دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
رسانه تخصصی دوچرخه‌سواری، مجله دوچرخه و طبیعت
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مجله‌ی دوچرخه و طبیعت به عنوان منبع مرجع از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، از بدو ورود با داشتن کارشناسان و نویسندگان باتجربه، صدها آموزش و نقد و بررسی‌ کاربردی ارائه کرده است .

امروزه با توجه به زندگی‌های شهری و تبعات آن نظیر آلودگی هوای ناشی از استفاده از خودروهای شخصی و همچنین کاهش میانگین سلامت جامعه، بیش از هر زمانی تغییر سبک زندگی جامعه در جهت سلامت آن و حفظ محیط زیست احساس می‌شود. در این میان یکی از مهم‌ترین راه‌کارهای ارائه‌شده به‌وسیله‌ی محققان، که در کشورهای توسعه‌یافته در چند دهه‌ی اخیر اجرا شده و نتایج بسیار تأثیرگذاری داشته است، افزودن فرهنگ استفاده ازدوچرخه در سبک زندگی شهری است.

چهار دهه‌ی پیش، آمستردام و بسیاری از شهرهای اروپا، شبیه تهران بودند. جایی پر از ترافیک، سروصدا و آلودگی. خیابان‌های هلند از نظر نرخ بالای مرگ‌ومیر و تصادف‌های جاده‌ای، شباهت زیادی با شهرهای ایران داشتند. در سال 1971 تلفات به 3300 نفر در سال رسید که 400 نفر آن کودکان بودند، اما امروزه شهرهای هلند حال‌وهوای دیگری دارند. با واردشدن دوچرخه به سیستم حمل‌ونقل و زیرساخت‌ها، رنگ شهر آمستردام و دیگر شهرهای هلند تغییر کرده است.

هلند به‌عنوانِ نمونه‌ای موفق برای برطرف‌کردن آلودگیِ هوا شناخته می‌شود و کشورهای دیگر با الگوگرفتن از هلند به این سبک از مدیریت و استفاده از دوچرخه و روشی سازگار با محیط زیست روی آورده‌اند. به همین دلیل در دهه‌ی اخیر شاهد رشد پرسرعت صنعت دوچرخه به‌عنوانِ وسیله‌ی حمل‌ونقل و توسعه‌ی دوچرخه‌سواری هستیم.

رسانه تخصصی دوچرخه‌سواری، مجله دوچرخه و طبیعت

معرفی مجله‌ی دوچرخه و طبیعت

مرجع آموزش، فناوری، راهنمای خرید، نقد و بررسی دوچرخه سواری

در این میان «مجله‌ی دوچرخه و طبیعت»، به عنوان منبع مرجع از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، از سال 1385 فقدان یک رسانه‌ی تخصصی را برطرف‌ کرده است و از بدو ورود با داشتن کارشناسان و نویسندگان باتجربه، صدها آموزش و نقد و بررسی‌ کاربردی ارائه کرده است و در اختیار فعالان این حوزه قرار داده است، زیرا آموزش و ارائه‌ی اطلاعات مناسب در کنار برنامه‌ریزی‌های سازمانی، پایه‌واساس توسعه‌ی یک فرهنگ است. ازاین‌رو مجله‌ی دوچرخه در سرفصل‌های تفکیک‌شده، جدیدترین مقاله‌های علمی و آموزشی را به‌صورت رایگان ارائه می‌کند. سرفصل‌های کاربردی نظیر: آموزش‌های دوچرخه‌سواری شهری، آموزش‌های راهنمای خرید دوچرخه، آموزش‌های مبانی اولیه‌ی عمومیِ دوچرخه‌سواری، آموزش‌های تخصصی دوچرخه‌سواری، آموزش‌های فنی سرویس و تعمیر و نگهداری دوچرخه، آموزش‌های پزشکی و پیش‌گیری و درمان آسیب‌ها در دوچرخه‌سواری و همچنین ده‌ها سرفصل دیگر.

با ورود به وب‌سایت مجله‌ی دوچرخه و طبیعت به تمامی امکانات وب‌سایت و همچنین دانلود فایل PDF این مجله‌ دسترسی خواهید داشت. تیم پشتیبانی مجله در تمامی آموزش‌ها، مقالات و نقد و بررسی‌ها، آماده‌ی راهنمایی و پاسخ به علاقه‌مندان و فعالان هستند.

ورود به وب‌سایت مجله‌ی دوچرخه و طبیعت

https://docharkhehmag.ir



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (4 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

سارا | ۲ سال پیش
مجله دوچرخه و طبیعت به واقع آموزشهای بسیار کاربردی برای دوچرخه سواری داره
0
1

hits