهنگ باشد فضا بزرگ‌تر و دلبازتر نیز نشان داده خواهد شد.

چیدمان و مدل کابینت‌ها هم در بزرگ نشان دادن آشپزخانه‌های کوچک تاثیر دارد. کابینت‌هایی که ریلی و کشویی‌اند فضای کمتری اشغال می‌کنند. یراق آلات کابینت کشویی هم جذابیت بصری بیشتری دارند و به نظم و ترتیب آشپزخانه کمک می‌کنند. قرار دادن فر و ماکروفر داخل کابینت هم ایده مناسبی برای دکوراسیون آشپزخانه‌های کوچک است. به این ترتیب با قرار دادن ماکروفر روی کابینت، آشپزخانه به هم ریخته و کوچک دیده نمی‌شود.

انتخاب بهترین مدل کابینت آشپزخانه کوچک

استفاده بهینه از همه فضا یکی از ترفندهای جالب برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک است. در آشپزخانه‌های نقلی نمی‌توانیم از کابینت‌های بزرگ یا وسایل خیلی بزرگ استفاده کنیم. بهتر است کابینت‌هایی جادار و مناسب با متراژ آشپزخانه سفارش دهیم. در آشپزخانه‌های کوچک و ساده استفاده از کابینت جزیره تاثیر بسیاری در بزرگ‌تر دیده شدن محیط دارد.

پیشنهاد می‌کنیم به جای اپن برای آشپزخانه‌های کوچک یک جزیره سفارش دهید. به این ترتیب یک آشپزخانه شیک، مدرن و دلباز خواهید داشت که کارکردن در آن هم بسیار ساده است. درب‌ کابینت‌های جزیره‌ای با استفاده از جک پمپی آرام بند به راحتی باز و بسته می‌شوند و درب‌های باز باعث به هم ریختگی قسمت میانی آشپزخانه نمی‌شود. روی کابینت جزیره آشپزخانه می‌توانید یک قسمت را برای صرف شام و ناهار در نظر بگیرید و دیگر نیازی به خرید میز ناهارخوری و اشغال فضای بیشتر نداشته باشید.

بهترین رنگ کابینت برای آشپزخانه کوچک چیست؟

در دکوراسیون فضاهای کوچک استفاده از رنگ‌های تیره جایگاهی ندارند. برعکس برای بزرگ و دلباز نشان دادن فضا از رنگ‌های روشن و ملایم استفاده می‌شود. بهترین رنگ کابینت برای آشپزخانه کوچک هم استفاده از رنگ‌های روشن و هماهنگ با مبلمان آشپزخانه است. برای مثال کابینت‌ها و دیوارهای سفید در آشپزخانه برای هر نوع دکوراسیونی مناسب است و با انعکاس بیشتر نور به بزرگ‌تر دیده شدن محیط هم کمک می‌کند.

برای دکوراسیون آشپزخانه‌ کوچک تاثیر رنگ‌ها در عمق سازی را نیز نباید دست کم بگیریم. برای آشپزخانه‌هایی که دیوارها و کابینت‌های سفید دارند با استفاده از رنگ‌هایی با سایه‌های کرم و سفید پیچیدگی‌ها و عمق بیشتری به دیوارها اضافه می‌کنند و در نتیجه فضا بزرگ‌تر دیده می‌شود. رنگ‌ کابینت و دیوارها در معرفی سبک‌های دکوراسیون نیز موثرند. برای مثال بیشتر آشپزخانه‌های مدرن رنگ سفیدی دارند و دکوراسیون‌های کلاسیک با رنگ‌های کرم و گرم شناخته می‌شود.

ترفندهای ایده ال برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک

اگر به جز آشپزخانه، اتاق خواب‌های کوچکی هم دارید باید به فکر استفاده حداکثری از فضا باشید. این روزها با نصب تخت‌خواب‌های تاشو از محیط اتاق خواب استفاده بیشتری می‌کنند. تخت‌ها با کمک یراق تخت تاشو به سمت دیوار برمی‌گردند و مانند تخت‌های معمول کل فضای اتاق را اشغال نمی‌کنند. خوشبختانه یراق تخت‌های تاشو برای هر سایز تختی کاربرد دارد و همه افراد خانواده می‌توانند از تخت‌خواب‌های تاشو استفاده کنند.

نورپردازی آشپزخانه را دست کم نگیرید

برای چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه کوچک نباید از اصول نورپردازی غافل شوید. نورپردازی محیطی و استفاده از نورهای اضافی به بزرگ‌تر دیده شدن فضا کمک شایانی می‌کنند. نورهای سقفی با تناژ رنگی گرم برای آشپزخانه و خصوصا زمان صرف غذا انتخاب مناسبی هستند. یکی دیگر از بخش‌های آشپزخانه که به نورپردازی نیاز دارند کابینت‌ها هستند. با استفاده از لامپ‌های رشته‌ای و ال ای دی قسمت‌های پایینی کابینت‌های ردیف بالای آشپزخانه را نورپردازی کنید. به این ترتیب قسمت رویی کابینت‌های پایینی نیز نور کافی برای انجام کارهای آشپزخانه را دارند.

در سبک‌های جدید دکوراسیون نورپردازی کف اتاق و آشپزخانه نیز متداول شده است. قسمت‌های زیرین کابینت‌های پایینی را نیز می‌توان با استفاده از ال ای دی نورپردازی کرد تا کف آشپزخانه بزرگ‌تر دیده شود. به‌یاد داشته باشید منابع نوری در هر قسمتی از خانه که باشند باید به درستی طراحی شوند تا نتیجه رضایت‌بخشی به دست آید.

ترفندهای ایده ال برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک

یراق آلات کابینت را برای آشپزخانه‌های کوچک از حرفه‌ای‌ها بخرید

در این مقاله ترفند‌های جالب و جدیدی را برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک و نقلی معرفی کردیم. کابینت‌ها یکی از اصلی‌ترین بخش‌های آشپزخانه را تشکیل می‌دهند که شکل ظاهری آن‌ها در دکوراسیون تاثیر بسیاری دارد. اما مهم‌تر از شکل ظاهری کابینت‌ها،‌ یراق آلات استفاده شده در ساخت کابینت اهمیت دارد. اگر در زمان ساخت کابینت از یراق آلات استاندارد استفاده نشود سالانه باید هزینه‌های هنگفتی را برای تعمیر یا تعویض آن‌ها در نظر بگیرید و از مخارج زیباسازی محیط زندگی صرف نظر کنید.

بهترین یراق آلات کابینت، تجهیزات نورپردازی، تجهیزات کابینت و انواع یراق آلات ساختمانی را می‌توانید همین حالا از سایت تجهیز یراق به آدرس tajhizyaragh.com خریداری کنید. همکاران ما در واحد فروش آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه قیمت، خرید و معرفی بهترین انواع یراق آلات از طریق شماره تماس 021-91070056 هستند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits